2003
|
|
Jainkozko ordena horretan, gizonezkoa emakumezkoaren buru denez gero, horren gainean boterea du; botere hori bat dator ezkontzako batasunean gizonezkoak duen eginkizunarekin, eta, botere hori oinarri hartuta, lege zibilek senarrari agintaritza ematen diote eta agintaritza
|
horrek
zenbait ondorio ditu, hura zein gaitan erabili behar eta gai horietan.
|
2006
|
|
Pasarte
|
horrek
zenbait interpretazio izan ditu. Badirudi Humek erlatibismo saihestezina dagoela onartzen duela.
|
2013
|
|
Gainera, software mailako deskribapen bakar bati hardware mailako zenbait deskribapen egoki dakizkioke. Analogia
|
horrek
zenbait gauza erakusten dizkigu. Batetik, materialistaren aurka, gogoa eta gorputza (hau da, gogo egoera mota bat eta gorputz egoera mota bat) ez dira gauza bera.
|
|
Hala, arimaren ezaugarri nagusiak ez dira gorputz batek (edonolakoa izanda ere) dituenak. Ikuspegi
|
horren
zenbait aldaeratan, arima, gorputza ez bezala, hilezkorra da. Arimaren hilezkortasuna, hain zuzen ere, arimaren izaera ez materiazkoan oinarritu ohi da.
|
2016
|
|
(Darwinek horiek bereizi egiten baititu aro zibilizatuetako adimen altuen Jainko altutik, horren jatorria justifikatzera bera sartu gabe). 74 Azaldua dago era honetan nondik nola ezjakintasunetik sortua den basatiaren (eta jende ilustratugabearen) pre edo kuasi jainkoa. Dena den, ‘Jainkoarentzat’ hori dena esplikazio askitzat emanik ere, oraindik esplikaziorik ez daukagu ‘erlijioarentzat’, hots, espiritu edo Jainko horiekiko edo
|
horrekiko
zenbait gizarte basatik75 nahiz modernok eta jende ilustratuk ere ageri dituen sentimendu, jarrera eta jokaerentzat. Darwinek horren sustraiak orobat naturalak izan litezkeela iradokitzen du, zakurraren adibidearekin berriro, horren nagusiarenganako debozioa erlijioaren hastapen modukotzat irazkinduz.76 Kasu honetan, hala ere, naturaltasunaren adieragintzak zuzenespen itxurarik ez du batere:
|
|
Gizarteko eraginaren (onespen edo gaitzespen sozialaren) garrantzia ukatu gabe, gizaberearen egoera Naturan bertan zinez ez da Huxleyk aditzera ematen duen halako ankerra eta desesperatua, dio Kropotkinek. Darwinek berak irakatsi duenez, gizon emakumearen sentimendu moralen oinarria eta iturburua, gizakiak beste hainbat abererekin partekatzen duen instintu sozialean dago.205 Alegia, Darwinek hautespen naturalaren esplikazioan ez du bizi borrokaren arrazoia bakarrik alegatu, ezpada puntu
|
horretan
zenbait darwinistak entzungor egiten dion arrenborrokazkoen alboan kideenganako sinpatia eta elkarlaguntzazko egintzen serieak seinalatu ditu orobat: amearenganako atxikimendua, kumeen ardura, etab. Zenbat eta abere generoa aurreratuagoa izan adimenezko gaitasunean, hainbat garatuagoak nabaritzen dira sentimendu sozialok, moralarentzat oinarria eskaintzen dutenak.
|
2017
|
|
Begirada orotan, Beste objektu baten agerpena gertatzen da presentzia konkretu eta probable gisa nire eremu pertzeptiboan. Eta Beste
|
horren
zenbait jarreraren kausaz, nire ‘begiratua izatea’ atzematen hasten naiz, lotsaz, atsekabeaz, eta abar. ‘Begiratua izate’ hori agertzen da hori konkretu hori izateko dudan probabilitate hutsa bezala, ezin duena probabletasunaren izaera eta zentzua atera ez bada oinarrizko ziurtasun batetik non eta Bestea beti zaidan niri presente ni beti Bestearentzako naizen heinean.
|