2010
|
|
Mendeetan gutxitze egoeran egon den hizkuntzak, tresna balio apartekoa ere izan ez duen hizkuntzak, bestalde, itxuraz behintzat, hain balio integratzaile txikia izatea harrigarri suertatzen da. gainera, hirugarren atalean esan den bezala, hizkuntza gutxituak bizirauteko balio integratzaileak berebiziko garrantzia duela gauza ezaguna da. hori dela-eta, partaideen lekukotasunak beste kontzeptu baten bidez aztertu dira, bi mundu (bi munduko egoeran bizi) kontzeptuaren bidez, hain zuzen, euskarari eta euskarazko ekoizpen kulturalari erreferentzia egiten dietenean besteekin, nirea ez denarekin aurrez aurre jartzen direlako. dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu
|
horretara
sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura. hortaz, norbaitek pentsa lezake euskara ikasteak berez ekarriko lukeela euskararen mundura sartzea. baina nahikoa al da euskara ikastea beste mundu horretara, euskararen mundura, sartzeko?
|
|
(c) beste batzuk bi munduko egoeran bizi dira, mundu
|
horretara
sarbiderik ez dutela ohartzen dira baina negatiboki baloratzen dute, mundu horrekiko ezjakintasuna prebentzio, belduredo arbuio jarrerak sorrarazten dituzten aurreiritziz eta asoziazio negatiboz betez.
|
|
Dimentsio horrek zera adierazten du: euskarari lotutako mundu bat dagoela eta gizateriaren zati batek, euskaraz ez dakienak, ez daukala mundu
|
horretara
sarbiderik, gaztelaniak bideratzen duen munduarekin baino ez daukala lotura.
|
|
Beste batzuk mundu
|
horretara
sarbiderik ez dutela ohartzen dira baina negatiboki baloratzen dute, mundu horrekiko ezjakintasuna prebentzio, belduredo arbuio jarrerak sorrarazten dituzten aurreiritziz eta asoziazio negatiboz betez. hamabosgarren aipuan erakusten den bezala, pertsona batek euskararen munduan sartzen denean, hizkuntza ikasi duelako, aldaketa hori azaltzen duenean aurkikuntza, aberastasun bezala deskribatzen du:... ikerketa kuantitatiboan bi mundu dimentsioa neurtzeko g.2 galdera erabili zen:
|
2011
|
|
Bestea, h, etxeko hizkuntzaren" gainean" ezarria dago: hori baino beranduago ikasten da h (sozializazio osoaren bidean), normalean eskolan edo etxeaz kanpoko beste instituzio formalen baten eskutik. edonork instituzio eta sozializazio molde
|
horretarako
sarbiderik ez duen neurrian, h ez dute hiztun guztiek eta neurri berean menderatzen. era askotakoa izan liteke h. eta, bereziki, era askotakoa izan liteke konpartimentazio oinarria.
|
2013
|
|
Baina, telebista iritsi zenetik, katalandunek, etxeko egongelan senide gaztelaniadun bat baino gehiago eduki dute: izan ere, ezagutzen duten unibertsoa gaztelaniara bikoiztuta dute, eta
|
horrek
sarbidea ematen die hizkuntza horretako barietateeta erregistro sorta guztira. Hori dela eta, lasaitasun osoz eta konturatu ere egin gabe ohitu daitezke epaileen erregistro formalera, baztertuen argotera, intimitate sexualaren hizkuntzara eta parlamentarien diskurtsoetara, besteak beste.
|