2002
|
|
Eskuduntzahorietan oinarrituta, gobernu autonomoek industria eta teknologia politika propioak garatu dituzte. Politika
|
horiek
funtsezkoak izan dira krisia gainditzen joateko.
|
|
ontzigintza, altzairugintza, ekipo ondasunak, aluminioa, etab. Adar
|
horietan
funtsezko euskal enpresak zeuden: Altos Hornos de Vizcaya, Acenor Sidenor, Babcock Wilcox, AESA, Inespal, Tubos Reunidos, etab. Hauetakobatzuk estatuak formalki nazionalizatu zituen INIren bitartez:
|
|
Donostiako Kimika Fakultateko Luis Mari Bandres eta Antxon Santamariaizan ziren 1976/ 77eko ikasturtean euskaraz lehen klase ofizialak eman zituztenak.Bi urte beranduago Leioako Zientzia Fakultateko irakasle talde bat (Jazinto Iturbe, Jose Ramon Etxebarria, Itziar Urretxa, Jesus Mari Txurruka, Jesus Mari Arregi, Mari Jose Zarate eta Iñaki Garcia Gurtubai) bide beretik abiatu zen, eta 1979/ 80ekoikasturtean posible zen Biologiako lehen ikasmaila euskaraz ikastea26 Kasubietan, artean unibertsitateko irakasle ziren hainbat lagunen borondatea izan zenekintza horren ardatza, baita ikasle euskaldunen taldeen presentzia eta presioaikasgeletan. Bi elementu
|
horiek
funtsezkoak izan ziren 1985 urtera arte, hots, EHUko Estatutuak onartu eta indarrean jarri ziren arte. Une horretatik aurrera, osogarrantzitsuak izaten jarraitu zuten, baina baldintzak desberdinak izango ziren.
|
|
Nazio nortasunak eta kultura nortasunak, hartara, eraikiak dira; ez dira berezkoak. Kulturen eraikuntza eta desegituraketa lan
|
horietan
funtsezko giltzak dira giza eta gizarte komunikazioa.
|
2005
|
|
Ikusten dugunez, ikasgelan taldeak osatzeko ikasleen eta lan jarduerenezaugarriak kontuan hartu behar dira. Bi faktore
|
horiek
funtsezkoak dira ikasleenmailakatze prozesuari ekiteko. Zer ulertzen dugu ikasleak mailakatzeaz?
|
|
Egun, Europako unibertsitateetan Hezkuntzaren alderdi formal zein ez formaleibegira indarrean dauden ikasketa plan guztietan (http://www.enic naric.net), hezkuntza eta ikastetxearen ikuspegi zientifikoa lantzeko (Apalategi, M.J. (2000): Hezkuntza Erakuntza I: oinarri teorikoak) hainbat irakasgai aurkitzen ditugu.Irakasgai
|
horien
funtsezko zeregina hasierako formazioa ematera mugatzen da, betiere, bakoitzaren azter eremua (heziketa gauzatzeko erabiltzen diren erakundeedo bien bitartekoak) gizarte mailako titulazio bakoitzari dagokion lan esparruarenerrealitatera egokitzen delarik. Esate baterako, egun Hego Euskal Herrianezagutzen ditugun Irakasle eta Gizarte Hezkuntza diplomaturan nola Pedagogiazein Psikopedagogia lizentziaturetan, eskola, gehienetan hezkuntza erakunde ezunibertsitariotzat hartuta?
|
2006
|
|
kokapena, datak, hedaketa baldintzak, ale kopurua edo salmenta kopurua, eta abar. Elementu
|
horiek
funtsezkotzat hartzen badira, ezin da betetze akastuna izan. Mezua beste data edo kokapen batean agertzen bada, pentsatuko dugu prestazioa ez dela bete.
|
2008
|
|
Haririk gabeko sareetarako iwconfig komandoa dugu ifconfig komandoaren osagarri. Sare
|
horietan
funtsezko parametro berri batzuk daude, sarea identifikatzen duten essid, channel eta apaccess point() parametroak funtsezkoenak izanik. key parametroaren bidez pasahitza zehazten da. Informazio hauek/ etc/ network/ interfaces fitxategian gordetzen dira dagokion interfazeari lotuta.
|
2009
|
|
Politika
|
horien
funtsezko helburuak hauek izan ohi dira (Acocella, 2000):
|
2010
|
|
Horrekin loturik, oso kontuan hartu behar da enpresa askoren jabetzan (batez ere, AEBn) finantza sektoreko erakundeek hartu duten gero eta pisu handiagoa izan daitekeela, neurri handi batean, joera horren arrazoietako bat. Berrikuntza sustatzeko politikek ezin dute ahaztu epe ertain eta luzera enpresen jabetzan gertatu diren aldaketa
|
horien
funtsezko eragina, eta horren ondoriozko enpresa kulturaren atzerapauso nabarmenak. Berrikuntza politikek, beraz, oso kontuan hartu behar dute berrikuntzaren aurrean enpresa bakoitzak dituen jokabideetan enpresaren jabetzak (publikoa/ pribatua, finantza arlokoa/ industria arlokoa, herrialdekoa bertakoa/ atzerrikoa, diru ezarleena/ langileena, etab.) duen garrantzia.
|
2012
|
|
kokapena, datak, hedaketa baldintzak, ale kopurua edo salmenta kopurua, eta abar. Elementu
|
horiek
funtsezkotzat hartzen badira, ezin da betetze akastuna izan. Mezua beste data edo kokapen batean agertzen bada, pentsatuko dugu prestazioa ez dela bete.
|
2015
|
|
Bai eta bertan aurkituko dituen edukiak hobeki interpretatzeko gakoak ere (Jenkins, 2010). Komunitate
|
horiek
funtsezko paper anplifikadorea betetzen dute produktuen hedapenaren mesederako. Eta komunitateek, bide batez, transmedia produktuek identitate kolektiboak osatzeko izango duten garrantziaren neurria ezartzen dute.
|