Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2009
‎Aste honetan, María Jesús Montero Osasun sailburuak Sevillan aurkeztuta, asmo handiko proiektu hau bigarren pausoa da giza genomaren sekuentziazioaren ondoren. Haren helburua genomika ulertzeko giltzarri moduko bat lortzea da, aukera emango bailuke “oinarri genetikoko patologiak sortzen dituzten mutazioak deszifratzeko, horien garapenean eragina duten mekanismoak eta geneak ezagutzen ez badira”, azaldu zuen Guillermo Antiñolo ikertzaileak, Genetikaren Andaluziako Planaren zuzendariak eta Genoma Medikoaren Proiektuaren arduradunetako batek. Hurrengo hiru urteetan, genomaren eredu komun bat eraikiko da, oinarri genetikoko beste hainbeste gaixotasuni eragiten dieten milaka gene konparatu eta identifikatzeko; Europa osoan 24 milioi gaixo baino gehiagori eragiten diete, eta horietatik hiru milioi Espainian.
2011
‎Osasunaren Mundu Erakundeak (OME) adierazten du patologia horien prebalentzia handitzen ari dela, eta aurreikusten da 2020an munduko heriotza guztien %75en erantzule izango direla. Dieta desegokia izatea, tabakismoarekin eta bizimodu sedentarioarekin batera, gaixotasun horien garapenean eragin handiena duten faktoreak dira. Ikertzaileek, fakultatiboek eta enpresaburuek bat egin dute ekimen aitzindari hori abian jartzeko, eta, arduradunek azaldu dutenez, orain arte industria farmazeutikoari erreserbatutako metodologiak erabiliko ditu (omikak eta irudi bidezko diagnosia).
2014
‎SAL teoriaren arabera, ikasmoldeen eta ikaskuntza emaitzen arteko erlazioa estua da, hau da, ikasmolde sakona garatzen duten ikasleek emaitza hobeak lortzen dituzte azaleko ikasmoldea garatzen dutenek baino (Barca, Peralbo, Porto eta Brenlla, 2008; Cano Garcia eta Hughes, 2000; Biggs et al., 2001; Muñoz eta Gómez, 2005; Gargallo, Garfella eta Pérez, 2006). Gainera, lehen esan den bezala, ikasmoldeak ez dira egonkorrak, testuinguruaren arabera aldatu egiten dira eta, ondorioz, posible da horien garapenean eragitea (Gonzalez et al. 2011).
2015
‎Datozen ataletan, osagai horiek sintetizatzen dira. Eredu horretan, zenbait tresna teoriko aurkezten dira elkarrekin aztertzeko pentsamendu matematikoa, hura laguntzen duten ostentsiboen erabilera, egoerak eta horien garapenean eragiten duten faktoreak. Horrekin batera, matematikaren ezagutzaren eta instrukzioaren eredu bateratua lortu nahi da, irakaskuntzaren eta ikaskuntzaren ikerketaren hainbat ikuspuntu artikulatuz eta alderatuz, eta horretarako aproposak diren ezagutza matematikoaren alderdiak kontuan hartuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia