Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎era honetako testu bakan batzuk baino ez daudelarik, zaila gerta dakiguke batzuetan mota bateko hitz, esapide edo egiturarik ez egotea hiztunentzat onartezina izatearen edota esku artean ditugun testuen tipologiaren ondorio ote den. Filologiak aldaketez ohartzen laguntzen digu, baina aldaketa horien artean bereizi beharrekoak dira hizkuntzaren esparru berrietara egokitzeko beharrak azaltzen dituenak eta egokitze horretan lagundu beharrean oztopo gertatzen direnak. Aldaketa berezkoa du hizkuntzak eta aldaketek ez dute ezinbestean ahulgarriak izan behar.
‎Jarduera orokorrak izan ohi dira, topaketak, adibidez, eta eskolako kidegehienek parte hartzen dute. Jarduera horien artean bereizi behar dira ikastetxearibegira antolatzen direnak; horrelakoetan, identifikazio jarrerak bultzatzen dira, autoestima eta ikastetxearen proiektuekiko motibazioa. Beste zenbait jarduera, berriz, ikastetxearen ingurura begira antolatzen dituzte (auzoko jaietan, komunitateko eraikin edo instalazioren bat inauguratu behar denean...), eta horietanagerian geratzen da ikastetxearen gizarte konpromisoa.
2006
‎Horrelakoetan denok esango genuke B ren eta D ren ekintzen artean badagoela desberdintasun morala. Hortaz, ekintza horiek bereizi behar ditu teoria egoki batek. Nola bereizi bi kasu horiek egoismo psikologikoa teoria gisa onartuz gero?
2008
‎Halaber, itunaren oinarri ziren bi helburu nagusiak, bake prozesua eta burujabetza prozesua, «nahastu» egin zirela nabarmendu du. Maltzagako Mahaiak uste du bi prozesu horiek bereizi behar direla, eta Anoetako Aldarrikapenak jokaleku hori ahalbidetzen duela. Horretarako eskatu du «alde anitzetako bortizkeria politikoa amaitzea; elkarrizketa gatazkak konpontzeko tresna gisa onartzea eta autodeterminazio eskubidea eskuratzea, egitasmo politiko guztiak gauzatzeko modukoak izan daitezen».
2012
‎Haur hezkuntzan ez da oso zuzena irakaskuntza/ ikaskuntza prozesuaz mintzatzea, askoz zuzenagoa da hezkuntza terminoa erabiltzea. Batzuetan bereizi gabe erabili ohi diren bi termino horiek bereizi beharra ez dagokio hizkuntzari soilik, zeren, lantzen ari garen hezkuntza maila kontuan hartuta, garrantzitsua baita bereiztea adin hauetan hezitzaile/ bitartekari gisa egin beharreko zeregina haur jakin bati laguntzea, ingurunea erakustea eta haur hori motibatzea eta estimulatzea dela, eta ez helduek hautematen duten ingurunea ikas dezaten ahalegintzea.
2018
‎Komunikazio egoera horietan ohikoena da euskara estandarra erabiltzea, eta nahitaezkoak dira terminologia eta fraseologia espezializatuak. Komunikazio egoera espezializatu horietan bereizi behar dira euskaldunen arteko komunikazioa eta euskaldunen eta euskaldunak ez diren profesionalen arteko komunikazioa, alegia, euskarazko komunikazioa eta hizkuntza arteko komunikazioa.
2020
‎Aurrez kezkatu Vs ardura hartuUrduritasuna eragiten duen egoera horren aurrean, bi jarrera horiek bereizi behar dira galdera erraz batekin: Nire esku al dago?
2021
‎elkarri/* elkarrari/* elkarrei esan diogu; elkarrengandik/* elkarretatik bereizi ditugu eta abar: Hazi ona eta txarra elkarrengandik bereizi behar da; Liburu horiek bereizi behar dira elkarrengandik. Baina elkarretarik eta elkarretara ere erabiltzen dira.
2022
‎oso zaila da libre aurkitzea hau da, ia beti beste molekula batzuekin lotuta egoten da, uretan bezala (H2O). Erabili ahal izateko, beste konposatu horietatik bereizi behar da. , eta horretarako prozesurik ohikoenetako bat uraren elektrolisia da, hau da, ur molekula bere osagaietan (hidrogenoa eta oxigenoa) bereiztea, elektrolizatzaile izeneko gailu elektrokimiko batean korronte elektrikoa aplikatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia