2023
|
|
Lehenengo kolpean," subjektu pasibo" adierazmoldea erabiltzen da legearen aginduz eginbeharrak dituzten subjektuak adierazteko (eginbehar
|
horiek
diruzkoak izan zein ez). Tributu eta administrazio ahalmenek dakarten menpekotasunaren status juridikoa eginbehar horiek osatzen dute.
|
|
Gauza bera gertatzen da Historia eta Arte Ondareko ondasunak ematen direnean zergak ordaintzeko. Kasu horretan, ondasun
|
horiek
dirutan baloratu behar dira, eta Administrazioa eta norbanakoak ados egon behar dira ondasunei emandako balioarekin. Nolanahi den ere, norbanakoak beti du zergak diruz ordaintzeko eskubidea. d) Tributua ez da inoiz ez zilegi baten zehapena.
|
|
Horrenbestez, Estatuak tributuak ordaintzea agintzen zuen, polizia arauak izango balira bezala; ez ziren benetako arau juridikoak eta ez zuten Zuzenbideko harremanik ezartzen. Ildo bertsutik, norbanakoen eta Ogasunaren arteko harremanak ez ziren harreman juridikoak, Estatuak nagusitasun osoa zuelako harreman
|
horietan
diru sarrera lortzeko; eta subjektu pribatua, beraz, menpekoa baino ez zen. Tributua botere harremanetariko bat zen.
|
|
Klausula horren arabera, langileak betebeharra du indarreko legeriak onartutako ordu guztiak egiteko. Halaber, ordu
|
horiek
diruarekin konpentsatzen dira, aurkakoa ituntzen denean izan ezik.
|
|
Alokairuaren kontzeptuari beren beregi erreparatuz, LELTBren 26.1 artikuluaren arabera alokairutzat joko dira inorentzat lan zerbitzuak emateko lanbide prestazioaren ondoriozko hartukizun ekonomiko guztiak,
|
horiek
diruz zein gauzaz egin. Hartukizun ekonomiko horiekin ordainduko da benetako lana, hori ordaintzeko modua edozein dela, bai eta lan denboratzat jotzen diren atsedenaldiak ere.
|
|
Azken horretan barneratzen ziren garaiko toki zerga guztiak. Udalak baliabide
|
horietatik
diru sarrerak lortu zituen eta Erregelamenduak III. Liburuko III. Kapituluan aurrekontu jarduera arautu egiten zuen. Aurrekontu jarduera ohikoa edo ez-ohikoa izaten jarraitzen zuen.
|
|
Adierazi dugun bezala, gobernu zentralaren eta deszentralizatutako gobernu maila ezberdinen artean harreman finantzarioak eratu behar dira. Harreman
|
horiek
diru sarreren nondik norakoa zehazten dute176 Espainiak EKren bitartez eratutako ogasun publikoaren finantzazio sistema mistoa dela aitortu daiteke, gobernu maila guztiek bere ogasunen bitartez baliabideak lortzeko aukera izango baitute.
|
|
" Tributuek, gastu publikoei aurre ildo horretatik, finantza sistema ezberdinak eratzen dira. Sistema batzuk garbiak izango dira eta
|
horietan
diru sarrerak botere nagusi batean guztiz zentralizatuta egongo dira edo botere ezberdinetan guztiz deszentralizatuta. Beste sistema guztiak, ordea, sistema mistoak izango dira eta horietan gobernu zentralek eta deszentralizatutako gobernuek finantzatzeko iturriak dituzte, maila altuagoan edo gutxiagoan diru sarreren iturriak banatuta egonik. egiteko behar diren diru sarrerak biltzeko bitarteko gisa, printzipio hauek izan behar dituzte nagusi:
|
|
TOLTBk 168 eta 169 artikuluetan aurrekontua onesteko prozedura zehazten du. ...azalduz duen eta aurreko ekitaldiko aurrekontuarekin dituen ezberdintasunak zehaztuz. Aurreko ekitaldiko likidazioa eta indarreko ekitaldiko likidazioaren aurrerapena (kontuan izan behar dugu aurrekontua n ekitaldian onesten dela n+ 1 ekitaldirako). Toki erakundearen pertsonalaren inguruko eranskina. Ekitaldian egingo diren inbertsioen eranskina. Ekitaldian zehaztu diren onura fiskalen eranskina,
|
horiek
diru sarreretan izango duten eragina adieraziz. Gizarte gastuan beste Administrazioekin formalizatutako hitzarmenak jasotzen dituen eranskina. Txosten ekonomiko finantzarioa, aurreikuspenen zergaitia adierazten duena.
|