Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2023
‎Dena dela, aurrekontua ixteak honako ondorio hau dakar: betebehar horiek eta eurei dagozkien kredituak ekitaldi itxien kontuan sartzen dira eta kontu horren bitartez Foru Diruzaintzak ordainduko ditu. Gauza bera gertatzen da zenbait eskubiderekin eta sarrerekin, alegia, likidatuta egonik, ekitaldia ixtean kobratzeke dauden eskubideekin.
‎Lan harremanen hasieratik lanaldi osoan distantziara lan egiten duten langileek lehentasuna izango dute oso osoan edo zati batean aurrez aurreko lanpostuak betetzeko. Ondore horietarako, enpresaburuak distantziara lan egiten duten langile horiek eta langileen lege ordezkariak informatuko ditu aurrez aurreko lanpostuetan sor daitezkeen hutsuneez.
‎Halako beken arazoa da eskaintzen duten prestakuntzak edo ikaskuntzak, bekaren xede nagusi bezala, berarekin dakarrela nolabaiteko jarduera gauzatu beharra, alokairuko langile batek gauzatu ohi duen jardueraren antzekoa hain zuzen; izan ere, ezin daiteke ikasi, edozein ogibidetako zereginetan jardun gabe. Horrenbestez, sarritan, zaila ez ezik, gatazkatsua ere bada beka egoera horiek eta lan kontratua bereiztea. Baina hori ezin bihur daiteke eragozpen, halako beken zilegitasuna aitortzeko, betiere, beraien jardueraesparrua gainditzen ez badute, hau da, xede nagusitzat prestakuntza izatea.
‎Modu horretara, estatu zentralaren eta erregio autonomoen arteko eskumen banaketan, Espainiako estatuari eratxiki zitzaizkion eskumenak gizarte legegintzari eta aseguru orokorren eta gizarte aseguruen araubideari zegokienez, kalterik egin gabe erregio autonomoek gai horiek betearazteko izan zezaketen eskumenari. Hala ere, gizarte legeak betearazi aurretik, Errepublikako Gobernuak ikuskatu behar zuen betearazpena, lege horiek eta gai hori ukitzen zituzten nazioarteko tratatuak oso osoan betetzen zirela bermatzeko (15 artikulua).
‎Hiru postulatu liberal horiek eta industria iraultzak bat egitean, inoiz ez bezalako gizarte gatazka sortu zen. Sortutako tentsioen berri emateko" gizarte auziaz" hitz egin ohi da.
‎Toki administrazioetan Estatuko funtzionarioen ordezkaritza eta jarduera berezia duten organoak daude eta horiek Estatuak izendatzen ditu. Nazio gaitasuna duten toki administrazioetako funtzionarioak (hemendik aurrera NGFk) dira horiek eta, besteak beste, barneko kontrol funtzioak egikaritzen dituzte.
‎Grifo Benedictori jarraituta245, toki erakundeen eta horien eta beste Administrazio publikoen arteko harremanak honako hauetan sailkatu daitezke:
‎Finantza zaintzako organo eskudunak neurriak jaso ezean edo neurri horiek nahiko ez direla ulertzen badu, neurri zuzentzaileak ezartzeko beharra agindu ahal dio toki erakundeari. Neurri zuzentzaile horiek eta ez betetzearen ondorioz hartu beharreko neurri zuzentzaileak berdinak dira lurralde erkidean eta lurralde hsitorikoetan: Toki erakunde ez betetzailearen zorpetzearen gaineko esku hartzea, finantza zaintzako organo eskudunaren aurretiazko baimena dakarrena. ekonomiaeta Finantza Plana egitea.
‎Horrekin, ENDEMAÑO AROSTEGUIri jarraituz, honakoa ondorioztatu daiteke: 1924ko martxoaren 8ko Udal Estatutua probintzia horietan eta Espainiako gainerako probintzietan aplikatzen da, haien araubidearen ezaugarri diren izaera ekonomiko eta administratiboko berezitasunen aurka ez doan guztian.
‎Toki erakundeen aurrekontu araubideari dagokionez ere, ez da berariaz izendatzen eskumen titulu gisa, ez Autonomia Estatutuan, ez Ekonomia Itunean. Hala ere, LHLren bigarren xedapen gehigarriaren 3 zenbakiak, gai horri dagokionez, xedatzen du, EAEko Ogasun Orokorra eta foru organoen ogasunak EAEko toki erakundeen ogasunekin erabat artikulatzeko, erakunde horiek eta haien organismo eta erakundeek" Euskal Finantza Publikoen Kontseiluak zehaztutako moduan, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideek aurrekontu prozedura publikoaren arloan erabiltzen dituzten irizpide homogeneoak aplikatuko dituztela". ENDEMAÑO AROSTEGUIren hitzetan, xedapen horrek, inplizituki, esan nahi du legegile autonomikoak eskumena duela toki erakundeen aurrekontu araubideari buruzko alderdiak arautzeko; izan ere, araubide horren arauketa oso laburra da293.
‎Lehen esan dudan bezala, gai hori ez dago berariaz jasota eskumena gaitzen duen ezein arautan. Hala ere, LHLren bigarren xedapen gehigarriaren 3 zenbakiak, gai horri dagokionez, xedatzen du, EAEko hiru administrazio mailetako ogasunak modu eraginkorrean artikulatzeko, horiek eta haien organismo eta erakundeek, Herri Dirubideen Euskal Kontseiluak zehaztutako moduan, Euskal Autonomia Erkidegoko erakunde erkideek aurrekontu prozeduraren eta kontabilitate publikoaren arloan erabiltzen dituztenen irizpide homogeneoak aplikatuko dituztela. ENDEMAÑO AROSTEGUIren iritziz xedapen horrek, inplizituki, esan nahi du legegile autonomikoak eskumena duela toki erakundeen aurrekontu araubideari buruzko alderdiak arautzeko; izan ere, araubide horren arauketa oso laburra da307.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia