2006
|
|
Publizitatearen Lege Orokorrak, Lehia Bidegabeari buruzko Legearen 19 artikuluak ez bezala, ez du inolako araurik, oro har, publizitate ez zilegiagatik ekintzak gauzatzeko legitimazioa arautzen duenik. Gai
|
horrek
Publizitatearen Lege Orokorraren 25 artikuluak arautzen duenera jotzen du. Gaur egun, Publizitatearen Lege Orokorraren 29 3 artikuluan xedatzen da zehazki gai hori, baina, partzialki, etete ekintza gauzatzeko legitimazioa besterik ez da arautzen, eta Publizitatearen Lege Orokorraren 31 artikuluak onartutako legez kontrako publizitate agatik ekintza multzoa besterik ez da agertzen.
|
2012
|
|
Hau da, engainuzko publizitatea, publizitate iraingarria, publizitate nahasgarria, publizitate itsatsia edo publizitate konparatiboa. Helburu
|
horrekin
Publizitatearen Lege Orokorraren 3.e artikuluak igorpen zuzena egiten du Lehiaketa Desleialaren Legera.
|
|
Alderantziz, espainiar legegilea beti arduratu da bi bloke horien artean lotura bat ezartzeko. Batze lotura
|
hori
Publizitatearen Lege Orokorraren 3.d) artikuluan aurkitzen dugu, horren arabera ez zilegitzat jotzen baita produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudian ezarritakoa urratzen duen publizitatea.
|
|
145 Aditu
|
horrek
Publizitatearen Lege Orokorraren aukera kritikatu zuen, engainuzko publizitatearen izaera hartzaileen kontratatzeko eraginean edo lehiakide bat kaltetzeko ahalmenean oinarritzen zuelako; autorearen ustez, horrek lege haustearen trataera samurtu besterik ez du egiten, onargarriak diren engainuak onartu egiten baititu, eta gezurrari ate bat irekitzen zaio. Horren azalpena, autorearen ustez, arau europarraren ikusmoldean datza, araua eman zenean hainbat lurraldetako ohiturarekiko eta gezurrarekiko jarrera toleranteagoa onartu behar izan baitzen denon onerako; halere, bere ustez, Espainiako legegileak ez zuen zuzentarauaren kontzeptu berbera jasotzeko inolako beharrik.
|
|
Hartzaileari errorea sorraraztea halabeharrezko baldintza izan arren, ez zen nahikoa publizitate mezu bat engainuzkoa izan zedin,
|
horretarako
Publizitatearen Lege Orokorrak eskatzen baitzuen hartzaileen merkatuarekiko jarrera aldatzea eta une berean lehiakidea kaltetzea (Lema 1995b: Hortik dator, hain zuzen ere, merkataritza lehiaketaren eta publizitatearen arteko erlazioa, zilegi izateko publizitateak merkatuaren funtzionamendu ona izan behar duelako helburu (Feliu eta Bendito, 1989:
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak, 18 artikuluan, publizitate ez zilegia lehiaketa desleialaren ekintzatzat arautzen duen arren, ez du definiziorik ematen, ezta ezartzen ere zein diren publizitate mota kontzeptu horren barnean sartu behar direnak. Alderantziz, puntu
|
horretan
Publizitatearen Lege Orokorrean ezarritakora egiten du igorpena. Hori horrela izanik, Lehiaketa Desleialaren Legeak zehazten ez badu ere, ulertu behar da igorpena Publizitatearen Lege Orokorraren 3 artikulura egiten dela, hori baita publizitate ez zilegien katalogoa jasotzen duen araua.
|