Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2003
‎Hitzarmena Bestalde, Sustapen ministroak, Francisco Álvarez Cascos ek eta Minusbaliatuen Ordezkarien Espainiako Batzordeko presidenteak (CERMI), Mario Garcíak, lankidetzarako esparru hitzarmen bat sinatu zuten atzo, baldintzak hobetzeko. Gainera, gaurko jardunaldia Ezgaitasunaren Europako Urtearen amaierarekin bat datorrenez, CERMIk manifestu bat argitaratu du, eta, bertan, “estatu ituna” eskatzen du gai horretako politika publikoak bideratzeko. Sustapenaren eta Batzordearen artean sinatutako hitzarmenaren arabera, besteak beste, azpiegituretan eta herri lanetan oztopo arkitektonikoak kenduko dira, eta lan integrazioa sustatuko da, neurri zuzenen eta zeharkakoen bidez. Era berean, CERMI ezgaitasuna ordezkatzen duen plataforma izan dadin sustatzea ezartzen du, Álvarez Cascosek zuzentzen duen sailaren barruan dauden edo etorkizunean sor daitezkeen partaidetza instituzionaleko organoetan.
2008
‎Txostenaren arabera, gobernuek" kapitala kontzentratzea eta diruaren zirkulazio askea bultzatu dute eta kapitalak espekula dezan eta mozkin handiak lor ditzan onartu dute". Gobernuek" kapital espekulatibo horren aldeko politika publikoak egin dituzte, behar gehien dutenak aintzat hartu ordez", gaineratu dute.
2010
‎Egin beharreko azterketa hori, enpresaren kontzeptuan oinarritu gabe, inbertsio produktibo bakoitzean oinarritu genuke. Kontzeptu teoriko orokorrak horrenbeste erabili gabe, atzerriko inbertsio bakoitza aztertu behar da, eta horren eragin onuragarriak edo kaltegarriak, inbertsio horren aurreko politika publikoak landu eta erabakitzeko aurretik.
2012
‎Kontuan hartu behar da gainera, eskumen osoa dugun arloetan finantzabaliabideak ere bermatuta ditugula itun ekonomikoaren bitartez, eta horrenbestezarlo horretako politika publikoak finantzatzeko berezko baliabideak ere bermatutabaditugula.
2014
‎Erakundeak herritarren kexuak aztertzeaz harago jo behar duela uste du EAEko arartekoak: «Gizartean dauden errealitate ezberdinak aztertu, eta horren arabera politika publikoak hobetzeko gomendioak egitea dagokigu». Agundezek, halaber, gogorarazi du Arartekoaren erakundeak azkeneko urteetan txosten «mamitsuak» aurkeztu eta jardunaldi «interesgarriak» antolatu dituela.
2019
‎Doi doia epez kanpo eta saltzen ez ziren produktuen aurtikitzea debekatzeko legeak orrazten zebiltzan gobernariak, supermerkatuak helburu. Askoren gostuko, sektore pribatuan eragin ez zitekeen, enpresa eta salmenta askatasunaren izenean, alor horretako politika publikoak oinarrizko kontsumitzaileen bizkarrak astintzen zebiltzan.
‎Baina justiziaz harago doa arazo hori, Barbara Tardon (Madril, 1976) ikertzaile feministaren arabera: ez dago bortxa molde horri buruzko politika publikorik. Amnesty Internationalek indarkeria sexualari buruz aurkeztu duen txostenaren egileetako bat da:
‎berriro ari gara indarkeria sexualez hitz egiten. Hala ere, oso urrun gaude eztabaida hori politika publiko erreal bihurtzetik.Zer gabezia dago politika publikoetan. Ez dago politika publiko berariazkorik indarkeria sexualaren arloan: estatuak ez du bere gain hartu prebentzioan, ikerketan, erantzuleak zigortzean eta biktimen arreta eta erreparazio integralean daukan ardura.
2020
‎Hainbat datu jarri ditu mahai gainean, ordaindu gabe egiten den lan horrek politika publikoekin duen harremana azaltzeko. " Osasunaren arloan, adibidez, sistemak ematen dituen 12 orduko, bertze 88 ordu behar dira osagarri".
‎Hortaz, herri konstituzio federal antipatriarkalek eta lege organikoek ez dute soilik herrialdeen eskumen finantzario, ekonomiko, politiko eta instituzionala kontuan hartuko, baizik eta lanaren eta beraz kapital ezberdinen (ezagutza, aberastasuna, autoritatea eta osasuna barne) produkzioa eta birbanaketa. Horrek politika publikoak egiteko era aldatzera eraman luke, subsidiarietate politikoa jarraituz, behetik gora erabakiko litzatekeelako orain goitik behera eta gizon gutxi batzuek erabakitzen dutena. Horretarako da auzo elkarte eta sindikatuen antolaketa eta erakundetzea ezinbestekoa, hau da, auzo elkarteen gaitasun politikoaren handitzea, tartean, haien beto eskubidea eta erabakimena ziurtatuz.
‎Aipagarria da osasuna eta elikadura eskubidea kanpaina baliatuz udaleko hainbat arloren arteko lan-taldea osatu dela, elikadura gaiak zeharkakotasunez lantzeko eta horren gainean politika publiko iraunkorra osatzeko. Horrela oinarrizko gizarte zerbitzuak, tokiko garapen agentea, hondakinetako eta kiroleko teknikaria biltzen dituen topagunea sortu da, Zer Jan Halako Baztan dinamikari gehitzen zaiona.
‎egitasmo koloniala izan da (eraiki da munduko beste lurralde batzuetako baliabide material eta energetikoen fluxu eskergari esker); antiekologikoa izan da (ez dago historian haustura sozioekologiko handiagoko sasoirik, eraiki zen muga biofisikoen batere noziorik gabe); patriarkala da (Bigarren Mundu Gerraren osteko ordena sozioekonomikoa ‘familia fordistan’ oinarritu zen: gizona fabrikan, etxekoandrearen eta umeen hornitzaile); eta, finean, aurrerantzean gauzaezina da (hazkunde ekonomiko etengabea eta horrek politika publikoetarako utzitako hondarraizan da bere premisa nagusia, dagoeneko agortuta dagoen oinarria). Desafioa ez da aro postliberalari bide ematea, ezpada aro postkapitalistari.
2021
‎Giza mugikortasunaren krisi humanitarioetan gero eta haur, nerabe eta familia gehiagok parte hartzea da Afrikatik eta Ekialde Ertainetik Espainia, Grezia, Italia edo Maltara, bereziki mende hasieratik, gertatzen ari diren “migrazio krisi” ugarien ezaugarri bereizgarria. Egitura fenomeno horrek politika publiko egokiak behar ditu. Nazio Batuetako Haurren Eskubideen Batzordeak, 2018an egindako gomendioetan, ohartarazi zion Espainiari datozen urteetan laguntzarik gabeko haur migratzaileei arreta egokia eman behar zitzaiela eta haiei lehentasuna eman behar ziela.
‎Biktimen elkarteekin eta gizarte zibileko eragileekin harreman etengabea du. Arlo horretan politika publikoen beharra dagoela azpimarratu du.
2022
‎Elkartasunaren, Emakumearen, Familiaren eta Gizarte Garapenaren Ministerioa sortu zen. Ministerio horrek politika publikoak ezartzen ditu adingabeak babesteko, eta urraketen biktimei laguntzeko zentroak ezartzen ditu. Horrez gain, adingabeak babesten jarraitzeko eta haurrak ustiatzeko modu guztiak ezabatzeko eta hezkuntzarako sarbidea sustatzeko lanak egiten ditu (USDOL, 2016).
2023
‎Hartara, aski onartua dagoen arnasguneen beharrean eta garrantzian gehiago sakondu gabe, esan dezagun aitortza hori politika publiko berezietara eta berezituetara itzuli beharra dagoela, ondoriorik izango badu. Kasu honetan, beraz, arnasguneen (berriro diogu, soziofuntzionalen eta territorialen) zaintza eta garapena bermatzeko lege garapen propioa litzateke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia