2012
|
|
**** BAINA KASU!! Ikuspegi berri
|
horien azpian
dagoena oso garrantzitsua da: iraultzaileek inposaturiko egoera berriaren ezinean, negoziatzeko esparrua DEMOKRAZIA da, BAINA oraingo demokrazia errepresentatiboa, bere muga guztiekin!
|
|
Holako puntura iritsi banaiz, neurri haundi batean nazionalismoaren buruzagiak zein diren ikusiz izan da, antzinako abertzale sentimental eta ezagunak alde batera baztertuak izan direlako Deustutik ateratako teknokrata berrien faborez. Ez dizute esango kargu
|
horietan
daudela espainolak ez direlako eta independentzia lortzeko, baizik eta Elkarte Autonomikoaren gestioa eramateko daudela.
|
|
Badakizu, historian gaindi baikortasun iraultzailearen garaiak, aberatsak eta emankorrak izanik ere, bakanak eta laburrak dira... Espainian trantsizioa bermatu zen, eta garai nahasietan etxean gordeta zirenak berriz agertu ziren; Europan normal eta nagusi den sisteman, hau da kapitalismoa eta demokrazia errepresentatiboa lotzen dituen sisteman, jende" normal"
|
horiek
dagokien lekua hartu dute. Sindikatuak legalizatu ziren, eta nagusiekin akomeatu krisia eta langileria kontrolatzeko... ordenuzko alderdi nazionalistak, PNV bereziki, erreformaren autonomia beren gain hartu zuten, eta independentzia iraultzailearen ametsak eta estrategiak oztopatu zituzten...
|
2016
|
|
Ameztoiaren galera arrazoi pertsonalek, historikoek edo soziologikoek ekarri ote zuten?
|
Horien artean
daudelarik emigrazioak, gerlak, baita mentalitate aldakuntzak. Orain idaztera noan liburuaren bitartez, agian galdera hauen erantzuna izanen dugu, baita agoten gaia argituko dugu eta beste batzuk hunkituko, adibidez emazteen lekua gure jendartean.
|
|
Geroztik emana izan zaio Agota titulua, 20 mendean, luzaz ahantzia izan ondoren, berriz agertua eta abestua izan denean. Abeslari
|
horien artean
daude: Jean Michel Bedaxagar, Patricia eta Erramun Martikorena.
|
2018
|
|
"... ikus dezazuin gure ganik ez urrun dien trantxadetan gizonak nola dien, ez dia barne
|
hoitan
egonen dieno batere lanjerian, ikusten duzui zoin trankil dauden..."
|
2021
|
|
Guardia Zibilarekin harremanetan jarri zen eta itxaron zuten ETAko kideak agertu arte.
|
Horien artean
zegoen Wilson. Guardia Zibilak atxilotu zituen eta kuartelera eramateko asmoa zuen.
|
|
Duda muda
|
horietan
nagoela ETA Politiko militarrak nire osaba bat bahitu duela irakurtzen dut harrituta unibertsitateko liburutegian nire ondoan eserita dagoen lagun baten egunkarian. Bahitzaileen artean nire haurtzaroko lagun minena zegoela jakingo nuen urte batzuk geroago, eta baita Arnaldo Otegi ere.
|
|
132 Ohar hau idatzi dut" errebelde (edo bigun)"
|
horien artean
zegoen batzuekin hitz egin eta gero. Izen eta egin guztiak ez dira aipatuak.
|
|
Euskadiko Ezkerreko parlamentarioa zen, ezaguna eta historia pertsonal ezkertiarraren jabea. Haren iritziak erakusten ditu giro
|
horietan
zeuden eboluzioa eta dudak, Lemoiz eta Gobernu Zentralaren aurka, baina ETAri aurre egiteko borondatearekin eta Estatu demokratikoan integratzeko nahian.
|
2022
|
|
Ramon Zaragozara, Ermesinda Gaztelara. Susmoa
|
horien gain
dago.
|
|
Iberiar autore batzuek diote Otsoa II, Baskoniako dukea izan zela:
|
horietarik
daude bereziki Pellicer, Aymoinen ondokoa, Alaongo Kartaren asmatzailea, eta P. Abarca. Bere aldetik Pierre de Marcak, Biarnoko historiazale bikainak, argi eta garbi erran gabe, aditzera ematen du (1).
|
2023
|
|
Horren arrazoi nagusia, derrotaren ahalgearen konpentsatzeko beharra zatekeen, piska bat geroago annamdar gaixoak konkistatzera ereman gintuena. Gertakariek erakusten digute, graziarik ezean, ez dagoela ez ankerkeriarik ezta apalkeriarik ere jende jatorra egiteko gai ez denik, portaera
|
horiei
dagozkien mekanismo psikologikoak martxan sartuz geroz.
|
|
Kondizio horietan, gizarte arau
|
horiek
egon arren, borondate oneko gizakien kontzientziarako askatasun osoa 19 bada nahiz errealitatean mugatua den; gizarte arau horiek gizakien kontzientzietan sartuak izanez gero, debekaturiko aukerak ez zaizkie burura jiten ere eta horregatik ez dituzte atzera egotzi egin behar; hezkuntzak sarturiko ohitura bat, adibidez gauza nazkagarriak edo lanjerosak ez jatearena, ez zaio gizaki normal bati irud...
|