Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎1924az geroztik, ostegunero, Schlickek, gehitzen ari ziren partaide berriekin batera biltzen zuen ‘Historiaurreko Zirkulua’ Partaide horien artean zeuden Gustav Bergmann —matematikaria—, Kurt Godel —matematikaria—, Viktor Kraft —filosofoa—, Felix Kaufmann —zuzenbidearen filosofoa—, Karl Menger —matematikaria—, Bela von Juhos —filosofoa—, Olga Hahn Neurath —filosofoa, Hans Hahnen alaba eta Otto Neurathen emaztea—, Herbert Feigl eta Friedrich Waismann ikasleak eta, nola ez,... Azken hau 1926an Jenatik Vienara aldatu zen, hemen irakasle izendatu baitzuten.
2002
‎Panoptikoaren eraikuntzaren inguruko lana arkitektoei dagokie batez ere; aitzitik legegileei: horiei dagokiena da espetxeotako barne administrazioaren inguruan lan egitea. Horra memoria honen bigarren zatian jorratuko dugun aztergaia.
2003
‎— Dagoeneko hori ume batentzat ere nabarb men da: bi horien artean daudenak, horietakoa ere Maitasuna litzatekeela. Jakinduria gauza ederrenetakoa baita, eta Maitasuna ederrarekiko maitasuna da, horrela derrigorrezkoa da Maitasuna filosofo izatea, eta filosofo izanik, jakintsu eta ezjakinaren arteko zerbait.
‎12 Zabalkundea eman edo esanahiaren urripena dakarten lege interpretazio desberdin horiei dagozkie, bide beretik, ekitatean oinarri duten erregela aldatzaileak; horiek ere erabilgarri izan daitezke zenbait kasutan; baita beste egoera batzuetan aplikagarri izan eta zuzenbidearen derrigorra aipatzen dutenak ere.
‎Bistan denez, adiskidetasunak hedadura eta erabilera handiko harremanen katea ezartzen du, baina ez da nahasi behar orain arte azaldutako betebeharrekin. Horien artean, bi ezaugarri bereiz daitezke, horietan baitago desberdintasuna. Lehendabizikoari dagokionez, ezin da adiskidetasunik izan, elkarrenganako maitasuna izan barik; betebeharretan, haatik, maitasuna elkarrekikoa izan litzateke, baina ez da beti hori gertatzen.
‎merezi dutena baino diru gehiago, autoritate handiagoa, sex appeal handiagoa dute, eta beren eremuan prozedura ergelenak zein emaitza barregarrienak ere bikaintasun kutsuaz inguratuta daude. Bada garaia horiek dagokien neurrira jaisteko, gizartean kokapen apalagoa emateko.
‎Ikuspegi horren baitan zeharo murgilduta, Rudolf Carnapek zientziaren kontzeptuak berreraikitzeko lanari ekin zion 1928an. Eginkizun horrek zientziaren kontzeptuen konstituzio sistemaren itxura hartu behar zuen, hau da, azpitik, ama harritik hasita, eraikin bat sortu behar zuen, zientziaren ezagutzaren kontzeptu oro barneratu arte eta horiek legokiekeen toki aproposean kokatuz.
2004
‎Nondik etorriko da higidura hori? Existitzen al da ideia horiei dagokien gai sentigarririk. Korapilo honetatik airoso irteteko Descartesek bere argudioan bi soslai batuko ditu, Jainko iruzurtiaren argudiora joz eta, era batera, natura jainkotuz.
2006
‎ongi etorria egin, ohorea ezagutu, jatorria eta elkartasun sareak gogoratu, opariak eskaini... Hain zuzen ere, erakuspen horien artean dago bazkaria.
‎Ekintza horiek bat egiten duten zirkunstantzia guztiak hartzen ditugu aintzat. Horretatik abiatuz, sentimendu horiei dagokien ondorio orokorren bat ateratzen ahalegintzen gara. Horri metafisika esaten badiozu, eta kontu horretan korapilatsua den ezer aurkitzen baduzu, orduan zure pentsaera zientzia moraletarako ez dela batere egokia ondorioztatu duzu.
‎Ez dugu interesik horrelako heroi zakarren gorabeheretan eta sentimenduetan; bizioaren eta bertutearen arteko mugak horren nahasi ikustea ez dugu atsegin. Idazle horiei dagokienez, haien aurreiritziak aintzat hartuz, barkaberak izan bagaitezke ere, ezin ditugu haien sentimenduak onartu, ezta garbi asko gaitzesgarritzat hartzen ditugun haien pertsonaiak begi onez ikusi ere.18
‎[23] Hortaz, nahiz eta gustuaren printzipioak unibertsalak eta ia berdinak izan gizaki guztientzat, pertsona bakar batzuk baino ez dira gai artelan bati buruzko judizioa egiteko edo beren sentimendua edertasunaren arau gisa finkatzeko. Barne sentimenaren organoak gutxitan izaten dira behar bezain perfektuak printzipio orokorrei beren eginbehar osoa egiten utz diezaieten eta printzipio horiei dagokien sentipena ekoitz dezaten. Edo organo horiek akatsen bat dute, edo arazoren batek kalte egin die.
‎grinak (ekintzak edo nahikariak) ez dira ez arrazoimenaren aldekoak ez aurkakoak, ez arrazoizkoak ez ez arrazoizkoak. Grinak (nahikariak eta ekintzak) dikotomia horietatik kanpo daude. Beraz, nahi edo desio bat arrazoizkoa dela (edo arrazoimenarekin bat datorrela) esaten dugunean oker gabiltza, zorrotz mintzatuz gero.
2007
‎Hemendik abiatuz uler daiteke, hain zuzen," euskal hezkuntza nazionala" kontzeptua, bai eta horrek euskarari aitortzen dion funtsezko papera: hasteko esan, orokorrean, ezinezkoa dela hizkuntzaz edota hezkuntzaz jardutea horiei dagokien nazioari —hizkuntz komunitateari— erreferentziarik egin gabe. Horren haritik, eta Humboldt gogoratuz, zera dio Menzek:
‎Hezkuntzaren eta antropologiaren arteko lotura, horrela, kulturala bezain filosofikoa da; eta, zinez, hala izan da ikertua tradizionalki" antropologia pedagogikoa" edota" pedagogia antropologikoa" gisa ezagutzen ditugun diziplinetan. Bi horien artean badago ezberdintasunik —bataren abiapuntua eta helburua antropologikoagoak lirateke, bestearenak berriz pedagogikoagoak—7, baina guk orokorrean —eta bereizketa horretan gehiegi sartu gabe—" hezkuntzaren antropologiaz" hitz egingo dugu. Honako hiru puntutan zentratuko gara jarraian:
2009
‎Berezkoak zaizkio, alegia, sentsibilitateari bi forma horiek (finean, sailkatze formak). Eta matematika da horietan dagoen espezifikoena(" ena", ez bakarra). Laburtuz, zentzumena begiespena(" intuizioa") da.
‎" Egiaz eta gezurraz moraletik kanpoko zentzuan". 114 or. Paragrafo honetan kakotx artean agertzen diren esaldiak liburu eta orrialde horietatik daude hartuak.
2010
‎Manu horiei dagokienez, kontuan hartu behar da, gainera, ez direla legearen kategoriaren barruan sartzen, pertsona zehatz bati zuzentzen zaizkiolako, baizik eta gizarte baldintza zehatz bateko (hala nola, adingabe, soldadu etab.) edo leinu zehatz bateko (noble edo familia zehatz bateko ondorengo) pertsonei zuzentzen zaizkielako. Eta, ildo horretatik ere, guztion ontasunera bideratuta daude, euren izaera orokorra delako, edo, beste modu batera esanda, onura hori pertsona askori dagokielako, aurreko kapituluaren bukaeran azalduta gelditu den bezala.
‎Jainkoaren lege positiboa beharrezkoa da, baina beharrizan hori ez zen erabatekoa, naturaz gaindiko helburuari begira; haatik, beharrizana sortzen da, behin Sinagogaren edo Elizaren erakundea ezarrita. Horiei dagokienez, pentsa daiteke legea erabat beharrezkoa dela; baina, helburua bera aintzakotzat hartuta, ordena morala hobetzeko eta gizakiak hobeto hezteko bitarteko bat besterik ez da, aurrenik, lege horrek gizakien gehiegizko itsukeria eta ohitura ustelak zuzentzen dituelako, eta, hurrenik, argitasun eta perfekzio moral handiagoak ematean, lege hori lagungarri gertatzen zaielako gizakiei, bertutea...
2012
‎" Komunismoaren Ideia"" operazio" intelektuala da. Badiouk berak artikuluaren hasieran onartzen duen moduan, eraketa horren momenturik delikatuena, egia politikoen zein beste edozein egien arabera edo horiei dagokienean, Ideia bat zer den esan beharreko unea da. Nolanahi ere, Badiouk argi uzten du lehen unetik" komunismoaren Ideiak" hiru ezaugarri eratzaileren beharra duela:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia