Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎Errealitate hori ikusita, bidezkoa dirudi euskal historiografia bigarren berrikuntza garaian sartu dela esatea. 1970eko hamarkadan hasitako epean jarritakooinarriak sendotu ondoren, eta, horiei eutsiz, ikerketa lerro berriak ireki dira etazenbait berrikuntza gauzatu dira, bai teoriaren aldetik, baita ikuspuntu metodologikoetatik ere; zer esanik ez, iturrien erabilerari dagokionez. Egoera horretan, euskal historiografiak, abiadura galdu nahi ez badu, bere tokia bilatu edo birdefinitubehar du.
‎Horrenbestez liguriarra zihoan aurretik eta lokarriekin lotzen zituen harri muturrak eta lurgainera irteten ziren sustrai zaharrak, horiei eutsita soldaduak errazago igo zitezen; noizbehinka bere eskuarekin laguntzen zien igotzen bidearen berritasunarengatik beldurrez zirenei, igoera zailagoa zenean bere aurretik bidaltzen zituen banan banan armarik gabe eta gero bera joaten zen atzetik guztien armekin; eusteko badaezpadakoak ziruditen lekuak berak aztertzen zituen lehenbizi eta behin eta berriro bertatik igo eta jaitsiz, eta gero a...
2006
‎Garrantzitsuada kasu bakoitzean ezinbestekoak diren profesionalak bilera guztietara bertaratzea, gurasoek behar duten informazio eta laguntza guztia denbora eta leku berean jasodezaten. Bilera horiei eutsi egin behar zaie, gurasoek beren kasa moldatzeko gaidirela ikusten duten arte. Maiz, arazo larrienak dituzten gurasoak dira laguntzabilatzen ez dutenak (Sloper eta Turner, 1992), batik bat arazoak haurraren ezgaitasunarekin lotura zuzena ez badute, esate baterako ezgaitasunak berak sortutakofamilia disfuntzioa bada.
2008
‎Adibidez, ibiltzeko gaitasuna, pentsamendu abstraktua erabiltzeko gaitasuna edo sexu heldutasuna, prozesu bati esker sortzen dira: gaitasun horiei eusten dieten oinarri organikoak gure organismoak duen heltze plangintzaren eta heldutasun hori posible egiten duen organismoaren eta estimuluen arteko elkarrekintzaren ondorioz, hain zuzen ere (Marchesi eta haren laguntzaileak, 1986).
2012
‎Estatu biek inposatzen dituzte berengertakariak eta «memoria» izatea merezi ei duten tokiak, menpekoenak ahaztuz, gutxietsiz eta desitxuratuz. Horregatik azken horiei eustea edo horiek berreskuratzea, porroten emaitza izan badira, lehen mailako elementu askatzaileak dira.
‎Euskal herritartasunaz2 hitz egitea fikzio mailan aritzea izan daiteke, ariketa teorikohutsa, edo ukaezina den errealitatea agertzea. Euskal Herriak estaturik ez osatzeakbi jarrera horiei eusteko aukera ematen du, eta ahalbidetzen du ikuspuntu objektiboaketa subjektiboak etengabe gurutzatzea, eta gaia korapilatzea. Gurutzatze horretanherritartasun eta nazio kontzeptuak agertzen zaizkigu, biak oso loturik, bainadesberdinak.
‎Bigarrenik, albisteak kazetaritzaren W galdera guztiak jasotzen dituela ziurtatu du. Hirugarrenik, informazioaren zenbait ikuspegi azalduko ditu, baita horiei eusteko arrazoiak ere. Are gehiago, kazetaritzak bi hizkera darabiltza:
2014
‎Sinplifikatu aurretik testua eta esaldiak konplexuak direnjakin behar dugu.Beste hizkuntzetarako lanetan oinarrituz (Siddharthan, 2006; Aluisio et al., 2008) gure hasierako lanetan esaldi luzeak, aposizioak, erlatibozko perpausak eta perpausadberbialak konplexutzat jo genituen. Egun, irizpide horiei eusten diegu baina horiezgain konplexutasunaren azterketa egiteko teknika sofistikatuagoak erabiltzen ditugu.
‎Adibidez, ibiltzeko gaitasuna, pentsamendu abstraktua erabiltzeko gaitasuna edo sexu heldutasuna, prozesu bati esker sortzen dira: gaitasun horiei eusten dieten oinarri organikoak gure organismoak duen heltze plangintzaren eta heldutasun hori posible egiten duen organismoaren eta estimuluen arteko elkarrekintzaren ondorioz, hain zuzen ere (Marchesi eta haren laguntzaileak, 1986).
‎Haurtzaroko gertaera estresatzaileen oroitzapena berreskuratu behar du. Terapia mota horren eraginkortasunaz datu askorik ezagutzen ez bada ere, pertsona depresiboaren eta haren ingurunearen arteko harremanak lantzen dituen terapia psikodinamikoa eraginkorra gertatu da polo bakarreko depresioa arintzeko eta onura horiei eusteko (Frank et al., 1990).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia