Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2006
‎Telebistaz emandako programen babesletzak tratamendu berezia merezi behar luke, zeren eta, bere zilegitasunerako, 22/ 1999ko Telebistaren Legearen 15.1 artikuluan jasotzen diren baldintzak bete behar baititu. Baldintza horien artean bereziki nabarmentzen da hirugarren alderdi bat edo babeslearen produktu edo zerbitzuen kontratazioa bultzatzearen debekua, bereziki, produktu edo zerbitzu horiei bideratuta dauden sustapen zehatzen erreferentziaren bitartez; halaber, telebistako publizitateaz ari garela, sartutako berrikuntzen artean, aipagarria da telebista bitartez egindako salmenta. Horren ezaugarria hau da:
2010
‎Independentziak galdakizun nagusi bat jartzen dio bai Botere Judizialaren antolakuntzari, bai Botere Judizial Politikoari: epaileek eta magistratuek, jurisdikzio ahalaren eta funtzio jurisdikzionalaren egikaritzan, legearen menpe bakarrik behar dute egon (EKren 117.1 art.) 29 Beraz, eta ondorioz, epaileek eta magistratuek epaitu eta epaitutakoa betearazi eta bi funtzio horiek bereziki babesten dituzten bitartean, ezin diete beste inoren (estatuko Botereak zein bestelako erakundeak: alderdi politikoak, langileen edo ugazaben elkarteak, komunikabideak?) agindu, ohar, eragin edo jarraibideri jarraitu.
‎Horregatik, «jurisdikzio» eta «Botere Judizial» hitzak sinonimotzat har daitezke. Are gehiago, zuzenbide jurisdikzionala Botere Judizialaren zuzenbidea da1 Botere horren ezaugarri nagusia gainerako botereekiko duen autonomia edo independentzia da, eta bi ezaugarri horiek bereziki Botere Betearazlearekiko aldarrikatzen dira2.
2012
‎Burujabetzaren bideajorratzeko euskal hezkuntzarentzat eredugarri izan daitezkeen zenbait herrialdetakohezkuntza sistemak aztertzen dira azkenean, Finlandiakoa, Herbehereetakoa etaEstoniakoa, hurrenez hurren. Izan ere, esperientzia horiek bereziki baliagarriak diraeuropar testuinguruan kokaturik egoteaz gain, hizkuntza ukipen egoeretan garatudirelako edo/ eta heziketa kalitatearen adierazlerik gorenenak erakutsi dituztelakoazken urteotan.
‎(i) errealitate indigenaren aitorpen mugatua eta zatikatua da, zientziak baiezta dezakeena eta praktikara eraman daitekeenari soilik ematen dio garrantzia (Chambers, 1983); (ii) aitorpena, gainera, gizarte modernoak aurredefinituriko alorretan gertatzen da, ezer gutxi aipatzen delarik indigenek jasandako errealitate historikoaz edo egungo egoeraz (Arregi, 2006), (iii) irudi ekologistak, Basati Onaren idealizazioa den neurrian (Dumoulin, 2005) gehiegizko igurikimenak sor ditzake (Hames, 2007); (iv) azkenik, herri indigenen ikuspegi esentzialista eta estatikoa zabaltzen du (Smith, 1999), zeinak goratzen dituen modernotasunarekin kontaktu gutxi duten kultura tradizional primitiboak (Arregi, 2006). Izan ere, azken bi horiek bereziki arriskutsuak gerta daitezke. Herri indigenen aldeko laguntza ezerezean gelditu daitekeelako igurikimenak ez badira betetzen, edo herri indigenen errealitatea bestelakoa bada; hau da, zer gertatuko da herri indigenak ez direnean hain efizienteak, ez dutenean eskaintzeko ezagupenik edo ekologikoa ez den herria agertzen denean?
‎Telebistaz emandako programen babesletzak tratamendu berezia merezi behar luke, zeren eta, bere zilegitasunerako, 22/ 1999 Telebistaren Legearen 15.1 artikuluan jasotzen diren baldintzak bete behar baititu. Baldintza horien artean bereziki nabarmentzen da hirugarren alderdi bat edo babeslearen produktu edo zerbitzuen kontratazioa bultzatzearen debekua, bereziki, produktu edo zerbitzu horiei bideratuta dauden sustapen zehatzen erreferentziaren bitartez; halaber, telebistako publizitateaz ari garela, sartutako berrikuntzen artean, aipagarria da telebista bitartez egindako salmenta. Horren ezaugarria hau da:
2015
‎Interneten testuinguruan bereziki, gero eta arruntagoa da gazteen artean translokalak diren identitateak ere eraikitzea (Blommaert, 2008; Leppänen, 2007; Leppänen et al., 2009). Euskal gazteen artean ere ohikoa da sareko jardueretan hainbat hizkuntza, eta horien artean bereziki gaztelania eta ingelesa, kontuan hartzen dituen brikolaje soziolinguistikoa (Elordui, prentsan).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia