2003
|
|
“Aldea %463ra iristen da”, zehaztu du. Mugikor batetik zerbitzu
|
horietara
egindako deiei dagokienez, FACUAk nabarmendu du konpainien arteko aldea %1.025era irits daitekeela. “Telefono mugikor batetik Retecalen 11828ra edo Telefónicaren 11818181818181818ra deitzea (telefono finkoen tarifa berak dituzte) Gavilanes Siglo xxi ren 11819ra edo Multiasistentzia, Kudeaketa eta Laguntza 11824ra deitzea baino hamar aldiz gutxiago kostatzen da, biak ere talde berekoak baitira”, adierazi du.
|
|
Horiek, deiaren ezarpenaz gain, lehen segundotik kobratzen dute. Hala, erabiltzaileei ez zaie konpentsatzen azken operadore
|
horiekin
egindako dei baten minutuko tarifa gainerako guztiak baino askoz merkeagoa izatea (Aló izan ezik, hori baita ordutegi arruntean merkeena eta ordutegi murriztuan prezio bera duena), konpainiek bezeroak erakartzeko propagandan erabiltzen duten erreklamazioa. Kasu deigarri bat Tele2 da, publizitate engainagarriagatik FACUAk salatutako konpainia.
|
2004
|
|
Arau berriak aitortzen du abonatuak eskubidea duela operadoreari zerbitzu horiek deskonektatzeko eskatzeko, inolako kosturik gabe, eta konpainiei hamar eguneko epea ezartzen die jarduketa hori egiteko. Epe hori iraganik, telefono konpainiek ordaindu dituzte zenbaki
|
horietara
egindako deiak. Gainera, hemendik aurrera, operadoreek tarifa gehigarriko zerbitzuaren prezio, mota eta titularrari buruzko informazioa eman diete erabiltzaileei, fakturatzen hasi baino 20 segundo lehenago.
|
2008
|
|
… ko teknikariak CONSUMER EROSKI teleoperadoreek egindako kudeaketa egiaztatzeko erabili zituzten. Kasu
|
horiekin
egindako deien erdietan, Udaleko Arreta Zerbitzuko langileek kexa jaso eta dagokion sailera bidaltzen zuten; beste erdietan, berriz, herritarrak berak erreklamazio bakoitzerako polizia edo erakunde egokiarekin harremanetan jartzea zen onena. Bi aukera horien banaketa antzekoa da azterlanaren 18 hirietan, baina Valladolid, Gasteiz, Logroño eta Donostiako zerbitzuetan egin zen ahaleginik handiena herritarrak adierazitako salaketa jasota uzteko.
|
2009
|
|
Gaurtik aurrera, erabiltzaileek 905 aurrezenbakia duten zenbakietarako sarbidea deskonektatzeko eska diezaiekete telefonia konpainiei. FACUA kontsumitzaileen erakundeak jakinarazi du linea
|
horietara
egindako dei faltsuen fakturazioa salatzen duten 1.500 erabiltzaile kasu baino gehiago jaso dituela. Elkarte horrek gogorarazi du zenbaki horietara egindako deien prezioak duela gutxi igo ondoren, bigarren neurria dela Telekomunikazioetako Estatu Idazkaritzaren (Setsi) 2008ko abenduaren 4ko ebazpenak ezartzen duena; horren bidez, 905 telefono kodea tarifa gehigarriko zerbitzuei esleitu zaie.
|
|
FACUA kontsumitzaileen erakundeak jakinarazi du linea horietara egindako dei faltsuen fakturazioa salatzen duten 1.500 erabiltzaile kasu baino gehiago jaso dituela. Elkarte horrek gogorarazi du zenbaki
|
horietara
egindako deien prezioak duela gutxi igo ondoren, bigarren neurria dela Telekomunikazioetako Estatu Idazkaritzaren (Setsi) 2008ko abenduaren 4ko ebazpenak ezartzen duena; horren bidez, 905 telefono kodea tarifa gehigarriko zerbitzuei esleitu zaie. Ebazpen horren arabera, erabiltzaileek deskonektatzeko eskubidea erabil dezakete Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE) abenduaren 12an argitaratu eta hilabete igaro ondoren.
|
|
Nola azaltzen da hori lehiaketa zuzenean ematen bazen? Erabiltzailearen babesa handitu egiten da 2004 urtean 800 aurrezenbakiak (803, 806 eta 807, zehazki) tarifa gehigarriko zenbaki gisa erregulatu zirenean, zenbaki
|
horietara
egindako deien bidez zerbitzuak eskaintzen zituzten enpresei nahitaez bete beharreko jokabide kodea ezarri zitzaien. Izan ere, telefono zenbaki gehienetan ez bezala, aurrezenbaki horietako bati deitzen zaionean, deiaren prezioaren zati bat telefono operadoreak eramaten du, eta bestea deia egiten duen zerbitzuaren enpresa hornitzaileari ordaintzen zaio, eta tarifa gehigarria sortzen da.
|