2000
|
|
Iraultza hasi denetik ondasun higiezinen salmenta kontuetan eman diren erreforma egokiei eutsi diegu. Salmenta
|
horiek
ez daude jada atzera eskuraketa eskubide multzo horiei lotuta. Horiek horrela, urte batean edo askotan, ondasun saldua jabe zehatzik gabe zegoen, hori ere nekazaritzarako kaltegarria izanik.
|
|
Iraultza hasi denetik ondasun higiezinen salmenta kontuetan eman diren erreforma egokiei eutsi diegu. Salmenta
|
horiek
ez daude jada atzera eskuraketa eskubide multzo horiei lotuta. Horiek horrela, urte batean edo askotan, ondasun saldua jabe zehatzik gabe zegoen, hori ere nekazaritzarako kaltegarria izanik.
|
|
Gainera, gertakari bat konparazio baten bidez deskribatu ahal badut, konparazioa ere utz dezaket eta bera gabe gertakariak deskribatu. Baina, aztertzen ari garen kasuan, konparazioa uzten saiatu bezain fite, bere atzean dauden gertakariak soilik baieztatuz, gertakari
|
horiek
ez daudela ikusten dugu. Horrela, hasieran konparazioa zirudiena, orain funtsean zentzurik gabekoa dirudi.
|
2004
|
|
" Gainera gertakari bat konparazio baten bidez deskribatu ahal badut, konparazioa ere utz dezaket eta bera gabe gertakariak deskribatu. Baina aztertzen ari garen kasuan, konparazioa uzten saiatu bezain fite, bere atzean dauden gertakariak soilik baieztatuz, gertakari
|
horiek
ez daudela ikusten dugu. Horrela, hasieran konparazioa zirudiena, orain funtsean zentzurik gabekoa dela dirudi.
|
2005
|
|
Humboldten" hizkuntz teoriaren" eraketa prozesua bere osotasunean ezagutzea interesgarria izan daitekeelakoan, jarraian eta bukatzeko, hark 1800etik aurrera burutuko duen ibilbide linguistikoa azalduko dugu labur. Bertan bi fase bereiziko ditugu, bai, baina beti ere garrantzitsua da ez ahaztea,
|
horien artean
ez dagoela inolako etenik eduki mailan, baizik eta bakarrik batean zein bestean aztergai honi eskainitako arduraldiaren araberako ezberdintasun bat: lehenengoan bestelako zeregin diplomatiko eta politiko askotan murgilduta dagoen bitartean, bigarrenean esklusiboki dedikatzen da hizkuntz estudiora.
|
2006
|
|
Nolabait esanda, Humek ez zuen asmatu istorio hori aukeratzerakoan, Humeren ikuspegian balioak ez baitira propietate objektiboak, baizik eta sentimenduen mendean dauden propietateak. Hau da, sentimendu
|
horiek gabe
ez dago propietate estetikoei buruz mintzatzerik. Goiko terminologia erabiliz, esan daiteke bigarren ikuspegi honetan ezin direla banandu propietatea eta propietateranzko bidea, eta bidea desagertzen baldin bada, propietatea ere bai.
|
2008
|
|
VII. Eskutitzan Platonek gogor kritikatzen du Dionisioren jarrera, gauzarik handienei (ta megista) buruzko Platonen doktrinen inguruko idazki bat idatzi baitu (341b). Izan ere, Platonen esanetan, gauza
|
horiei buruz
ez dago eta ez da inoiz egongo nire idazkiren bat bera ere, gauza horien inguruko ezagutza ez baita beste gainontzeko ezagutzak bezain komunikagarria (341c).
|
2009
|
|
Argi dago; gizakiak hizkuntza eta mundua maila berean ipintzerakoan sortzen den metafisika salatzea. Bi eremu
|
horien artean
ez baitago harreman zuzenik, bien arteko zubia metaforen bidez egiten dugu; hau da, abstrakzio bidez, generalizazio bidez, komoditatearen beharrez...
|
2010
|
|
Esan behar da, baita ere, jarduera horietako batzuk" komunikazio funtzionalekoak" bakarrik direla (eginkizunaren eraginkortasunari begiratzen diotenak) eta beste batzuk berriz baita" elkarrekintza sozialekoak" ere (onargarritasun sozialari ere erreparatzen diotenak). Littlewooden" marko metodologiko" hori, alabaina, malgutasunez erabili behar da, ze, finean," kategoria eta azpikategoria
|
horien artean
ez dago hain muga zehatzik: bereizketa nabariak baino gehiago, enfasieta orientazio diferentziak adierazten dituzte" 270 Bada, ikuspegi komunikatibo horrek, finean, Humboldt ekartzen digu gogora:
|
2011
|
|
Azaldu beharra, ikuspegi bat atera beharra, esandako horren ondorio dirudi; alabaina, pentsa daitekeen osotasuna norabide batean berari begira dagoen begiaren ikusgarri gisa agertzen bada, osotasun ordena horren kanpotik baino ez daiteke bildu eta adierazi. Jokabide horren bidez, errealitatearen hautemate osatuak lortzen eta erabiltzen ditugu, baina hautemate
|
horiek
ez daude errealitatean oinarrituak, hautemate berean baizik. Esateari loturiko ordena, modu horretan, ezin daiteke irits pentsatzen duen burua baino harago; izatearen eremu osoa da mugatzen ari garen osotasuna, errealitatea, eta errealitate hori ikusmen arrazoimenek hautematen dutenarekin berdintzen da.
|
2013
|
|
Baina erlatibistak zerbait gehiago eransten du: eraikin
|
horien artean
ez dago hartu emanik edo, baldin badago, hartu emanak ez du etorkizunik. Erlatibista ezkorra da.
|