Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 356

2000
‎Irrikak dardarazten ninduela, eskuak izter gantzatsu horien gainean ezarri nituen, oihan horretan hondoratzeko berme.
2001
‎Dena den, datuok ez dira oraindik beti ere erabat homologagarriak eta, gainera, kontuak hobeto egitekotan, hi ru zifra horiei ezarri litzaizkieke hezkuntza pribatua ren gastua, helduen formazio iraunkorra, barnea ntolamendu inbertsioa eta ateratzear dauden diseinu berri etan eralgitakoa; baina, gezurra dirudien arren, ELGArenbaitan ere gutxi batzuk baino ez dira datu horien jakitundi ren Estatuak.
2002
‎Orduan, Espainiako Komunikazioetarako Ministerioak hamahiru irrati jartzeko plana agerian utzi zuen, 1931ko azaroaren amaieran. Estazio horien ezartzearen ondorioz, estatuaren lurralde azalera osora heldu nahi zen. Besteak beste, plan horretan Bilbon 1 kW-eko potentzia zuen irrati bat kokatzea aurreikusten zuen gobernuak.
‎Ingurumen Saileko iturriek jakinarazi dute Kataluniako Uraren Agentziako (ACA) teknikariek “itxura morado urdina duen produktu kimiko baten orban flotagarria, Flix eta Ascó artean” detektatu dutela. ACLIMAko teknikariek Babes Zibilari abisatu zioten kasu horietan ezarritako jarduera protokoloa aktibatzeko, bai eta Ebroko Ur Konfederazioko (CHE) arduradunei ere. Gobernuaren Ebroko ordezkariak azaldu zuenez, mantso mantso jaisten da orban handia Ebrotik.
‎Altxorraren eta Finantza Politikaren Zuzendaritza Nagusiaren baimenik gabe euro eta pezetako txanponak merkataritza eta publizitate xedeetarako erabiltzeak 600.000 eurorainoko isunak izango ditu, 2003ko Estatuko Aurrekontu Orokorren Akonpainamendu Legearen (PGE) proiektua zabaltzearen arabera. Horretarako, Gobernuak Txanpon Metalikoaren Legea aldatu du, eta isun horiek ezartzen dituzten hiru artikulu berri gehitu ditu. 2002ko urtarrilaz geroztik, pezeta eta euroa nazioarteko moneta sistemako txanpon gisa elkarrekin bizi direnez, euroaren eta pezetaren omenezko gertaera eta jarduera batzuk gertatu dira, eta bi txanponak osorik edo partzialki erreproduzitzen dituzten produktu ugari merkaturatu dira.
‎“Metodo hau gaixotasun kardiobaskularrak prebenitzeko tresna bikaina da, herrialde garatuetako heriotza eragile nagusia baitira”, dio Alcalák. Oinarri horiek ezarri ondoren, Azterketa Kardiobaskularrak dietaren eta kolesterol maila jaisteko duela 15 urte erabiltzen den sendagai baten (pravastatina) ondorioak ikertu zituen. Horretarako, ondoz ondoko azterketa bat egin zen, sei hilabetez, 308 pertsona, eta hiru taldetan sartu ziren, haien baimenarekin eta ausaz.
2003
‎1 Neurriak betearazten diren bitartean, horiek ezarri dituen epaileak ofizioz edo Fiskaltzak, adingabearen letraduak nahiz Administrazio eskudunak hala eskatuta, eta alderdiei entzun eta gero, bai eta talde teknikoari eta adingabeak babestu edo eraldatzeko erakunde publikoaren ordezkariari entzun eta gero ere, ondorerik gabe utz ditzake halakoak, edo, haien ordez, beste batzuk ezar ditzake, bere ustez beste horiek egokiagoak badira lege honet... Hori guztia, aurreko artikuluaren 2 paragrafoan xedatutakori kalterik egin gabe, eta lege honen 14 artikuluarekin bat etorriz.
‎Edozein kasutan, hurbilketa horren bidez azter dezakegu garraioak sortutakoingurumen eta gizarte narriadura, baita gizarte jakin bat narriadura horri zenbaterainoko mugak jartzeko prest dagoen ere. Muga horiek ezartzeko orduan, kolektibitate bakoitzak kontuan izango ditu bere erreferentzia soziokulturalak, ingurumen narriadurari dagokionez onartzeko prest dagoen maila maximoa zehaztuz eta, halaber, sor litezkeen ez betetzeak kontrolatzeko jarriko dituen mekanismoak.
‎Europar Batasunaren helburua da neurri horiek irakaskuntzan ezartzea, gida-baimena lortzeko eta gidariak sentsibilizatzeko. Gidatzeko ohitura horiek ezartzeko epea hamar urtekoa da.
‎Enedina Lucas Viñuela FAOko nazioarteko aholkulariak egindako txosten baten arabera, gaur egun 77 herrialdek berariazko araudiak dituzte, 13k ez dute bat ere eta beste 50ek, gehienak afrikarrak, ez dute informaziorik. Bestalde, onartzen da araudi gehienak aflatoxinei buruzkoak direla, eta horiek ezartzeko zenbait faktorek eragiten dutela, hala zientifikoak nola ez zientifikoak, honako hauek: Datu toxikologikoak izatea Oinarrizko produktu batzuetan mikotoxinak egoteari buruzko datuak izatea Loteetako mikotoxina kontzentrazioen banaketa ezagutzea Metodo analitikoak izatea Merkataritza harremanak dituzten beste herrialde batzuetako legedia Behar adina elikagai hornitzeko beharra Legezko inpotentzia eta praktika onak Europako Batzordeak berak onartzen du, onartutako araudiaren bidez, mikotoxinek giza osasunerako sortzen dituzten arazoak.
‎ICANNren helburua da erabiltzaile komunitate jakin batzuetarako domeinu espezializatu berriak izatea, hala nola aeronautika sektorerako onartutakoak(. aero), kooperatibak(. coop) eta museoak(. museum). Baldintza agiriak jasotzen du proposatutako TLDek argi eta garbi zehaztutako komunitate baten beharrak eta interesak bildu behar dituztela, eta, beraz, Interneteko atzizki horiek ezartzearen onura jaso dezaketenak. Alde horretatik, izangaiek frogatu dute komunitate hori erraz identifika daitekeela eta beren beharrak eta interesak komunak direla, nahiz eta internauta globalaren komunitatetik bereizi behar diren.
‎Ezkontza bidezko ahaidetasuna, lehen esan bezala, lotura edo harreman multzoa da. Lotura edo harreman horiek ezartzen dira, alde batetik, senarraren eta emaztearen ahaideen artean, eta, bestetik, emaztearen eta senarraren ahaideen artean. Ezkontza bidezko ahaidetasunaren uztarria hauxe da:
‎3 Horixe da, beraz, subjektu pribatu bakoitzak gizartearekin duen lotura. Hori kontuan hartuta, ezerk ere ezin du gizarte ordena irauli; horretan oinarritzen dira botereei begira izan beharreko mendekotasuneta obedientzia eginbeharrak, Jainkoak botere horiek ezarri baititu gizarte ordena iraunarazteko.
‎Esate baterako, batzuk sutan jartzen dira; beste batzuek irainak egiten dituzte edo alferrik zin egiten dute; beste batzuek euren ondasunak parrastatzen dituzte; eta beste batzuek ohitura onak, ahalkea eta onestasuna hausten dituzte, iskanbila eraginez. Horiek guztiek zigor zuzena izan behar dute, euren gehiegikerien arabera, eta lege zibilei dagokie zigor horiek ezartzea.
‎Hori guztia gorabehera, oinarrizko lege horiek gizakiek urratu arren, eta gizartean oinarri eta batasun horretan eutsi, eta izan lukeen egoera baino guztiz bestelako batean badago ere, beti da egiazkoa, gizakiaren izaerari dagokiona, hots, halako lege jainkotiar eta oinarrizkoak aldaezinak direla, guztiok bete behar dituztela; era berean, zin zinezkoa da hurrengo kapituluetan adieraziko den bezalaxe, gizartearen konponketarako legeak, egoera horretan bada ere, lehen bi horien ondoreak baino ez direla. Beharrena, beraz, lehen printzipio horiek ezartzea; bestela, ulertezina litzateke nola bizirauten duen gizarteak, aurretiaz jakin gabe hala berorrek izan lukeen tenorea nola gizakien banaketak hautsi eta irauli duen batasuna eta ordena.
2004
‎Bi faktore horiek ezartzen dute lehentasuna kasu guztietan; izan ere, zenbat eta dependentzia eta behar ekonomiko handiagoa, orduan eta aukera handiagoa dute aiton amonek laguntzak jasotzeko.
‎Pertsona eta agintari guztiek, eta, batez ere, erregistro publikoen gaineko ardura dutenek, epai eratzaileetan ezarritakoari men egin behar diote, horietan ezarritakoa bete behar dute, eta epaiok sortutako egoera juridikoak aintzat hartu behar dituzte, salbu eta Erregistroko legeria bereziak oztopoak ezartzen dituenean.
‎Betearazpena agindu ondoren, horrek aurrera egingo du, epai judizialak betearazteko xedatutakoaren arabera. Gainera, kasu horietarako ezarri aurka jartzea azal daiteke. Dena den, prozesu monitorioaren eskatzaileak eta exekutatutako zordunak geroko prozesu arruntean ezin izango dute erreklamatu monitorioan erreklamatutako kopurua edo betearazpenaren bitartez lortutako kopurua itzultzea.
‎...ingabearen itzulketa ebazten badu, autoan ezarriko du adingabe hori lekualdatu eta atxiki duenak ordaindu dituela prozeduraren kostuak, bai eta eskatzaileak egindako gastuak ere, bidaiak dakartzanak barne, eta orobat, adingabe hori ostu aurretik, beraren ohiko bizilekua zein estatutan izan eta estatu horretara itzultzeak dakartzanak; horiek betearaziko dira, 928 artikuluan eta horrekin bat datozen horietan ezarritako izapideen bidez.
‎Epaiketa jardunaren inguruko V. tituluak Botere Judizialaren Legetik arauak hartu eta antolatu egin ditu, esperientziaren ondoriozko hobekuntza batzuk eginez. Xedapen batzuk bereziki nabarmendu behar dira, horiek ezartzen dutelako frogaldi, agerraldi eta ikustaldietan publizitatea nahitaezkoa izatea eta epailea edo magistratuak, txostengileaz gainekoak ere, organoa kide anitzekoa bada, bertan egotea.
‎Auzitegietako prokuradoreak eredu berri horren osagai garrantzitsuak dira, alderdien ordezkari izateaz gain, prozesuaren gainean ezaguera teknikoak izateagatik, jakinarazpenak jaso, eta aurkako alderdiari idazki eta agiri asko helaraz diezazkioketelako. Prozesuen izapideak bidegabeko luzapenik gabe egin daitezen, prokuradoreen elkargoak ere izan dira kontuan, helburua baita horien jakinarazpen zerbitzuek jardunbide eragingarria izatea; Botere Judizialaren Lege Organikoak, orduko, zerbitzu horiek ezarri zituen.
‎Legeak, oraina gogoan eta geroa ahaztu gabe, leku egin die sistema elektroniko, telematiko eta antzekoez baliatuta aurkeztutako idazki nahiz agiriei, bai eta jakinarazpen egintzei ere. Dena dela, justiziapekoei eta herritarrei ez dizkie sistema horiek ezarri, eta beren beregi arautu ditu komunikazio sistemok erabiltzeko eskakizunak. Aipatu sistemak erabiliz zein egintza gauzatu eta egintza horiek ondore guztiak izan ditzaten, nahitaezkoa da erabilitako tresnek honako hau bermatzea, alegia, komunikazioa eta komunikatutakoa benetan egin dituela horietan egile moduan agertzen denak.
‎Arazo horretan auzitan sartutako interesa 250 pezetakoa baino handiagoa ez bada, hitzezko epaiketa egingo da; hori baino handiagoa bada, intzidente horietarako ezarritako izapideak egingo dira.
‎2 Auzitegiak, interesdunek esan beharrekoa entzun ondoren, eta probidentzia bidez, aldizkako isun hertsatzaileak ezar diezazkieke aurreko paragrafoaren arabera agindu elkarlanean aritu ez diren pertsona eta erakundeei. Premiamendu horiek ezartzean, auzitegiak kontuan hartuko ditu 589 artikuluko 3 paragrafoan ezarri irizpideak.
‎Isunak ez dira inoiz izango 500 pezetakoak baino txikiagoak; horiek ezarri ahal izango dira, arau hausleek euren karguak utzi arren, betiere arau haustetik bost urte igaro ezean.
‎MCC erakunde horiekin harremanetan jar liteke, gure kooperatiben printzipioakezagutarazi, kanpoan sortu nahi diren enpresetan printzipio horiek sustatzeko dugunasmoa azaldu eta horiek ezartzea bideratzeko lankidetza eskatu, ohiko kapitalenpresetatik desberdindu nahi duen bide honetan gizarte eta langileak gogoz duten formulak aurkitzeko. Herrialdea eta bertako lan egoera ezagutzenduten eta enpresarengandik independente izan eta sartuta gauden edo sartu nahidugun herrialdean gizartearen oniritzia duten herri mailako erakunde zibilekinelkarlanean parte hartzeak, aberastu egingo gintuzke ezagutzan, eta proiektuarisinesgarritasuna emango lioke langileen eta bertako gizartearen aurrean.
‎Nola eman ahal izango litzaieke hain garrantzi handia lcgc batzuci edo berauen betekizunari, maiz lege horiek ezarri dituztenek beraiek errcfusatzcn cdo aidarazten badituzte? (Xenofonte, Recuerdos de Sbcrates, IV, 4 14).
‎Hala ere, egungo Arrasateko esperientzian ez dago autoeraketaren ildoakzehazteko minimorik. Gutxienez, minimo horiek ezarri behar dira. Hutsune ideologikoa bete.
‎Ziurtatzen du, halaber, oso ikasketa gutxitan dagoela eskaintza baino eskari handiagoa, eta, beraz, argudiatzen du proba espezifikoek titulazio gutxi batzuei eragingo dietela. Azpimarratu du araudiak ez duela behartzen, baizik eta baimentzen duela proba osagarri horiek ezartzea.
‎Hala, OCUk adierazi duenez, “dosirik handieneko bi laginek 7 euro baino gehixeago eta 180 euro baino gehiago balio zuten”. Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Erakundearen iritziz, egoera hori “onartezina” da; izan ere, agerian uzten du “legeak substantzia horientzat ezarritako mugak orokortzen eta zabaltzen ari direla, eta ikuskapenak eta zigorrak ezartzen ari diren arren, oraindik ez dirudi behar bezain disuasiozkoak direnik”. Horregatik, azterketaren ondorioak Elikagaien Segurtasunerako Espainiako Agentziara (AESA) bidali ditu.
‎OCUrentzat, ordea, emaitza horiek onartezinak dira, agerian uzten baitute zer orokortze eta zabaltasunarekin gainditzen dituzten legeak substantzia horientzat ezarritako mugak. Erakundearen arabera, manipulazio onak eta tenperatura aski baxuak sulfito dosi txikiagoak erabiltzeko aukera emango luke.
‎Nahiz eta egia den Erkidegoak osasunaren babes maila handia aukeratu duela elikagaiei buruzko legedia egiterakoan, eta babes hori bereizkeriarik gabe aplikatzen dela, hau da, elikagaiekin edo pentsuekin barne merkatuan edo nazioarteko merkatuan merkaturatzen dela, kaltetutako sektoreek kontrol handiagoa eskatzen dute hirugarren herrialdeetatik iristen zaizkigun lehengaiei eta bestelako elikagaiei buruz, non, agian, gaiari buruzko araudiak ez baitira hain zorrotzak. Elikagai seguruak, konplexutasun handia Elikagai enpresen ustiatzaileek bete beharreko segurtasun baldintzek segurtasun gabezia larriak sor diezazkiekete horiek ezartzerakoan. Izan ere, ez gaude orain dela urte batzuk gurekin batera izan genuen sakabanatze fase hartan.
‎Egia esan, telebista lokalak araupetzen zituzten legeak aspaldi eman ziren, bai behintzat estatu mailan, baita Nafarroan ere. Baina lege horiek ezarri eta garatzea ahalbidetuko zuten tresna teknikoa eta borondate politikoa ez dira, duela gutxi arte behintzat, egon. Madrilgo Gobernua horretara jarri denean, ordea, egiturazko aldaketak ekarri ditu telebistagintza lokalaren itxuraketan, eta murriztu ere egin ditu erakunde autonomikoen eskuduntzak arloaren gainean.
2005
‎Pertsona zehatz bati ondasun higiezin edo eskubide erreal batzuk adjudikatzeko egintzak edo kontratuak, nahiz eta egintza horietan ezarri, ondasun edo eskubideak beste pertsona bati eskualdatu behar zaizkiola edo horien zenbatekoa helburu jakin baterako inbertitu behar dela.
‎Senipartedunen eskubideak agerrarazi badira aipamen, bazterreko ohar edo ezereztu ez den aurreneurrizko idatzoharraren bidez, gero eskubideok kalte egingo diete jarauntsi ondasunak kostu bidez eskuratu dituzten hirugarrenei, betiere, aipamen, ohar edo idatzohar horietan ezarritakoaren arabera.
‎Aurreneurrizko idatzoharrak inskripzioak bezala egingo dira, eta orokorrean horientzat ezarritako inguruabarrak jasoko dira bertan, horrez gain, hurrengoa agerraraziz:
‎Legeak betetzean nahitaez laga behar diren lurrak Administrazio jardulearen izenean inskribatuko dira, antolamendu planetan horientzat ezarritako destinoari lotuta gera daitezen. Lagatzen diren lurrak zama gabekoak izan behar dira, aplikatu beharreko hirigintza legeriak besterik ezarri ezean.
‎a) Osagai eta gastu erkideetan solairu berriei dagozkien kuotak edo horiek ezartzeko arauak.
‎Kasu horietan, epe berberak igaro behar dira zehapenak preskribatzeko, horiek ezartzen dituen ebazpena irmoa denetik zenbatzen hasita.
‎Ariketa hasteko eta amaitzeko orduak presidenteak finkatuko ditu, eta oposiziogileari behin bakarrik ohartaraziko dio noiz amaitu behar duen, hamabost minutu lehenago. Halaber, epaimahaiak oposiziogileari eska diezaioke gaia gehiago zehaztea, azalpen bidegabeak eman gabe, eta erregelamendu honetan ariketa horien inguruan ezarritakoa bete dezake.
‎Horrela izanik, banakoa da eskubide etaaskatasun demokratikoen jabe; banakoari dagozkio eskubide hauek, ez datozkiokomunitate jakin bateko partaide izateagatik. Hiritartasunaren printzipioak askatasuna eta berdintasuna dira eta horien bidez ezartzen da modernitatearen gizartehitzarmena. Edozein talde pertenentziaren gainetik kokatzen dira banakoarenhiritartasun eskubideak.
‎Sektore bateko enpresen artean prezioak edo tarifak finkatzeko akordioak egitea legez kanpoko praktika bat da, lehia askearen aurka doana, merkatuaren oinarrizko oinarria. FACUAk dio enpresak erakundeak motel daudela eta lehia babesteko zerbitzuak motel daudela tasa horiek ezartzeko, horretarako eskubiderik izan gabe.
‎Batzordeak zenbait gomendio eztabaidatu eta onartu zituen. Horien artean, bat nabarmendu behar da animalien osasun eta ekoizpen politikei eta horiek ezartzeko mekanismoei buruz, bereziki, lehen aipatutako Alive, GF TADs eta STDF programen esparruan.
‎Windsoren bulegoak zituzten enpresetan Windsoren edo haren zatien ezarpenari esker, erakunde horiek saihestu egin dute sutearen ondorioz datu guztiak galtzea. Izan ere, informatika konpainia handiek, hala nola IBM eta HP, birsorkuntza sistema horiek ezartzea gomendatzen dute, aldi baterako kostua murrizten baitute eta ezinbestekoak izan daitezkeen datuak berreskuratzeko giza laguntzaren beharra.
‎Ginekologoei, oftalmologoei eta psikiatrei egindako kontsultek baino ez diote ihes egiten erreferentziako medikuak aldez aurretik pasatu beharrari. Xavier Bertrand Frantziako Osasun ministroak gaur ohartarazi du ez duela onartuko azken horiek ezarritakoa baino gehiago fakturatzea. “Jokoaren araua argi dago:
‎Gainera, beste bilgune batzuk ere egongo dira, partikularrek eta aparatu elektrikoen hondakinen banatzaileek doan utz ditzaten. Bilgune horiek ezartzeko kontuan hartuko dira haien irisgarritasuna eta populazio dentsitatea. Abuztuaren 13tik aurrera, produktuek zabor edukiontzi bat izan behar dute, ezabatua, kontsumitzaileek jakin dezaten ezin dituztela bota.
‎Programako 28 atalak, agintari lokalei buruzkoak, proposatzen zuen" 1996rako herrialde bakoitzeko agintari lokal gehienek burutua izatea kasuan kasuko biztanleriarekiko kontsulta prozesu bat, eta komunitaterako Tokiko Agenda bati buruzko kontsensua lortua izatea". Aipatutako lau puntuak dira, seguruenik, erantzukizun sozial eta ekonomikoak garrantzitsuagoak diren eta gizarteen iraunkortasunaren arrakasta erabakitzen den botere guneetan Agenda horiek ezartzeko lanean gehiago sakondu ez izanaren erantzule, zeren eta konpromiso politikoak eta jakintza tekniko sakonak eskatzen baitituzte.
‎2 Okerretera ari dira, bestalde, judegu batzuk, Trifon bera ere barne, Justinorekin eztabaidan diharduela, arrotzak euren burua salbatu nahi izanez gero, lege hebertarraren mendean egon behar dutela sinesten dutenean. Legeak ezin ditu behartu menpeko ez dituenak, horientzat ezarri ez bada. Norentzat ezarri zen ere, legeak berak dio:
2006
‎Adituak ezetsi ahal izango dira 468, 469 eta 470 artikuluetako arrazoien ondorioz eta horietan ezarri moduan.
‎Alabaina, ondorio horiek ez dituzte asebeteko, ziur asko, muturreko eskolak, eskola horien asmoa baita sumarioari hedatzea, hori hasten den unetik, publizitate, aurkakotasun eta berdintasun erregelak. Kodearen proiektuan, ordea, erregela horiek ezartzen ditu, epaiketa irekitzen denetik epai irmoa eman arte. Berau sinatzen duenak ez du ukatzen idazle ospetsuek tesi horri eusten diotela sutsu eta fedez; baina orain arte behintzat hori ezin da izan zientziako ideal bat baino.
‎Delituen ondoriozko auzien gaineko ardura izan eta horien epaitza emateko, delitua zein epai barrutitan gertatu eta epai barruti horretako zigor arlokoak, edo jarduteko berezko eremua duen epaile zentralak, hori ere zigor arlokoa, baldin eta legeak delitu horientzat ezarritako zigorra bada bost urte baino gehiago irauten ez duen zigor askatasun gabetzailea edo edozein kopurutako isuna, edo, hamar urte baino gehiagoko iraupena ez duten zigorretatik beste edozein, horien izaera kontuan hartu gabe, bakarka, batera edo hautabidez ezarri arren, eta 801 artikuluan ezarri baldintzen arabera delitua zein tokitan gertatu eta toki horretako guardiako instrukzio epaile... Eskumena izango du, orobat, falten ondoriozko auzien ardura izan eta horien epaitza emateko, intzidente faltak izan zein izan ez, delituon egileei nahiz beste pertsona batzuei egozteko modukoak badira, betiere falta egin izanak edo horren frogak haiekin zerikusia izanez gero.
‎Gaur egun indarrean dagoen Prozedura Kriminalaren Legea, beste batzuekin batera, adibide esanguratsua da, Espainiako estatuak XIX. mendean ondu zuen kodegintzaren hurrenkeran. Jakina da horien bidez ezarri zirela gaur egun ere indarrean dagoen antolamendu juridiko eta administratiboaren oinarriak. Era berean, nabarmendu egin zen prozesu penalari buruzko zuzenbidearen kodegintzak lotura sakonak izatea konstituzio ikuspegi berriekin.
‎1992 urtean pribatizatua, hortxe burutzen dira Argentinako abeltzaintza transakziorik garrantzitsuenak; eta berezkoak dituen ezaugarriengatik esan daiteke munduan parekorik ez duela. Han egunero enkante ugari egiten dira saltzaile erosleen artean, merkatuko kotizazioak bertan finkatzen baitira, hau da, Argentinako abeltzaintzaren prezioak kotizazio horien arabera ezartzen dira. Guztira 34 hektarea ditu 32 nasarekin, 450 korta, ganadua gobernatzeko esparru ugari, 40 baskula automatiko, salmentarako 2.000 korrale, eta horrez gainera, irrati telebistako emisio guneak eta merkataritza, zerga eta osasun arloak kontrolatzeko hainbat eraikin daude Linierseko merkatu harrigarrian.
‎Ordenamendu juridikoak publizitate agentziek sortzen dituzten publizitate lanak eta jabego intelektuala babestuko ditu; izan ere, enpresa horien lanek izaerazio enpresa, telebista, argitaletxe eta egunkariekin; izan ere, informazioa landu egi informatiboa uzten dute agerian; komunikatzeko sortzen diren obrekin dute antza publizitate lanek, eta enpresa horiei ezartzen zaien doktrina bera ezarriko zaie agentziei ere. Ikuspegi horretatik, publizitate agentziak pareka daitezke informaten da komunikatu ahal izateko.
‎Abuztuaren 8an erakundeak dei bat jaso zuenean sortu zen alerta ahotsa. Dei hori “nahiko susmagarria” zela esan zuen, eta zenbaki hori ausaz aukeratu zela eta baldintza horiek ezartzen zirela jakinarazi zen. Saria 40 bonukoa zen, irailean beste 39 lagunekin batera “Euromillones” jokoan parte hartzeko, eta, gainera, solaskideak, Estatuko Loteria eta Apustuen Erakunde Nazionalari etengabe egiten zizkion aipamenak sinesgarriagoa dirudien arren, adierazten zuen ezen, erabiltzaileak ez bazuen saririk lortzen (1 zentimo, dagoeneko, halakotzat hartuko litzateke), dirua itzuliko ziotela.
‎Zelula amen beste iturri bat da, eta gizakietan ere aztertzen da. Horrela lortutako bihotz balbulek (untxientzat) ez zuten naturalen zelula morfologia bera, baina, balbula horiek ezarri ondoren, kasuen %50ean baino gehiagotan funtzionatu zuten. “Lehenengo aldia da bihotz balbula bat fabrikatzea, gorputz bizi baten zelula amek autogeneratua”, adierazi zuen Kyoko Hayashidak, lan horren koordinatzaileak.
‎Baliabide —arma, trebezia, lanabes, teknika— horiekin guztiekin Zeusek irabazi zuen borroka ankerra, azkenik Zeus bilakatu zen subirano bakar jainkozkoen artean; baliabide horiekin ezarri zuen Zeusek handik aurrera iraulezina izango zen subiranotasuna90; baliabide horiekin eskuratu zuen zetroa (skhPtron) eta bilakatu jaun eta errege unibertsoan91.
2007
‎Lege honetan xedatutakoaren ondoreetarako, Schengengo esparru gisa ulertuko da estatuen lurralde multzoa, non bete betean aplikatzen diren xedapenak, barruko mugetan kontrolak ezabatzeari buruz eta pertsonen zirkulazioari buruz. Xedapen horiek ezarri dira Schengengo Akordioa aplikatzeko 1990eko ekainaren 19ko Hitzarmenaren II. tituluan.
‎Autonomia estatutuak konstituzio honen arabera onetsi eta estatutu horietan ezarritako organoak eratzen direnean.
‎1 Sektoreko akordio, administrazio hitzarmen edo enpresako erabakien bidez, titulartasun publiko nahiz pribatuko tratamenduen arduradunek eta horiek biltzen dituzten erakundeek kode ereduak egin ahal izango dituzte. Kode eredu horiek ezarriko dituzte antolaketa baldintzak, jardunbide araubidea, aplikatu beharreko prozedurak, inguruaren segurtasunari buruzko arauak, programa edo ekipamenduak, tratamenduan parte hartzen dutenen betebeharrak, informazio pertsonalaren erabilera, bai eta, euren esparruan, pertsonen eskubideak egikaritzeko bermeak ere, lege honen eta lege hau garatzeko arauen printzipio eta xedapenak erabat errespe...
‎Aipatutako kodeek jaso ahal izango dituzte edo ez sistema bakoitzaren inguruan eragiketak egiteko erregela zehatzak eta estandar tekniko aplikagarriak. Erregela edo estandar horiek zuzenean ez badira kodera biltzen, horiek ezartzen dituzten jarraibide edo aginduek errespetatu dituzte kodean jasotako printzipioak.
‎Konstituzioaren 53.2 artikuluan zenbait xedapen jaso dira, lehentasun etatako prozedura ezartzeari buruz; bada, xedapen horiek garatzen ez diren bitartean, ohorerako, norberaren eta familiaren intimitaterako, eta norberaren irudirako eskubideen babes judiziala eskatu ahal izango da beste bide batzuk erabilita, lege honek alderdien legitimazioa sumariotasun printzipioetan oinarrituren inguruan ezarri berezitasunekin. Bide horiek ezarri dira Pertsonaren Oinarrizko Eskubideen Jurisdikzio Babesari buruzko abenduaren 26ko 62/ 1978 Legearen II eta III. ataletan. Behin erabilitako prozedura amaituta, babes errekurtso konstituzionala jarri ahal izango da, Konstituzio Auzitegiari bunikoaren III. tituluko I. kapituluak ezaruzko urriaren 3ko 2/ 1979 Lege Orgarritako kasuetan.
‎Bien bitartean, Gobernuak itunen araubide berezia ezarriko du zentro horientzat; itun horietan ezarriko dira zentroek ikasleengandik jaso ditzaketen zenbatekoak, diru publikoetatik jasotzen dutenaren osagarri; edonola ere, lege honen laugarren tituluan ezarritakoa bete da.
‎Segurtasun indar eta kidegoek, pertsona ukituen adostasunik gabe, izaera pertsonaleko datuak, polizia xedeetarako, bildu eta tratatzen dituztenean, bilketa eta tratamendu horiek bakarrik kontuan hartuko dituzte segurtasun publikorako benetako arriskua prebenitzeko edo arau hauste penalak zigortzeko beharrezkoak diren datuen kasu eta kategoriak. Halako datuak biltegiratu dira ondore horietarako ezarri fitxategi berezietan, eta fitxategiak kategorietan sailkatu dira, fidagarritasun mailaren arabera.
‎Elkarteen araubidea ezarriko da, beraien eraketari eta inskripzioari dagotakoaren arabera, eta lege hau garatzekienez, lege organiko honetan ezarriko zein erregelamendu xedapen eman eta xedapen horietan ezarritakoaren arabera.
‎Lege honen 52.c) artikuluko arau hauste arina, 53.b) artikuluko arau hauste astuna, beregaineko langileen kasuan, eta 54.1.A) artikuluko arau hauste oso astuna dagoenean, prozedura zeharen bidez, lan arloko arau hausteen ondoriozko prozedura zehatzailean ezarritzailea hasiko da Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren aktatakoarekin bat etorriz. Zehapen horiek ezarriko dituzte aurreko lerrokadako agintariek.
‎Inskripzioak enpresaburua eta horren inguruabarrak identifikatuko ditu, enpresaburu horrentzat zerbitzuak ematen dituzten langileak edo langile horiekin berdinetsitakoak kasuan kasuko Gizarte Segurantzaren araubidera edo araubideetara bil daitezen, araubide horiek ezarritako eskubide eta betebeharrekin.
‎Ebaluazioaren emaitzen arabera, segurtasun zein osasunerako arriskua badago, edo langileen haurdunaldian zein edoskitzealdian ondorioren bat izateko posibilitatea badago, arrisku hori saihesteko, enpresaburuak neurri egokiak hartuko ditu, ukitutako langilearen lan baldintzak edo denbora egokituz. Neurri horien artean ezarriko da, hala behar izanez gero, gauean lanik edo txandaka lanik ez egitea.
‎2 Enpresa batzordeei, langileen eskuordeei eta sindikatu eskuordeei dagokie, Langileen Estatutuak, Administrazio Publikoen Zerbitzupeko Langileen Ordezkaritza organoen Legeak eta Sindikatu askatasunari buruzko Lege Organikoak aitortutakoaren arabera, langileen interesak defendatzea, laneko arriskuak prebenitzearen inguruan. Horretarako, langileen ordezkariek egikarituko dituzte arau horiek ezarri eskumenak, informazioari, kontsulta eta negoziazioari, ikuskatze eta kontrolari, eta enpresetan zein organo eta auzitegi eskudunetan akzioak egikaritzeari buruzkoak.
‎1 Erregelamendu honen 7 artikuluko 4.1 idatz zatiak ezarri jarduera aniztasuneko egoeran daudenak zenbat araubidetan egon eta horrenbeste alta eta baja eskatu dira. Egoera horietan daudenen altak eta bajak eskagoetan ezarri pertsonek, artikulu horietan ezarri moduan eta baldintzetan.tuko dituzte 29 artikuluan eta hurren
‎Nazioarteko erakundeetan edo horien pareko erakundeetan funtzionario edo kontratatutako langile izan eta lurralde nazionalean bizi ez diren espainiarren afiliazioa, alta, baja, datu aldaketak eta horien ondoreak ere izango dira kolektibo horiek arautzeko xedapen berezietan ezarritakoaren araberakoak. Xedapen berezi horietan ezarri ez diren gaietan, kontuan hartuko dira erregelamendu honen xedapenak; horrek ez dio kalterik egingo Espainiak ondore horietarako jaso, sinatu eta onetsitako tratatu, hitzarmen, akordio edo nazioarteko tresnek xedatutakoari.
‎4 Araubide berezi honetan, langileen bajek ondoreak sortuko dituzte, langile horiek araubide honetara biltzea eragin zuen jarduerari zein hilabetetan utzi eta hurrengo hilabeteko lehenengo egunetik, baldin eta baja horiek ezarritako epe eta moduan eskatzen badira.
‎Lege honen babesean eratutako sindikatuek, nortasun juridikoa eta jarduteko gaitasun osoa izateko, euren sustatzaileen edo agintarien bidez, sindikatuaren estatutuak gordailutu dituzte, ondore horietarako ezarri bulego publikoan.
‎6 Grebaren eta ugazabek enpresa ixtearen ondoriozko alta bereziko egoerek eta ezar daitezkeen gainerako alta bereziko egoerek ondoreak sortuko dituzte. Ondore horiek ezarriko ditu alta bereziko egoera jaso duen arauak, bai eta arau hori osatu eta garatzen duten arauek ere.
‎Ordu osagarriak egitean beti errespetatu dira lanaldiaren eta atsedenaldien inguruan ezarritako mugak. Muga horiek ezarri dira lege honen 34 artikuluaren 3 eta 4 idatz zatietan, 36 artikuluaren 1 idatz zatian eta 37 artikuluaren 1 idatz zatian.
‎2 Ebazpen judizial irmoaren bidez adierazitako bidegabeko bajek sortuko dituzte ebazpen horrek ezarri ondoreak, eta, horiek ezarri ezean, aplikatuko dira aurreko 1 idatz zatian jasotako irizpideak.
‎Ahalmen horretatik kanpo geratzen da matrikula liburuaren eta itsasontzien rolaren eredu ofiziala. Halaber, Diruzaintza Nagusiari ahalmena emango zaio, eredu horiek ezarri eta betetzeko behar diren jarraibideak emateko. Edozein kasutan ere, Diruzaintza Nagusiak bete du erregelamendu honetan, eta osterantzeko aplikazio eta garapen xedapenetan ezarritakoa.
‎Aurreko idatz zatiko inskripzio eskabideak eta betebeharren komunikazioak aurkeztuko dira ondore horietarako ezarri ereduan eta, hala denean, ezarritako sistema bereziaren bidezi Eredu horiek herritarren esku izango dira, Gizarte Segurantzaren Diruzaintzakunde laguntzaileen bulegoetan. Nagusiaren administrazio bulegoetan eta, hala denean, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaileen edo era
‎3 Nolanahi den ere, babes ofizialeko etxebizitzen errentak, urtero berrikusi ahal izango dira, horien gain ezarritako legeria edozein dela, Kontsumoko Prezioen Indize Sistemaren barruko Indize Nazional Orokorraren ehuneko aldaketen arabera.
‎Bidezko administrazio zehapenei kalterik egin gabe, klausulak eta hizpaketak deusezak izango dira, horiek ezartzen badituzte errenta handiagoak, babes ofizialeko etxebizitzei aplikatu beharreko arauketan baimendutako errenta gehienekoak baino.
‎Lehenengo eta behin, akusatuari bere aurka formulatutako akusazioari buruzko informazioa eman behar zaio; izan ere, inor ezin daiteke defendatu akusazio ezezagun batetik, eta akusatuak ulertzeko moduko hizkuntzan egin behar da (1989ko abenduaren 19ko GEEAE. Brozicek kasua?). Hori dela eta, akusazio bat leporatzen diotela eta egozten zaizkion egitate zehatzak zein diren jakin behar du (otsailaren 7ko 30/ 1989 KAE), baita egitate horiei ezarritako kalifikazio juridikoa ere. Era berean, ez da onartzeko modukoa akusazio inplizitua edo gerokoa; horren ordez, aurrekoa, ziurra eta esanbidezkoa izan behar da (otsailaren 24ko 56/ 1994 KAE; otsailaren 2ko 59/ 2000 KAE).
‎Askotan ikusi dugun moduan, eskubideak, askatasunak eta printzipioak I. tituluaren barruan kokatzea oso garrantzitsua da; izan ere, horien kokapenaren arabera, babes maila oso desberdina da. Eta, hain zuzen ere, 53 artikuluan babes maila desberdin horiek ezarri dira. Hori guztia errazago azaltzeko, hiru babes maila desberdin aipa ditzakegu, artikulu honetako hiru paragrafoetan zehazten direnak.
‎martxoaren 30eko 8/ 1981; uztailaren 21eko 133/ 1987; apirilaren 7ko 42/ 1987; uztailaren 5eko 127/ 1990; otsailaren 24ko 41/ 1998, etab.) eta, lehenengo eta behin, berme formala eskatzen du. Jokabide ez zilegiak tipifikatu eta horietarako ezarritako zehapenak arautzen dituzten arauek lege lerruna izan behar dute, eta zigor askatasun gabetzaileak ezartzen dituztenean, lege organikoaren lerruna, EKren 81 artikuluak hala eskatzen baitu; izan ere, askatasunari jar dakiokeen mugarik zorrotzenak dira (otsailaren 23ko 25/ 1984 KAE; azaroaren 11ko 140/ 1986 KAE; otsailaren 17ko 34/ 2005 KAE); b) Lex praevia: horrez gain, berme materiala eskatzen da, jokabide ez zilegiak eta horiei dagozkien zehapenak aurretik zehaztuta egon behar baitute, hau da, zehatutako egitatea egin aurretik ezarri behar dira eta debekatutako jokabidea egiten denean indarrean egon behar dute.
‎Konstituzio Auzitegiak hala adierazi zuen martxoaren 31ko 12/ 1982 epaian eta abenduaren 7ko 74/ 1982 epaian. Epai horietan ezarritakoaren arabera, ideia eta iritziak zabaltzeko eskubidera zabalkunde hori bermatzeko baliabide materialak sortzeko eskubidea bilduko litzateke. Baina, era berean, Konstituzio Auzitegiaren arabera, eskubide honek, iritziak eta informazioa komunikatzeko eskubidearen baliabide instrumentala den heinean, ez du azken horren babes bera.
‎...e, horien funtsezko edukia errespetatzen bada eta muga horiek beharrezkoak badira, proportzionaltasun printzipioa errespetatzen bada eta Europar Batasunak aitortutako interes orokorrek helburuei edo gainerakoen oinarrizko eskubideak babesteko beharrizanari erantzuten badiote (52.1 art.). Amaitzeko, Agirian aitortutako eskubideen oinarria Europako Erkidegoko edo Europar Batasuneko Tratatuak badira, horiek ezarritako baldintzen arabera eta mugen barruan gauzatuko dira (52.2 art.). Baina GEEHk bermatutako eskubideak badira, horien esangura eta irismena Hitzarmenean ezarritakoaren berdinak izango dira, eta Europar Batasuneko zuzenbideak babes indartsuagoa eman ahal izango die (52.3 art.). Azkenik, 53 artikuluan gutxieneko babes estandarraren klausula ezarri da, Agiriaren xedapen batek ere ezin izango...
‎Lege horrek jabetza oso handiak ukitzen zituen, baita nobleen lurrak eta modu sistematikoan errentan emandakoak ere, eta xedea absentismoa geldiaraztea zen. Nekazariei lur horietan ezartzeko baimena ematen zitzaien, horien gaineko gozamena emanda baina ez jabetza, azken hori estatuak gordetzen baitzuen iruzurrak saihesteko. Baina arazo larriak eragin zituen:
‎Hasieran, erdiko eta eskuineko indarrek erregelamenduaren erreserba printzipioa ezarri nahi izan zuten (Frantziatik inportatu zuten eta, nola edo hala, erregimen frankistako Gorteen legean ezarritakoari jarraitzen zion). Hau da, konstituzio testuan nahitaez legeen bidez arautu beharreko gaien zerrenda ezarriko zen (horrela, Gorteen legegintza gaitasuna gai horietara soilik murrizten zen), eta gainerako gaiei zegokienez Gobernuak emango zituen erregelamendu lerruneko arauak (horrela, Gobernuak tarte handia izango zuen horiek ezartzeko orduan, botere legegilearen eskumenen kaltetan). Azkenean, erregelamendu erreserba hori ezabatu egin zen eta, horrenbestez, Gorteek ahal legegilean dituzten muga bakarrak Konstituzioan ezarritakoak dira.
‎(, les amours contingentes? esan ohi zuen frantsesez) onartzeko; gure arteko maitasun handia txikikeria horien gainetik ezarriz?.
‎Modu askotara nabarmendu daiteke inor: esate baterako, bere tesiek izan ditzaketen ondorioak zeintzuk diren ikusita, tesi horiek ezarritako moral zabalduenarentzat iraingarriak direnean, edo gehienen sinesmenaren kontrako ekintzetara deitzen dutenean, edo, beste barik, sistema sozialean funtzionatzeko batere aukerarik ez dutenean, legeak direla medio edo bestelako baldintzak direla medio?. Nabarmen geratuko da norbait, era berean, azaltzen dituen argudioak bere kalterako direnean.
‎– Erregimen bereziko babes ofizialeko etxebizitzak – Prezio orokorreko etxebizitza babestuak – Prezio itunduko etxebizitza babestuak, azken horiei autonomia ere deitzen zaie, adibidez, Euskadi, erregimen tasatuko babes ofizialeko etxebizitzak. Araubide horiek ezarri dira azalera erabilgarriko metro karratu bakoitzeko gehieneko salmenta prezioaren eta etxebizitza horien onuradunen gehieneko diru sarreren arabera. Gehieneko salmenta prezioak Araubide bereziko babes ofizialeko etxebizitzetan, azalera erabilgarriko metro karratu bakoitzeko gehieneko salmenta prezioa ez da Oinarrizko Prezio Nazionala baino 1,40 aldiz handiagoa izanen.
‎Horrek azalduko luke, kasu batzuetan, araudiak behin behineko mugak ezartzen dituela eztia edo infusioak bezalako elikagaietarako, edo harmonizatu gabeko muga nazionaletarako. Orain, EFSAk egindako irizpen batek agerian utzi du muga horiek ezartzeko muga batzuk daudela, eta muga horiek, hain zuzen, datu horien adierazgarritasun eskasak markatzen dituela. Mugak LGMa pestizida baten hondakin kontzentrazio maximoa da, elikagai batean legez baimendutako mg/ kg tan adierazita.
‎Hala ere, 12 hilabeteko aldi iragankorra ezarri da, indarra duen araudia aplikatu ahal izateko. Arduradun instituzionalek onartzen dute neurri horiek ezartzeak eraikuntzaren kostua handituko duela, baina% 0, 33tik% 0,75era soilik igoko dela diote.
‎Horrez gain, Kymlicka eta Requejok azpimarratzen dutenez (Kymlicka 2002, Requejo 2002a), kontuan hartu behar da estatu kultur anitzekoetan, eta nazio anitzekoetan bereziki, estatuek ez dutela etnikoki neutral jokatu, eta beti gizatalde nazional baten alde egin dutela (estatuaren baitan gehiengoa dena eskuarki), besteak desagerrarazi eta bereganatu nahirik. Horiek horrela, egoera horrek agerian utzi du hobetsitako gizataldea ez beste gainontzeko gizatalde nazionalak babesteko (gutxietsitako gizatalde nazionalak) estatu horiek ezarri dituzten babes sistemak nahiko ahulak izan direla eta direla, eta, horrenbestez, hobetu egin behar direla. Era berean, babes objektiboa lortzekotan, beharrezkoa da nazioarteko edo estatuen gaineko babes sistema bat antolatzea.
2008
‎Horietako edozein hedabideren kontsumitzaileek gehiago kontsumitzen dituzte gainerako hedabideak, kontsumitzaile ez direnek baino. Bost hedabide horien artean ezarri daitezkeen 10 bikote harreman guztiei, salbuespenik gabe, alde bietara eragiten die arau horrek.7 Laburtuta, hortaz, euskarazko hedabide bat baliatzen duenak joera handiagoa du besteak ere baliatzeko.
‎Hezetasun eta tenperatura kontrolatzeko modukoak dituen eta aire sarrera eta irteera kontrolatzen dituen aire egokitze sistema autonomoa daukan 25,5 m³-ko gela itxi baten erdialdean aire gozagarri horiek ezarriz simulatu zen ohiko erabilera.
‎Hortxe ditugu, adibidez, Alacant, Málaga, Santander eta Sevillako kasuak: hiri horietako autobusak doan erabil ditzakete 65 urtetik gorakoek baldin eta udal horiek ezarritako baldintzak betetzen badituzte.
‎Orduz geroztik, funts horietan ezarritako 15.000 milioi euro inguru dabiltza batetik bestera, produktu bat utzi eta bestea hartu.
‎Bestetik, ahulduta utziko lituzke Garapen Garbirako Mekanismoak ere, eta horiek dira Kyotoko Protokoloak dituen tresna baliotsuenetakoak; isuriak gutxitzeko har daitezkeen neurrien artean, energia garbien aldeko apustua egitea da garrantzitsuenetakoa, eta garapen bidean dauden herrialdeetan horiek ezartzeko laguntzak ematea.
‎9) Sukurtsalen ezarrera, eta 389 artikuluan horien inguruan ezarritako beste egintzak.
‎Administratzaile batek edo gehiagok zerbitzuak emateko edo obrak gauzatzeko harremanak izan ditzake sozietatearekin eta horiek ezarri edo aldatzeko, nahitaezkoa da batza orokorrak horren gaineko erabakia hartzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horiek 243 (1,60)
horietan 38 (0,25)
horiei 20 (0,13)
horietarako 15 (0,10)
horientzat 9 (0,06)
horien artean 5 (0,03)
Horiek 4 (0,03)
horien bidez 3 (0,02)
horien inguruan 3 (0,02)
horien 2 (0,01)
horien arabera 2 (0,01)
horien gainean 2 (0,01)
horien ordez 2 (0,01)
Horien ondoan 1 (0,01)
horiei esker 1 (0,01)
horiekiko 1 (0,01)
horiekin 1 (0,01)
horien azpian 1 (0,01)
horien gain 1 (0,01)
horien gainetik 1 (0,01)
horien kontra 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
horiek ezarri ez 7 (0,05)
horiek ezarri zigor 7 (0,05)
horiek ezarri epe 6 (0,04)
horiek ezarri baldintza 5 (0,03)
horiek ezarri behar 5 (0,03)
horiek ezarri ahal 4 (0,03)
horiek ezarri modu 4 (0,03)
horiek ezarri muga 4 (0,03)
horiek ezarri arrazoi 3 (0,02)
horiek ezarri bete 3 (0,02)
horiek ezarri egon 3 (0,02)
horiek ezarri ezan 3 (0,02)
horiek ezarri ordu 3 (0,02)
horiek ezarri asmo 2 (0,01)
horiek ezarri bat 2 (0,01)
horiek ezarri beharrezko 2 (0,01)
horiek ezarri bulego 2 (0,01)
horiek ezarri ezean 2 (0,01)
horiek ezarri hasi 2 (0,01)
horiek ezarri izapide 2 (0,01)
horiek ezarri lan 2 (0,01)
horiek ezarri marra 2 (0,01)
horiek ezarri mekanismo 2 (0,01)
horiek ezarri segurtasun 2 (0,01)
horiek ezarri ukan 2 (0,01)
horiek ezarri zerbitzu 2 (0,01)
horiek ezarri abantaila 1 (0,01)
horiek ezarri aireztapen 1 (0,01)
horiek ezarri aldaketa 1 (0,01)
horiek ezarri antolamendu 1 (0,01)
horiek ezarri arau 1 (0,01)
horiek ezarri arduratu 1 (0,01)
horiek ezarri arte 1 (0,01)
horiek ezarri aurka 1 (0,01)
horiek ezarri aurre 1 (0,01)
horiek ezarri autonomia 1 (0,01)
horiek ezarri autonomo 1 (0,01)
horiek ezarri baimen 1 (0,01)
horiek ezarri baino 1 (0,01)
horiek ezarri balio 1 (0,01)
horiek ezarri beharreko 1 (0,01)
horiek ezarri behartu 1 (0,01)
horiek ezarri beldur 1 (0,01)
horiek ezarri benetako 1 (0,01)
horiek ezarri berak 1 (0,01)
horiek ezarri beste 1 (0,01)
horiek ezarri betebehar 1 (0,01)
horiek ezarri bideratu 1 (0,01)
horiek ezarri denbora 1 (0,01)
horiek ezarri destino 1 (0,01)
horiek ezarri dirulaguntza 1 (0,01)
horiek ezarri E 1 (0,01)
horiek ezarri egin 1 (0,01)
horiek ezarri egitate 1 (0,01)
horiek ezarri enpresa 1 (0,01)
horiek ezarri erabaki 1 (0,01)
horiek ezarri eraikuntza 1 (0,01)
horiek ezarri eraketa 1 (0,01)
horiek ezarri eredu 1 (0,01)
horiek ezarri erritmo 1 (0,01)
horiek ezarri eskatu 1 (0,01)
horiek ezarri eskubide 1 (0,01)
horiek ezarri eskuma 1 (0,01)
horiek ezarri etorri 1 (0,01)
horiek ezarri ezarri 1 (0,01)
horiek ezarri ezaugarri 1 (0,01)
horiek ezarri fitxategi 1 (0,01)
horiek ezarri funtsezko 1 (0,01)
horiek ezarri gaitasun 1 (0,01)
horiek ezarri gomendatu 1 (0,01)
horiek ezarri hainbat 1 (0,01)
horiek ezarri hauteskunde 1 (0,01)
horiek ezarri heriotza 1 (0,01)
horiek ezarri ildo 1 (0,01)
horiek ezarri indarraldi 1 (0,01)
horiek ezarri inguruabar 1 (0,01)
horiek ezarri irizpide 1 (0,01)
horiek ezarri jarduera 1 (0,01)
horiek ezarri jaso 1 (0,01)
horiek ezarri justifikatu 1 (0,01)
horiek ezarri kalifikazio 1 (0,01)
horiek ezarri kanon 1 (0,01)
horiek ezarri klausula 1 (0,01)
horiek ezarri komisio 1 (0,01)
horiek ezarri kontu 1 (0,01)
horiek ezarri laguntza 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia