Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2005
‎Gaurko egunean ez dute horrelako astakeriarik egiten, kutxa horien balioa ezagutzen dutelako. Euskal kontzientzia ezagutzatik sortzen da.
2009
‎Alabaina, ikerketa kulturalek beste gauza bat ikusten laguntzen digute, alegia, informazioaren kultura ezin dela soilik ulertu aldez aurretik ezarritako kulturen gain eragina duen ‘kanpotiko’ informazio modura. Aitzitik, informazioaren kulturak informazioaren kultura desberdinduak aintzat hartzeko eskatzen digu, horien balioak eta jarduerak informazioaren inguruan osatuko baitira. Informazioa kultura gisa ikusi behar dugu, ez soilik kulturarako, edo kulturaren barnean, edo kulturari buruz.
‎Zentzu horretan, muga administratiboek bi estatuen arteko banaketaren ondorioak areagotu eta garatu ere egin dituztela esan daitekeen arren, era berean esan dezakegu mugak berregituratzeak gatazkaren konponbidearen hasiera ekar lezakeela. Hain zuzen, estatu mugak araubide juridiko berezi baten azpian daude gaur egun. Muga horien balio sinbolikoa, orain arte ukiezina, zalantzan jarria da, edo gainditua da mugaz gaindiko hitzarmenen mekanismoaren bidez, edo zenbait estatuk osatutako blokeak eratzearen ideiaren bidez, bloke supraestatal horiek nortasun komuna batzeko aukera emango bailukete. Hala ere, konponbide horiek aurreikusteko, beharrezkoa da aldi berean egitura juridikoki zehaztua izatea.
2012
‎Ohar horiekin datuak kokatzen ari gara, ez dugu esaten datu horiek baliorik ez dutenik. Soziolinguistikan asko erabiltzen dira, eta modu eraginkorrean, gainera.
‎Bere mugak ere baditu, noski, metodologia horrek. Saia gaitezen muga garrantzitsuenak labur zerrendatzen, ondoren datuen irakurketa egitean jakin dezagun zein diren benetan begi aurrean ditugun datuak eta datu horien balioa.
2013
‎Pentsalari postmodernoek ez dute bilatzen narrazio handiak desagertzea, baina ez dute narrazio horien balio unibertsalean sinesten. Narrazio horiek, beharrezkoak izan arren, erlatiboak dira eta, erlatibotasun horretan ulertzen ditugun neurrian, onuragarriak dira.
2014
‎Hau da, a eta e amaiera duten hitzak emakume izentzat hartzen direla, eta i, o, u edo kontsonantez amaitzen direnak gizon izentzat. Baina izendegiaren edukia aztertuz gero, ikusiko dugu arau horiek salbuespenez josita daudela, eta hitz arruntetatik abiatutako izen asko beren esanahiaren arabera sailkatzen direla, esanahi horiek balio femenino edo maskulinoekin lotzen diren heinean.
2015
‎Gazteenen artean sortzen ari den identitate profesionalak ikerkuntza du ardatz nagusi. Halatan, ikerkuntza dozentziaren gainetik saritzen duten eskakizun instituzionalen eta akademiko horien balio profesionalen arteko doikuntza burutzen ari da belaunaldi gazteetan.
2017
‎Neurri horiek balio izan zuten ‘normaltasunaren’ monopolioa zeinek duen birgogoratzeko, bai eta ezarritako ordena berreskuratzeko ere. Hala, statu quo a aztoratzen duten praktiken aurrean aplikatzen den hiru urratseko protokoloa zein den ezagutu genuen:
2019
‎XVIII. mendean du hasiera, garai hartan hasi baitzen lehenengoz espazioen sexualitatea baliatzen intimitatearen kontzeptuarekin lotuta. Burgesiaren baitan, bigarren mailako edozein aristokratak omen zuen petite maison edo folie bat, toki sekretua, basoan galduta, eta leku horietan balio zuen gauza bakarra pasioak jarraitzea ei zen. Eremuari dagokionez, Mendebaldeko jendartean kokatuko litzateke.
2020
‎Eta geratzen zaigun azken galdera, hortaz, hauxe da: nola pentsatu etika gaur egun, azken fundamentu horiek balio ez badigute. Nola praktikatu etika gure artean, fundamentu ziurrik ez badago?
‎Horregatik da ezinbestekoa euskal komunitatearen baitan gelditzen diren ‘komunikazio espazio’ aske horiek zaintzea. Espazio horien balioa ez da azken indioen erreserba izatea, asimilatu gabeko azken eremuak izatea baizik. Euskaldun komunitateak espazio horiek trinkotu ditu eta pentsamenduz erdal periferia izateari utzi baldin eta etorkizuna izan nahi badu.
2021
‎Barne sailkapenean argi ikusten denez, DBH eta LH dira sail hornituenak. Hurrengo taulan, bi horien balioak bost urteko perspektiban bildu ditugu.
‎Horregatik guztiagatik, gizon heterosexual zuriak ez garen herritar guztiok ‘beste’ horren iruditegian eta historian babestu eta islatu behar izan dugu. Horregatik da garrantzitsua jaso ditugun historiak zalantzan jartzea, horiei balioa ematen parametro dauden galdetzea eta jasotako historien zama subjektiboa ikusgarri bihurtzean, beren izaera partziala onartzen dugu, eta, beraz, beste historiak berreskuratu, balioztatu eta gure egiteko aukerak irekitzen dira. Azken finean, komunitatea osatzen dugun gizabanako ezberdinak identifikatuak senti daitezkeen historiak berreskuratzea berdintasunaren alde egitea da, baita jasotako indarkeria historikoak erreparatzearen aldeko apustua egitea ere.
‎Barne sailkapenean argi ikusten denez, LH eta DBH dira sail hornituenak. Hurrengo taulan, bi horien balioak sei urteko perspektiban bildu ditugu.
2022
‎horixe erakusten dute 15 urtetik beherako biztanleria tasaren zein jaioberrien tasaren igoerak. Gainera, arnasguneak eta landa eremua izan dira adierazle horien balio handienak zituzten eremuak. Alabaina, urte horretatik aurrera bi adierazleen joera beherakorra da, 15 urtetik beherako zein jaioberrien kopuru absolutua bezalaxe.
2023
‎Laburbilduz, lurralde garapena konplexua dela oinarri hartuta, euskal esperientziak berresten du, Caravacak adierazten duen bezala, beharrezkoa dela" jokabide berritzaileak sortuko dituzten ikaskuntza prozesu kolektiboak sustatzea, proiektu komunak egitea ahalbidetuko duten sare sozioinstituzionalak sortzea eta horien balioa handitzea ahalbidetuko duten baliabideekiko interesa izatea" (Caravaca et al. 2005).
‎Euskal kasuan, badirudi istorio horiek balio partekatuko sistema baten gainean eraiki direla eta denborarekin oharkabean eboluzionatzen dutela. Dinamika kultural inplizitu horiek ulertuta, sakonago uler dezakegu zergatik hartzen diren esplizituki zenbait erabaki estrategiko eta zergatik eragiten duten lurralde jakin bateko berrikuntza eta aldaketa prozesuetan (Engle eta Slade 2018).
‎Hurrengo taulan, bi horien balioak sei urteko perspektiban bildu ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia