Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Mutur batean EH dugu, jadanik burujabetza aldarrikatu etapraktikan jartzeko euskal herritarrak hauteskundeetara deitzea proposatzen duena.Beste muturrean, berriz, EAJ daukagu. Alderdi horrek proposatutakoaren arabera, prozesua mailakatua izango litzateke, eta, bukaeraraino eramateko aukerarik izatekotan, halabeharrez epe oso luzean egin beharrekoa, hasten denetik bukatzen denarte erakundeen arteko negoziazioetan oinarritzen baita erabat, statu quoa zalantzanjarri gabe. EAren proposamena erdibidekoa izango litzateke, lehen aukera gisanegoziazioa proposatu arren burujabetasuna alde bakarrez aldarrikatzeko aukera erezabalik uzten baitu, lehenengoak porrot egingo lukeen kasurako.
2001
‎Bi hizkuntzek estatus konparagarria dute, ongierrepresentatuak daude biak eta laguntza instituzional nahikoa dute. Testuinguru horretan proposatzen da, bigarren mailako prozesu motibazionala?. Testuinguru kulturanitzetan beste komunitateko kideekin izandakokontaktuen maiztasuna eta kalitatea garrantzitsua da, eta emaitza subjektuaren konfiantza linguistikoa izaten da, edo, bigarren mailako prozesu motibazionala?, horrek neurri batean lortutako gaitasun komunikatiboa baldintzatzen duelarik.
‎Emaitza zuzena lortu dugu, NMFren liburu horretan proposaturiko zifratik 100 miliardo dolarretan ezberdina dena (82 miliardo dolarreko defizit korronteari dagokiona, %100etan baino handiago den errorea).
2002
‎Beraz, irakasle horrek proposatzen duen definizioa oso zabala da eta errealitate ezberdinei erantzuten die; bere esanetan, giza taldeek, instituzioek edota diru gutxiko talde ekonomikoek bultzatzen dituzten emisorak dira eta uhinak erabiltzen dituzte, horretarako baimenik izan ez arren (Ibidem: 12).
2004
‎Esanahia, funtsean, erabilera edota erabilera erregelen zcrrenda izango da. Aipatzekoada Wittgenstein eta berc Philosophische Uniersuchungen lana aitzindariak izan zirelaesanahiaren eta erabileraren artcko erlazio hori proposatzen, eta ikuspegi horrek eraginaizan zuela gerora burutu zen pragmatikaren garapenean.5.2 Egiari buruzko teoriak. Egiazko, predikatuari buruz. interpretazio ugari egin da.
‎(A) imitazioaren bidea (crritmoa, hizkuntza eta tonua), (B) objektua (giza ekintza) eta (C) imitatzeko modua (narrazioa, espektakulua, pertsonaiak). Berezitasun horiek literatur genero bakoitza definitzeko nahikoa zirela uste zuen Aristotelesek, eta horiekin batera proposatu zucn poesiaren eta,, literaturaren definizio ospetsua (Poetika 1447a).
‎Adibide bat WilhelmDuprd da. Horrek proposatzen duena errealitatca eta kontzientziaren batasuna da, sinboloenbidez, ongi txertatuz existentzian. Osotasunaz arduratzen da, eta erlijioari atxikiz alderdifuntzionala eta estrukturala lotzcaz, Erlijiotik abiatzcn da eta harckin zorretan dagofilosofia:
2007
‎Kultura arloan unibertsalismoa falazia da, irudikeria. Denboraz, tokiz etaahalmenez, hain mugatuta den gizakiari ez dagokio horrelako unibertsalismorik.Ustezko unibertsalismo horrek proposatzen duen onura soziologikoa da, bainapsikologia faltsu batean oinarriturik, ezagutzak ezinbestekoa baitu hurbil dagoenaurrunera ailegatuko bada. Urruneko gauzez dugun ezagutza gure hurbilekogauzetatik pasatzen da.
‎Zehaztapenari funtsezko deritzot. Horregatik proposatzen dut liburu honetangure hausnarketa ez ixtea interes ekonomikoek, gobernuen promesek, kudeaketapolitikoek sustatzen ahal dituzten ekimenetara. Epistemologiari lerratua denbigarren kritikak, bidenabar, garaiko testuinguru sozial eta zientifikoan berezikinabarmendu diren errealitate berriak ere jasotzea erraztuko digu:
‎Etologiaren ekarpena, atxikimenduari buruzko teoriaren (Bowlby, 1969) eskutik datorkigu; hain zuzen ere, teoria horren baitan proposatzen den BarnekoEredu Aktiboa (Internal Working Model) izeneko kontzeptuaren eskutik. Kontzeptu hori Bowlby k (1969) proposatu zuen, eta, geroago, Bretherton eta Waters (1985) eta Main, Kaplan eta Cassidy (1985) autoreek garatu zuten.
‎Leheniketa behin, haurrek pertsonaiak ezagutu behar dituzte. Horretarako proposatzen diraipuinak irakurtzen hasi aurretik pertsonaien marrazkiak aztertzea, horiek marrazteaeta antzeko jarduerak.
‎Hona hemen ipuin horren inguruan proposatzen den beste jarduera bat: gelako edo eskolako ikasle berri bat aukeratu, eta ikasleek ongi etorriko txartelakprestatuko dituzte berarentzat.
2009
‎Bere eredurako Sistemen Teoria Orokorrean (von Bertalanffy, 1981) oinarritu zen. Teoria horretan proposatzen da natura ezin dela ulertu haren osagaiak indibidualki ulertuz, hau da, sistema konplexuak ulertzeko beren osagaien funtzionamendua ez ezik, sistema horien antolamenduan parte hartzen duten mailen artekoerlazioak ere ulertu behar direla; gestalt psikologo zaharrek zioten bezala: «Osotasuna parteen batura baino gehiago da».
2011
‎Kabinetea dena den, Gregorio Monreal unibertsitateko errektoreak sortu zuen, «UPV/ EHUan hizkuntz politika berria bideratzeko asmoz»538 Arestiko kapituluan aipatu dugunez, unibertsitateko barne zerbitzu berri honi Euskararako Kabinete Tekniko izena jartzea ez zen kasualitatea izan. Kabinetearen laburdura EKT baitzen, eta Z EKTko kide izandakoek izen hori proposatu zioten errektoreari, Kabineteak EKTen lekukotza hartzea nahi zutelako, ordurako hilda zeuden unibertsitateko kultur taldeen omenez.
2012
‎Josebak gogoraekartzen diguna da estatuaren alderdi txarra edo gaiztoa, biolentziaren monopolioarenedukitzaile den aldetik. Horregatik proposatzen du elementu gaizto horietatik libreegonik (armadarik, legerik, poliziarik, mugarik eta beste holakorik gabe) erkidegobat eraikitzen joatea: euskal nazio bat, euskaldunen askatasuna antolatzeko modualitzatekeena (Sarrionandia, 2010).
‎Jarrera horren lekuko dugu Suediarena. Estatu horrek proposatu egin zuen formula bat, zera esanez: «herri» izena erabiltzeak ez zuela suposatzen herri indigenei autodeterminazioa indarrean jartzeko eskubidea (Sobero Martínez, 2003:
2014
‎Horregatik, ikasketa kulturalek kulturari ematendioten zentzuaren barruan sartuko litzateke zinemagintza ulertzeko dugun modua.Ikuspuntu horren arabera, kulturari dagokiona, kolektibo/ sentsibilitate ezberdinekberen presentzia eta mundua ulertzeko duten era zabaldu edo nagusitzearen aldegauzatzen duten borroka espazioa litzateke. Ikerketa joera horrek proposatzen duenjakintza alor ezberdinen arteko eremuan lan egitea ere erabilgarria dela uste duguzinema gizarteetan parte hartzen duen giza agentetzat hartzen dugunontzat4.
2019
‎HLA eremutik kanpo, rs6822844polimorfismoak aurkeztu zuen EZ garatzeko arriskurako asoziazio maila altuena lehen genoma osokoasoziazio ikerketan (ingelesez GWAS). Polimorfismoa IL2 eta IL21 geneen artean dago, eta horregatikhoriek izan ziren eremu horretan proposatutako gene erantzuleak. Lan honen helburua, eremu horiaztertzea da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia