Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Hasteko, parte hartzearen izaera anbiguoari dagokion kezka bat azaltzen da testuan; izan ere, parte hartzeak ezarritako botereen eskupeko kooptaziorako zein gizarte eraldaketarako eta gizarte jabekuntza edo enpoderamendurako balio dezakeenez, tarteko egoera asko suertatu daitezke. Eredu eraldatzaile bat lortzeko lehenengo pausoa erreferente arauemaile eraldatzaile bat finkatzea litzateke, eta horretarako proposatzen da giza garapen, garapen jasangarri eta enpoderamenduaren teorien hainbat elementutan oinarritzea. Ondoren, testuaren zati handienak izaera hori beteko lukeen parte hartzearen ezaugarriak identifikatzeari ekingo dio:
‎esapidea eskatzean gazteak atzo gabas baino ez du erantzun, helduak horretaz gain (zehatz esanda atzo gabin) bart ere erantzun du. Hiztun gazteak ezagutzen duela erantzun du hitz hori proposatzean, baina ez omen du inoiz erabiltzen.
2009
‎Bestetik, Bidea lexikalizatzeko moduari dagokionez, argi geratu da euskara gertuago dagoela satelite hizkuntzen ereduetatik, gainerako aditz hizkuntzen ereduetatik baino. Ibarretxe Antuñanok ildo horretan proposatutako hipotesiak, beraz, argi frogatu dira lan honetan.
2010
‎Ikaskuntza pertzeptiboaren efektua, eta zehazki txandakatu bloke efektua, Eleonor Gibson-en (1969) estimuluen bereizketaren teoriak azal dezake. Teoria horrek proposatzen du estimuluen aurreko aurre esposizio batek arreta mailan aldaketa bat eragiten duela, estimuluen ezaugarri edo hasiera batean arakatuak ez diren xehetasun ezberdintzaileak hautematea hobetuz. Ezberdintze mekanismo horretan bi prozesuk esku hartzen dute:
2013
‎Epe motzeko errentagarritasuna bilatu eta lehenetsi da eta horrek kooperatibismoaren filosofia eta balioen aurkako praktikak burutzea ekarri du. EAEn bazkideen lan erregimenak badu heldutasun juridiko nahikoa eta arrazoi horregatik proposatzen dugu gure ereduari jarraitzea, baita Brasilen ere. Lan erregimen egoki baterako oinarriak ezarri genituzke, baina betiere kooperatibaren autonomia zainduz.
2015
‎Justizia trantsizionalaren helburua zera da, gizarteak jasandako iragan krudelari aurre egitea eta normalizazio politikoa berreskuratzea. Horretarako proposatu diren tresnak lau arlotan antola ditzakegu. Batetik, egiaren zuzenbidean oinarriturik daudenak, Egiaren Batzordeak, besteak beste.
2016
‎Dieter Lesageren esanetan (2011), beraz, arte alorreko ikerkuntzaren kontzeptuak ezer gutxi izango luke komunean arte plastikoak zientzien egituretara egokitzearen asmoarekin, berauek metodologikoagoak ala diskurtsiboak izan. Autore horrek proposatzen duen testu kontzeptua ez da testu grafikoen menpekoa, ezta ohiko diskurtsoaren menpekoa ere (esfera semantikoaren, sinboliko eta errepresentaziozkoaren baitakoa, ideial edo ideologikoa). «Testu» deituriko horrek errealitatearen angelu eta perspektiba oro bere gain hartzen baitu, esperientzia interpretatzaileen eraginpean.
2017
‎Artistak kalera atera ziren manifestazioetan eta, batzuentzat, biolentziazko agertoki berria izan zen. The Social Experiment ekimenak koiuntura hori erabili zuen formakuntza berezi eta zirikatzaile hori proposatuz. Parte hartzaileen ustez interesgarria ere izan zen ohartzeko lehenengoz bizi zaren mundua definitzeko gai izan behar duzula artearen lekua munduan deskribatu ahal izateko.
2023
‎XIX. mende arte, izan ere, ez zen 7.000 biztanle baino gehiago izatera heldu. 1627an egin zen lehendabiziko ahalegina inprimategi bat jartzeko, Batzar Nagusietan hori proposaturik. Horren alde erabaki bazen ere, ez zen bete, inbertsio faltaz dirudienez, eta bertako ordena erlijiosoek zein askotariko agintariek lurralde auzoetako inprimategietara jo zuten edizio lanak egiteko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia