2010
|
|
Zapiak, ezpain-zapiak eta zelulosa papera, desodoranteak, lakak, xanpuak, xaboiak, garbigarriak, desinfektatzaileak, aire gozagarriak, etab. konposatu hori izan dezakete. Produktu
|
horien
erabilera murriztu egin daiteke, batzuetan gehiegi erabiltzen baitira. Garbiketa produktu ekologikoak ordezko bat izango lirateke.
|
|
Informazio berrienak EFSAtik datoz. Bertan, aroma artifizialak elikagai arruntei (haragia, arraina eta gazta ketuak) etengabe gehitzeak osasunean izan dezakeen arriskua ebaluatzen da, eta
|
horien
erabilera murriztea proposatzen da. Gatz erantsia erdira jaisteko aukera ematen dute, eta, aldi berean, zaporeen pertzepzioa nabarmen handitzen da.
|
2011
|
|
material plastiko ugari izateaz gain, garbigarri kimikoak, zuntz sintetikoak poliesterra, nylona edo spandexa bezalako arropak egiteko, tresna teknologikoak, CD eta DVDak, parafinazko kandelak, baldosa eta alfonbra sintetikoak, sendagai suaktiboak. Kontsumitzaile ekologikoaren zazpi erreak aplikatzeak material
|
horien
erabilera murrizten laguntzen du, erabili eta botatzeko produktu plastikoak eta gehiegizko paketatze plastikoa duten beste batzuk ekiditen, haien iraupena luzatzeko ahalik eta gehien berrerabiltzen, ontzi plastikoak beren edukiontzian eta gainerako produktuak behar bezala birziklatzen, edo zeregin horiek bultzatzeko erakundeen laguntza eskatzen du. Aholku zehatz batzuk aipatzearren, ahal den neurrian, arropa sintetikoa zuntz naturalez egindako beste batekin ordezka daiteke, botilako ura edo erabilera bakarreko plastikozko poltsak saihestu, edo botikak gehiegi ez erabili.
|
2012
|
|
Hala ere, ez dago arriskutik salbuetsita. Araudiak ezarritako neurriekin, hala nola
|
horien
erabilera murriztea eta nitrosaminen eraketaren inhibitzaileak erabiltzea, herrialde guztietako agintariek nitratoak eta nitritoak ohiko gehigarri gisa erabiltzea onartzen dute. Hala ere, elikagaien etiketetan agertu behar du, nolabaiteko arriskua baitago, eta azken kontsumitzaileak erabakitzen du kontsumitzen duen ala ez.
|
2021
|
|
Topagune hori aukera ezin hobea izan zen tokian tokiko hezkuntza eleaniztasunaren egoera hobeto ezagutzeko, eta lurralde bakoitzak alorrean dituen prestakuntza esperientziak, proiektu, ikerketa zein premien berri izateko, beti ere, hizkuntza gutxiagotuen biziberritzea jomugan izanda. Lekuan lekuko berezitasunak ahaztu gabe, guztiontzat lehentasunezko diren alor bi bereizi ziren hizkuntza
|
horien
erabilera murriztuari aurre egin nahian: lehena, ahozko hizkuntzaren erabilera sustatzeko baliabide didaktikoen inguruko ikerketa eta haiek erabiltzeko irakasleen prestakuntza, eta bigarrena, hiztun berriak hiztun aktibo bihurtzeko bideak erraztea.
|
|
IKTak ikasgelan aspalditik sartu ziren arren, lan telematikoak pantailaren aurrean luzaroan egotera behartu zituen ume eta gazteak eta, etor dakigukeenaren beldur izanik, IKTen erabilera indartzen jarraitzen dugu askotan behar ez denean, gero eta irakasle gehiago baitira saioaren uneren batean ikasleei ordenagailuarekin jolasten uzten dietenak. Liburuan zehar defendatu bezala, ume eta nerabeek kodeak, bilaketa motorrak, softwareak eta abar menperatzen ikasi behar duten arren, programa hezitzaile mordoa erabili den arren, pantailak desagerrarazi edo debekatu bainoago,
|
horien
erabilera murriztu eta kontrolatu litzateke aipatu arrazoi guztiengatik. Are gehiago, arestiko ikerketek erakutsi bezala, dispositibo elektronikoak darabilten ikasleen emaitzek arlo guztietan behera egin dutelako.
|