Emaitzak: 4
2012 | ||
Gurera etorrita, egun umeek denbora asko ematen dute aitona amonekin, eta Euskal Herriko inguru erdaldunetan aitona amona horiek ez dute euskaraz jakiten. Nire aburuz, zaintza eredu horrek etena eragin du transmisioan, baina egoera | horrek zail du atzera buelta, bestelako faktore batzuk daudelako tartean: umeen beharrizanak, gurasoen lana eta familia uztartzeko zailtasunak, esaterako. | |
2015 | ||
gurasoekin harremana eta baliabideak. Ikastetxeen plangintza hauetan baliabide gutxiago erabiltzen dira (udalek esku-orri edo gida txukunak argitaratu ditzakete baina | hori zailagoa da ikastetxe batentzat), baina baliabide gutxi izan arren gurasoekin harremana zuzenekoa da (bilerak, harreman informalak...). Udaletako plangintzen kasuan zailtasun nagusienetako bat gurasoei mezua ondo helaraztea da, gurasoekin zuzeneko harremanik ez dagoelako. | |
2019 | ||
Familia esparru hutsetik kanpora gero eta espazio mugatuagoa gelditzen da arnasguneetan libre, herritarrek beren artean jarduteko, egunean eguneko bizi-poza eta atsekabe samina elkarri adierazteko, lagunarteko bizi giro beroa suspertzeko eta sormen gogoari hegoak zabaltzeko. hots: herritar izateko, sentitzeko eta eragiteko. herriko bizi giro arrunta kolokan dago, gero eta sarriago, interakzio esparru beregain horren faltaz edo ahulaz. | hori gabe zail da euskarazko bizi giro arruntari indar betean eustea. euskarazko jarduna, familia esparrutik haranzkoa, nabarmen murrizten du lagunarteko eta herri giroko interakzio falta horrek. zabaltzen ari garen bizimodu berria aski eszenario inhospitoa bihurtzen ari da lekuan lekuko jatortasun etnokulturalari, modernotasunaz batera, bere lekua eskaintzeko. moderno supraetnikoa eta jator bertakoa berek... erdaraz lasai asko esaten, egiten eta sentitzen ditugun gauza berberak euskaraz adierazteko? | |
2023 | ||
Gobernantza eredu horri eustea lehenesten dugu, esan bezala, orain arte egindako bideak erakusten baitigu onurak ekartzen dituela helburuak lortzeko orduan, eragileen arteko baturak dakarrela indarra. Hala ere, lan egiteko modu eta eredu horren inguruko lanketa eta pedagogia egin beharra ere ikusten dugu, orokorrean aurrerapausoak ikusten badira ere, bai baitira lankidetzan | hori zaila izan den leku eta eremuak. Pedagogia edo lanketa hori ezinbestekoa da nazio mailako erakunde eta mugimenduetan egitea, baina zabaldu behar litzateke gizartera orokorrean eta tokiko lankidetza ereduetara (herri batzordeetara, esaterako). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 4 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hori zail | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hori zail ukan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |