Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2008
‎Buruzagitza horrek babes instituzional handiagoa (esaterako, osasunzerbitzuetan, komunikabideetan) sortzea ekar lezake, eta horrek, aldi berean, komunitatearen parte hartzea bultzatuko luke. Hurbiltasun sozialaren osagaiak (hau da," etxe familia auzo komunitate" loturak) eta kontrol instituzionalaren osagaiak bi norabidetako elkarren dependentzia izate horrek taldearen identitate kolektiboa kaltetu ere kalte dezake, eta sinergia handiagoa eragin dezake ekintza kolektiboan.
2009
‎gizarte espainola, gizarte alemana, eta abar (edota euskal gizartea, estatu asmoa duen taldea den neurrian). Eredu hau ordea aldatzen ari da azken hamarkadetan, estatuaren mugez haratagoko komunikabideen hedapenarekin (satelitea, internet e.a.). Baina horrek talde nortasunen azpian agertzen den oinarria baino ez du aldatzen; ez ordea komunikabideek nortasun horiek eratzeko duten indarra.
‎Adibide honek beronek erakusten digu nortasunak, kulturaren zati bat bada ere, eragin handia izan dezakeela kulturan bertan. Jende multzo batek bere burua talde gisa definitzen badu, orduan berariaz ekin diezaioke bere kultura babestu eta garatzeari, horrek talde gisa indartu egiten duelakoan. Areago, talde gisa definitu den horretan egon daitezkeen beste kulturak ezabatu egin ditzake, horrekin nortasun lehiakideak baztertu nahirik.
2012
‎Gure ustez, ordea, ideia hori ez da gehiegi zabaldu izan, orain arte, euskal herrian (eta deba ez da sabuespena). Lehenengo, beraz, behar horren inguruko kontzientziazio lana egin litzateke taldeetan, ezagutza horrek taldeari zer nolako ekarpen eta onurak egin diezazkiokeen ikus dezaten. kultur transmisioan izan dugun etenari erremedioa jartzen hasteko, jakintza horren transmisioaz arduratuko den kide bat izendatzea izan daiteke hurrengo urratsa eta arduradun horiei beharrezko prestakuntza eskaintzea ondorengoa: formaziorako eta hausnarketarako lekuak eratuz, bitartekoak aztertuz, internetak ematen dituen aukerak baliatuz, foroak edo bilguneak antolatuz... horrek guztiak dedikazio bat eskatzen du, jakina; eta, eguneroko jardunean kideek ematen dituzten orduak ikusita, zail samarra ere izan daiteke inor horrelakoetan sartzea. energia hortik sortzen da, ordea. zaletasuna sustatzeko, harra sorrarazteko, taldea elikatzeko eta berotzeko... zertan ari gara, ri erantzuten hastea eta erantzun horiek zaletasun beraren inguruan dabiltzan beste taldekideekin konpartitzea eraginkorra eta indarberritzailea izan daiteke oso. ekintzen zurrunbilotik irten eta pentsatzeko, hausnartzeko, konpartitzeko... momentuak eta espazioak bilatu genituzkeelakoan gaude.
2014
‎Bide horretan, lurraldea bizitzaren oinarri bezala ulertzeari uko egin diogu. Ulermen hori berreskuratu nahi badugu aurrez aipaturiko hiru oinarrizko dinamikei buelta eman zaie, eta hori talde lanetik, irrazionaltasunetik eta berdintasun sozialetik pentsatu eta lan eginez bakarrik lortu ahal izango dugu.
‎Norbanakoaren joeraren eraginaren eta garrantziaren gainean hiztunak hausnartzen jartzea du helburu Topaguneak ZERGATIK EZ tailerren bidez. Bakoitzaren hizkuntza jarrerei buruz eta egiten dugun hautuak izan dezaketen eraginaz gogoeta egitera bideratzen du tailerrak. Gogoeta hori taldean egiten da: elkarren artean hausnartuz; eguneroko egoerak oinarri hartuta eta bakoitzaren jarrera eta portaera epaitu barik.
‎Taldeen arteko harremanak irudikatu eta interpretazioak errazteko, mapa moduko bat landu nahi izan dut. Mapa soziograma baterako hurbilketa izan daiteke, horretarako taldeak hobeto bereizi liratekeen arren. Gutxi gorabehera ondoan daude musika alorrekoak alde atetik, alderdi politikoen inguruko elkarteak bestetik, euskararen ingurukoak, etab.
2020
‎Behategiaren inguruan biltzen den ezagutza zabaldu zein ezagutza berria eraikitzeko asmoz, hainbat jardunaldi zientifikotan parte hartu du Behategiak. Horrek talde eta eragile ezberdinekiko hartu emana sendotu du bestalde.
2021
‎Planteamendu honetan hizkuntza praktikak aldatzea norbanakoaren erantzukizun bezala kontsideratu ordez, taldepraktiketan hezurmamitzen dela azpimarratzen da, argia gizarte harremanetan ipiniz. Ikerle kide gazteekin lortutako emaitzek argi erakutsi dute eraldaketa gauzatzeko, ikerketaren espazioak lagundu diela bai euren subjektibotasunean bai hizkuntza praktiketan euskararen aldeko aldaketak egiten eta horretarako taldearen lankidetza eta konplizitatea ezinbestekoak direla.
2023
‎3 Datuak jaso diren moduan 7,5 puntuko gorakada horrek talde bakoitzean izan dituen mugimenduak zehaztea ez da posible izan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia