2010
|
|
Severo Altubek lexiko garbia erabiltzera baino joskera ona, euskarari dagokiona, erabiltzera jarri nahi zituen euskal idazleak. Erderismos liburuan agertu zituen ideia
|
horiek
eta, bide batez, euskal hitz garbiak erabiliz, erdal kutsuko testuak osatzea salatzen zuen. Oihartzun handia izan zuen horrek.
|
|
Honek El Día egunkari elebiduna, EAJren organo ofiziosoa, abian jartzea lortu zuen. Goian aipatutako idazle
|
horiek
eta Augustinek egunkari hartarako Ondarroako kronikak idazten zituzten. –Underwood?
|
|
Zergatik, baina, landatu ditugu zehazki
|
horiek
eta ez beste batzuk. Irizpide batzuen arabera aukeratu ditugu zuhaitzok.
|
|
Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin
|
horiek
eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
|
2012
|
|
Durango aldeko lege zaharreko abade xelebre batzuen pasadizo eta esaera xelebreagoak?
|
horreek
eta antzekoak izan ohi ziran ibilaldi hareetan eta bestelako uneetan bere errepertoriotik ateratako konturik ezagunenak. Batzuk liburuan egoki tolesturik aurkitu ditut; beste batzuk, hemen sarri sarri egiten dauan hego haizeak eroango zituan norabait?
|
|
Deklarazio bonen funtsean dagoen printzipioa da hizkuntza komunitate guztiak eskubide berdinen jabe direla, kontuan izan gabe haien izaera juridikoa edo politikoa zein den, alegia, hizkuntza ofizialarena, erregionalarena edo gutxiengoen hizkuntzarena. Erregio hizkuntza edo gutxiengoen hizkuntza bezalako izendapenak ez dira testu honetan erabiltzen; izan ere, kasu batzuetan erregio hizkuntza edo gutxiengoen hizkuntza bezala aitortua izateak eskubide horiek egikaritzea erraz badezakeen ere,
|
horiek
eta antzeko izendapenak usuegi erabiltzen dira hizkuntza komunitate baten eskubideak murrizteko asmoz.
|
2013
|
|
Hauek guztiak gauza bera direla dio Teresak; Barne Gazteluan oraindik zehatzago eta esperientzia handiagoaz ari da grazia
|
horietaz
eta arimak era desberdinez sentitzen dituela dio. Hona beraren hitzak:
|
2014
|
|
Pedro Legaria* (Tutera, 18781956), Nestor Zubeldia (Lizarra,), Jose Pio Gurrutxaga* (Tolosa,, Antonio Amundarain* (Elduain,), Juan Migel Razkin* (Iruñea,), Rufino Aldabalde (Zarautz/ Aia,), Ramon Etxeberria (Amezketa,), Joakin Goikoetxeaundia (Lizartza,) 29, Kintin Huarte* (Atarrabia,), Kornelio Urtasun* (Aurizperri,). Jada batzuek badituzte beren biografia idatziak, eta
|
horiekin
eta aipatu gabe uzten ditudan antzeko apaizekin gure diozesien iraganeko alde estimagarri hau ezagut daiteke.
|
|
Eta jarraian Andres Urrutia euskaltzainburuak hartu zuen hitza. Euskaltzaindira ongietorria eman zion Kalzakortari bere merituak aipatuz eta ekintza
|
horietan
eta beste batzuetan, ekin eta jarrai, tzeko eskatuz.
|
2015
|
|
Baina denok dakigu Daniela ez dela lotan egoten den
|
horietakoa
eta hor nonbait ibiliko da, Larrungo gailurrean, Hendaiako hondartzan edota Sokorriko Ama Birjinaren kaperan, haizea, euria eta iduzkiarekin gozatuz. Hor hemenka ibiliko da urruñarren bihotzetan euskararekiko eta Euskal Herriarekiko maitasuna sustatzen.
|
2016
|
|
Horrela, ekologia osoaren eta gizadiaren garapen betearen mesedetan erlijioek egin ditzaketen ekarpenak zentzungabeko gauza bezala bazterrera uzteraino ere iristen dira. Beste batzuetan, azpikulturatzat hartzen dira ekarpen
|
horiek
eta nolabait ere toleratu behar diren gauzatzat. Hala ere, zientzia eta erlijioa errealitatea ezagutzeko era desberdineko hurbilketak direnez, elkarrizketa sakona eta bientzat onuragarria izan daitekeena egin dezakete.
|
|
Dagoeneko zerrenda horretan 20.000 sarrera inguru ageri ziren araututa. Bertan termino arautuak eskaintzeaz gainera, nola erabiltzen ziren termino
|
horiek
eta zituzten beste zenbait nabardura ere eskaintzen zitzaizkigun. Baztertu beharreko hitzen edota gutxi erabiliak zirenen berri ere ematen zitzaigun.
|