2006
|
|
... izan ere,, santuaren betiereko atsedena? beste bizitzan da; hemen, lurrean, bere grazia egoeraz seguru egon nahi duen gizakiak,, bera bidali duen
|
Horren
obrak egin ditu, egunez den bitartean?. Jainkoak errebelatua duen borondatearen arabera, bere handitasuna areagotzeko balio duena ez da aisia, ez da atsegina, obrak egitea baizik; bekaturik lehena eta denetan nagusiena, beraz, denbora alferrik xahutzea da(...) Bizitza sozialean denbora alferrik galtzea, berriketan jardutea, luxuetan, baita loari behar duguna baino denbora gehiago ematea, osasuna mantentzeko sei edo zortzi ordu behar ditugu, gehienez ere?, erabat gaitzesgarria da moralaren ikuspegitik(...) denboraren balioa infinitua da, eta galdutako ordua, Jainkoaren aintzaren zerbitzurako lanari lapurturiko ordua da (Weber, 2001:
|
|
Horrek garrantzia du, zeren publizitate agentziari obra osoa edo zati batzuk beste enpresaburu baten edo batzuen esku uzteko edo subrogatzeko aukera ematen baitio (azpikontratua). Iragarleak obra nahi du, egiteko erantzulea publizitate agentzia bada ere, eta
|
horrek
obraren zati bat edo osoa azpikontratatu badu ere (Kode Zibilaren 1.596 artikulua). Publizitate agentziak hirugarren alderdi batengana jo dezake, ez bakarrik proiektua gauzatu dezan, baita antolatzeko ere (modeloak, filmatze adituak, musika muntaietan adituak, eta abar kontratatuz).
|
|
Bortxaz egiteko aukeran datza aldeko epaia erdiesteko interesa, baldin edukia nahita betetzen ez bada. Zuzenketa besterik ezartzen ez duen epaiak zuzendu gabeko publizitatearen etetea aipatzen ez badu, epaia bere alde lortu zuenarentzat ez du interesik izango, betetze
|
horrek
obra bera baino ez bailuke zuzenduko, eta obra zuzendua hedatzea ez baitu ezartzen.
|
|
Talde obraren irudia oso erabilgarria da publizitate agentzientzat, erregimen
|
horren bidez
obraren jabe izatea lortzen baitute, egile eskubideari dagozkion eskumen guztiekin. Hala, beste norbaitek eskubide moralak aldarrikatzea ekiditen da eta, beraz, sorkuntza libreki ustiatzea ahalbidetzen da.
|
|
PLOren 23 artikuluan egiten den aurreikuspenak eragin zuzena du jabego intelektualaren kontratuetan indarrean dauden arau orokorren gainean, mota
|
horretako
obretan iuris tantum presuntzioa erabiliz ustiaketa eskubideen lagatze esklusiboa sartzen baitu, komisio emailearen mesedetan. Alegia, arau horrek agintzen du kontratuaren eremuan esklusiban lagatutzat hartzen direla publizitate obraren ustiaketa eskubideak, iragarle edo agentziaren mesedetan, alderantzizko hitzarmenik ez badago.
|
|
Publizitate mezua publikoari heltzea da oinarrizkoena, eta, horretarako, mezua publikoarengana ailegatzeko aukera izan behar dugu. Baldintza
|
horrek
obra kontratura lotzen du subsidiarioki kontratu mota hori (Kode Zibilaren 1.544 artikulua eta 1.588.etik 1.600.era).
|
2007
|
|
Frantziatik ere J. J. Rousseau-ren «Julie ou la nouvelle Héloïse» da datorren moda berriena. Humboldtarren nerabezaroan puri purian literatura sentimental hau egon da,
|
horren
obra gorena Goethe gaztearen «Werther» baita, 1774an plazaratua, Gilen Humboldtekoa Tegelen hamabi urteko dela. Orain hiriburuan moda berri horretan murgildu da Henriette Herz en Saloian.
|
2012
|
|
Nik ez dut Txillardegi bakarrik ikusten. Txillardegi eta «Leturiaren egunkari ezkutua»gizaldi berri baten eta gizaldi
|
horren
obren aintzindari gisa agertzen zaizkit. Ez dutuste oker nagoenik eta ez nuke inolaz ere oker egon nahi.
|
|
Talde obraren irudia oso erabilgarria da publizitate agentzientzat, erregimen
|
horren bidez
obraren jabe izatea lortzen baitute, egile eskubideari dagozkion eskumen guztiekin. Hala, beste norbaitek eskubide moralak aldarrikatzea ekiditen da eta, beraz, sorkuntza libreki ustiatzea ahalbidetzen da.
|
|
PLOren 21 artikuluan egiten den aurreikuspenak eragin zuzena du jabego intelektualaren kontratuetan indarrean dauden arau orokorren gainean, mota
|
horretako
obretan iuris tantum presuntzioa erabiliz ustiaketa eskubideen lagatze esklusiboa sartzen baitu, komisio emailearen mesedetan. Alegia, arau horrek agintzen du kontratuaren eremuan esklusiban lagatutzat hartzen direla publizitate obraren ustiaketa eskubideak, iragarle edo agentziaren mesedetan, alderantzizko hitzarmenik ez badago.
|
|
Publizitate mezua publikoari heltzea da oinarrizkoena, eta, horretarako, mezua publikoarengana ailegatzeko aukera izan behar dugu. Baldintza
|
horrek
obra kontratura lotzen du subsidiarioki kontratu mota hori (Kode Zibilaren 1.544 artikulua eta 1.588.etik 1.600.era).
|
|
Horrek garrantzia du, zeren publizitate agentziari obra osoa edo zati batzuk beste enpresaburu baten edo batzuen esku uzteko edo subrogatzeko aukera ematen baitio (azpikontratua). Iragarleak obra nahi du, egiteko erantzulea publizitate agentzia bada ere, eta
|
horrek
obraren zati bat edo osoa azpikontratatu badu ere (Kode Zibilaren 1.596 artikulua). Publizitate agentziak hirugarren alderdi batengana jo dezake, ez bakarrik proiektua gauzatu dezan, baita antolatzeko ere (modeloak, filmatze adituak, musika muntaietan adituak, eta abar kontratatuz).
|
2017
|
|
Obraren, irakurketak? ez du instanterakojoera irudi estatikoaren kasuan bezala, baizik eta luzapenean hedatzekoa, igarotzearena, orainen segida bezala hedatua luzatze
|
horretan
obra jazo egiten da, eraldatu, adierazi.
|
|
Azken urteotan azaldu den beste hautu bat da sorburu testua eta autoitzulpena aldi bereanmerkaturatzea;
|
horrek
obraren nahiz autorearen identitatearen proiekzioan ere eragina izandezake. Lehen zirriborroa idatzi, eta hori bukatu edo argitaratu gabe, beste hizkuntzara, aldibereko itzulpena?
|