Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Norberaren ideiaren eraikuntzarekin batera, beste prozesu bat gertatzen dagarapenean. Bere buruarekiko ideiarekin batera, gizakumea ingurunearen eta, bereziki, mundu horretako objektuen barne errepresentazio bat eginez doa.
‎Gramatika espekulatiboa, haien ustezko esangura kontuan hartu gabe, zeinueninguruan gauzatzen den jardueraz ari da eta haren analisian hiru oinarrizko irizpideproposatzen ditu: Zeinua(, errepresentazio?) une honetan zerbaiten ordez dago norbaitentzat; ordezkatutako zerbait hori Objektua da. Objektu hori irudikatzeko, baina, zeinu garatuago bat, Interpretantea, izan behar da ohartzailearen gogoetan edo hareninguruan.
‎edozein delarik erabilitako teknika, herrialdeekin eta aroekin aldatzendena? bankuek epealdi bakoitzeko produktu nazional berriari dagozkion errentakordaintzea bereganatzen dute; beraiek enpresaren ordez ordaintzen dute; hortik ondokoaondorioztatzen da, alegia, bankuekiko enpresek duten zor baliokidetza baten eratzea, zor horren objektua harturiko epealdiko produktu berria izanik, hain zuzen ere. Bankuekhorrela berei dagokien lehen eginkizuna betetzen dute:
2001
‎Nola tranferi diezaieke H k bere hartzekodunei I diruko banku gordailu bat, I ren bankuetako beraren kontuen zorren bitartez ez bada? . Zor baten fluxua, ren ibilgailuzko dirua eta zor horren objektuaren banku gordailua edo diru erreala arteko ezberdintasuna ulertzen denean, argi geratzen da ezen, bere kanpo zorrak zerbitzatzen dituen bakoitzean, H k bi galera ezberdin jasaten dituela, zeren I diruko x unitateko ibilgailuzko zor netoa nozitzen baitu, bere kanpo hartzekodunei I diruko x unitateko gordailu bat unilateralki transferitzearren (22 irudia).
2004
‎Hitzak, mundu fisikoko objektu ñsiko zehatzak (bai ahoskatuak, bai idatziak), bestelako objektuei buruz dihardu. Hitza eta horren objektua. Hizkuntzak munduaz dihardu.
‎Horren beharrik ba ote du? 2 EDERTASUNAREN TEORIAPlatonSinposioa clkarrizketan irudikatzen du Platonek edertasunari buruzko teoria. Idazkiaren gai nagusia mailasuna da, eta horren objektu zuzena, edertasuna. Platonen iritziz, edcrraden zerbait maitatu ahal izateko, prestakuntza cta heziketa behar dira, eta azken hori honako ideia estetiko hauek ongi ulertzeko oinarritzat hartu behar dira: (1) Arimaren edertasuna gorputzaren edertasunarcn gainetik dago. (2) Jarduera eta ohitura ederrak maitatzen ikasi beharra dago, baita horiek denekcdertasun mota bat elkarrekin batera dutela ohartzen ere. (3) Ez.agutza mota askotarikoen edertasunaz ohartu behar dugu. (4) Berezko edcrtasuna behar dugu hauteman, ez bakarrik entitate fisikoei eta espiritualei lotutakoa.Lau urratseko ibilbide hori abstrakziorantz hurbiltzen ari da.
‎Hain zuzen estetika kontzcptua oinarrizko bihurtzen dela, eta teoriaren beste kontzeptu guzticn definizioa estetikaren mendedagoeia. Teoria estetikoak, beraz, edertasunaren teoriaren gainbehera erabatekoa ekarrizuen, horren objektua, azken buruan, sekula ezin zeiako ongi definitu. Horren hautabidea, definizioa ezin dela eman onartzea??
2006
‎PLOren arabera, iragarlearen eta publizitate agentziaren artean sortzen dena da publizitate kontratua. Horren objektua agentziaren zerbitzuek osatzen dute, iragarlearen onerako publizitatea proiektatzea eta hedatzea da horien xedea, eta iragarleak dagokion kontraprestazioa eman du ordainean.
‎Esaten denean gauzatzeak halabeharrez kontratu mota horren objektua osatzen duten jardueren parte izan behar duela, komeni da argitzea «gauzatze» eta «hedatze» ez direla baliokideak, azken hori publizitate hedapeneko kontratuaren objektua baita.
‎Hedapen jarduera horri dagokionez, zordunak, hau da, hedabideak? zentzu bakarrean betetzen du bere prestazioa, eta jarduera horren objektua ez da publizitate kontratuan bezain zabala. Denbora edo espazioa lagatzeaz gain, jarduera teknikoa ere beharrezkoa da jasotzaileek mezuak duen helburuaren berri izan dezaten.
2007
‎Lehen modernitate guztian. Locke, Leibniz, Berkeley, Hume? subjektua gero eta gehiago, munduaren kontra, ni pentsatzaile eta sentitzailearekin identifikatuz doa, horren objektu soil munduarekiko nagusitasun eta kontrajarpen historia garakorra Kant eta idealismo alemanarekin osoki hogeitabitu den arte subjektu absolutu batean. Ni gotor potentea da ni modernoa, esan bezala.
2009
‎aldatzea. Perl eko modulu gehienek objektuak sortzeko funtzio berezi bat, new izenekoa izan ohi dute, modulu horretako objektuak sortzeko. Honako espresio hau erabili behar da:
2011
‎Antolamendu genitalaren nagusitasuna mantentzen bada ere, indargabetua dago eta uzki aroko ekonomiak hartzen du aurre. Uzki aroko bigarren fasean finkatzen da eta horri esker objektuetatik distantzia egokira mantentzen da, objektua ongi manipulatuz.
2012
‎PLOren arabera, iragarlearen eta publizitate agentziaren artean sortzen dena da publizitate kontratua. Horren objektua agentziaren zerbitzuek osatzen dute, iragarlearen onerako publizitatea proiektatzea eta hedatzea da horien xedea, eta iragarleak dagokion kontraprestazioa eman du ordainean.
‎Esaten denean gauzatzeak halabeharrez kontratu mota horren objektua osatzen duten jardueren parte izan behar duela, komeni da argitzea «gauzatze» eta «hedatze» ez direla baliokideak, azken hori publizitate hedapeneko kontratuaren objektua baita.
‎Hedapen jarduera horri dagokionez, zordunak, hau da, hedabideak? zentzu bakarrean betetzen du bere prestazioa, eta jarduera horren objektua ez da publizitate kontratuan bezain zabala. Denbora edo espazioa lagatzeaz gain, jarduera teknikoa ere beharrezkoa da jasotzaileek mezuak duen helburuaren berri izan dezaten.
2015
‎Balizko esanahia osatzeko erabiltzen den erreferentziazko praktiken sistema. Ikaskuntza instituzio jakin batean, erreferentziazko esanahi hori objektu matematikoaren esanahi holistikoaren zati bat da. Esanahi globala zehazteko, beharrezkoak dira objektuaren jatorria eta garapena zehazteko azterketa historikoa eta epistemologikoa.
‎Hizkuntzaren jokoa nozio garrantzitsua da (Wittgenstein, 1953). Instituzio nozioarekin batera, testuinguruari loturiko elementu horrek objektu matematikoen esanahiak erlatibizatzeko balio du. Izaera absolutua kendu eta izaera funtzionala ezartzen die.
‎Azkenik, praktika matematikoan parte hartzen duten objektuak eta praktika horietatik sortzen direnak, hizkuntzaren jokoaren arabera antola daitezke. Hau da, objektu primarioak bost alderdi edo dimentsio dualen arabera antola daitezke, eta horrek objektu sekundarioen tipologia ezartzera garamatza: pertsonala/ instituzionala, unitarioa/ sistemikoa, intentsiboa/ estentsiboa, adierazpena/ edukia eta ostentsiboa/ ezostentsiboa.
‎Hau da, har dezagun subjektu bat, izan norbanako edo instituzio. Subjektu horren objektu baten gaineko ulermena semiotika funtzioen arabera azal daiteke. Baldintza jakin batzuen arabera, subjektuak objektua jokoan ezartzen du, espresio edo eduki gisa.
‎Konfigurazio epistemologiko bakoitzari instrukziorako konfigurazio bat dagokio. Instrukziorako konfigurazio horretan objektuen sare bat dago, hau da, problema edo zeregin matematiko jakin horren araberako sare bat, irakaskuntzarako, ikaskuntzarako eta ingurua antolatzeko beharrezkoak diren objektuez osatutako sarea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia