Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Abian ipinitako beste egitasmo bat boz gorako irakurketarekin zerikusia du. Egitasmoaren helburu nagusiak boz gorako irakurketan trebatzea, irakurzaletasuna bultzatzea eta euskal idazle zein literaturaz zertxobait gehiago jakitea eta jakintza hori zabaltzea dira. Ikasleek, hainbat aholku jarraituz, autore ezberdinen obrak mp3 formatuan grabatzen dituzte.
‎bere publikotzat euskaldun osoak (hots, ulertzeaz gain mintzatzeko gauza ere direnak) hartzen baditu, haien %44 etxe mistoetan bizi direla ikusiko du; eta etxekideen hizkuntza gaitasunak kanalaren aukeraketa mugatzen duela jakinik, egoera horri nola aurre egin asmatu du. Bestalde, bere publikotzat ia euskaldunak ere hartzen baditu, haietatik ia erdia (%44) euskaldunekin eta beste ia euskaldunekin bizi direla ikusiko du; eta horrek zabaldu egin litzake target hori erakartzeko aukerak, talde horri nola zuzendu asmatuz gero.
2010
‎haur, gazte heldu eta adineko; ezkerreko nahiz eskuineko; abertzale nahiz konstituzionalista; moderno nahiz heavy antzeko; emakumezko eta gizonezko; bertako nahiz kanpoko... Hori zabaltzen den egunean, pentsa genezake, lana egina edukiko dugu, eta indarrak beste zerbaitetan xahutu ditugu.
2011
‎Bada hemen kontzeptu aldaketa bat. guk ez dugu esan nahi jakintza guztia hemen bilduta daukagula eta soilik hona etortzen den ikasleak ikasiko duela. guk informazioaren zati bat eskaini nahi diogu ikasleari beste modu batean prozesatuta, baina kanpotik jarraitu nahi duenarentzat ere ez dugu ezer ezkutatzeko. guk dugun guztia zabaltzeko da, eta hor ere gauzak aldatzen ari dira copyright eta gainerakoekin batera. Izan ere, egiten dugun hori zabaltzeko derrigortasun morala gutxienez badaukagu.
‎Lehen hezkuntzan hizkuntza murgilketak erritmo onean jarraitu du. hala ere, 2011n bisitatutako Bigarren hezkuntzako edozein ikastetxetan irakasleen gutxiengo batek bakarrik erabiltzen du beti katalana ikasleekin eta lankideekin hitz egiteko. ...esperientzia guztiz normalizatzaileak aztertzea, egoera soziala lagungarriagoa baita. hezitzaileek oso argi izan behar dute, erabilera arauak hizkuntzaleialtasunaren ildora gerturatzeaz ari garenean, ez garela ari" moral" kontuez, ekologia kontuez baizik (Txepetxek eta beste egile askok esan duten bezala); hau da, bizitza katalanez egin ahal izateko eremu (sozio) linguistikoa babesteaz. horregatik zabaldu nahi izan dut ekoidiomatikaren ideia.
2014
‎Honela zioen Etxeberriak," garai batean nekazaritzatik bizi ziren, gaur egun, ordea, nekazaritza baztertu eta teknologia berrien mundua dago pil pilean. Beraz, gure lexikoa alor horretara zabalduz doa" (Etxeberria, 2013: 33). Horrela da, horrela gertatu da.
2017
‎Europako Kontseiluari dagokionez, egia da, bai, borondatea egotera, aukera errealak egon daitezkeela eta badaudela egun indarrean dauden tresnak Protokoloarekin uztartzeko. Eta, esan behar dugu, ildo hori zabaldu berri duela Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak Estrasburgon eta aurreikusten dugu urte amaierarako Protokoloak aplikazioeremu zehatzak izan ditzakeela Europako Kontseiluak abiarazitako zenbait itunetan, bereziki, Euroitunean.
2019
‎Arreta soziosanitarioa ele ofizialetan eskaintzeko estandarren aukera Euskal Herrian – Aitor Montes bidea izanik, osasun arreta bizikidetzaren orube eta zutabeetako bat delarik, osakidetza eta osasunbidea herri administrazioaren atalik handienak izanik, euren jardunak herritar orori eragiten diola jakinik, gomendagarria izan daiteke gizarte eragileen eta norbanakoen ahotsa entzutea, hizkuntza hain garrantzitsua den arlo honetan. Bide horretan, osakidetzak, dagoeneko, euskara planeko interes taldeen foro bat sortu du, eta bertan hainbat erakundek eta eragilek parte hartzen dute. harago, arreta soziosanitariorako estandarrak ekartzeak aukera hori zabaldu lezake, kalitate irizpideak zehazteko orduan erakunde horien ordezkariek parte har dezaten. aipatzearren, uema, kontseilua, eusko Ikaskuntza, ueu, upV ehu, mu, oee, izan daitezke horrelako estandar batzuen sortzeprozesuan edo jarraipenean inplika daitezkeenak.
2021
‎Euskararen lurralde estatus baten esperimentazioak egitura horren beharra oraino gehiago azaleratuko luke. Hura izan daitekeelako formula instituzional bakarra, behin behineko lurralde estatus horri behin betiko izaera emateko, Frantziako Estatu osora estatus hori zabaldu gabe.
2023
‎Iñaki Iurrebasok dio" erdara nagusi den lurraldeetan euskaraz bizi nahi izatea (euskara ikastea, euskara erabiltzea, ondorengoei transmititzea...) goitik behera datorren eskailera mekanikotik, kontrako norabidean igotzen saiatzen bezalakoa dela". Arnasguneetan, aldiz, kontrako metafora egiten du, erraz egiten dela gora dio, horregatik zabaldu behar direla arnasguneak (Arbelaitz eta Basurto 2023). Ebaluazio honetan ere agerian geratu da eskailera horiek goitik behera duten indarra.
‎lehenik eta behin, Koordinazio Mahai mistoa osatu zen horretarako (Eusko Jaurlaritza, Nafarroako Gobernua, Iparraldeko EEP eta Elkargoa eta Euskaltzaleen Topagunea). Lankidetzako gobernantza bokazioa izan zuen hasieratik, eta eredu hori zabaldu genuen 400dik gora herritan sortu ziren batzordeetan ere –gizarte zibila eta udaleko ordezkariak biltzea ezinbestekotzat eman zen. " Banatutako gobernantzatik partekatutako gobernantzara" egin genuen salto3 Noski, lankidetza ereduak ez dira intentsitate maila berekoak izan leku guztietan, eta zailtasunak ere agerikoak izan dira kasu askotan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia