2005
|
|
1 Gerra zuzenbideaz ari garela, aztertu behar dugu zer den gerra, zein
|
horren
objektua eta nolakoa bertan gertatzen den zuzenbidea. Zizeronek esan zuen gerra zela gatazka indarraren bidez erabakitzea.
|
|
Baimena ez da legearen ekintza, baizik eta ekintzaren ukazioa, non ez duen bestea behartzen baimena duenari ez eragoztera baino. Eta hala diogu bidezkoa dena egitera behartzen duela, ez bakarrik zuzena dena, zuzenbideak, ordena horietan, ez baita soil soilean justizia
|
horren
objektua, ezpada beste bertute batzuena ere. Zuzenbide horretan, alabaina, bidezkoa denari zuzena ere esan ohi zaio, esanahi zabalago batean.
|
2006
|
|
Zentzumen moral hori —baita zentzumen estetikoa ere— gainerako zentzumenei (entzumenari, ikusmenari...) eransten zaie. Esaterako, eta zentzumen estetikoari dagokionez, objektu (edo gauza edo gertakari edo ekintza) baten aurrean zerbait sentitzen dugu, zerbait sumatzen dugu zentzumen horren bitartez, eta sentipen
|
horren arabera
objektu hori ederra dela juzgatzen dugu. Judizioa sentipenaren atzetik dator, nolabait esanda.
|
2008
|
|
Tesia: a) absurdoa da Ideiak (hau da, sentigarrien berdinak diren errealitate betierekoak eta hilezkorrak) onartzea; b) absurdoa da errealitate ertainak (hau da, sentigarrien eta idealen artekoak) onartzea, zientzia matematikoetan ez ezik, beste zientzietan ere onartu bailirateke; c) absurdoa da errealitate matematiko immanenteak onartzea, Ideienak ere onartu bailirateke, eta era
|
horretan
objektu sentigarrietan errealitate anitz ugarituko lirateke. Antitesia:
|
|
Tesia: a) absurdoa da Ideiak (hau da, sentigarrien berdinak diren errealitate betierekoak eta hilezkorrak) onartzea; b) absurdoa da errealitate ertainak (hau da, sentigarrien eta idealen artekoak) onartzea, zientzia matematikoetan ez ezik, beste zientzietan ere onartu bailirateke; c) absurdoa da errealitate matematiko immanenteak onartzea, Ideienak ere onartu bailirateke, eta era
|
horretan
objektu sentigarrietan errealitate anitz ugarituko lirateke. Antitesia:
|
2010
|
|
Eta horrela uler daiteke lehen aipatutako testu juridikoetan egindako bereizketa. Bereizketa
|
hori
objektuaren arabera egin zen. Ondorenez, harako legeek onura pertsonalak arautzen dituztela esaten dugu, haien objektua delako herritarren euren banakako ontasuna; baina, beste ikuspuntu batetik, ontasun horrek bere barruan hartzen du guztion ontasuna, dagoeneko aipatuta geratu den bezala.
|
|
zuzenbidearen formetatik bat da, eta, jatorrian, interesik gabeko gaia da; baina berebiziko garrantzia eskuratzen du, [zuzenbide gisa] ezartzen den unetik. Hori ulertzeko, kontuan hartu behar da zuzenbide
|
horren
objektua edo xedea. Izan ere, halako zuzenbidea izan ezik, horrek araututako ekintzak ez lirateke bete beharrekoak izango; baina, zuzenbide hori ezartzean, nahitaezko bihurtzen dira ekintzok.
|
2012
|
|
Bi ezaugarri horiek pentsamenduarentzat orokorrean eta zehazki filosofiarentzat arrisku handia suposatzen dute, ez baitiote filosofiari bere berezko elementuetan edo horien bidez gauzatzea ahalbidetzen; arestian esan bezala, matxinada, logika, unibertsaltasun eta arrisku elementuetan, hain zuzen. Filosofia iritzien azterketara murriztuz egia kontzeptuari uko egiten badiogu (egia kontzeptua ukatzen badugu), filosofia merkataritza zirkulazioko objektu bihurtzen da (merkataritza zirkulazioko edozein objekturekin parekagarria den gisa
|
horretako
objektu bihurtzen da). Filosofia azterketa linguistikora murrizten badugu, berriz, inolako akordiotara zein unibertsaltasun egoeratara iristea ezinezkoa den komunikazioaren izate inkoherente eta zatikatzailea onartzen ari gara.
|
2017
|
|
Dena den, bere baitarakoaren faktikotasuneko objektuek ez dute osatzen errealitate bat bere kontzientziaz eta munduaz aparte legokeena. Kanpokoak diruditen errealitate
|
horretako
objektuek bere tresna sarea osatzen dute. Bere baitarakoak berarekin darama tresnatasuna, eta horrek bermatzen ditu, hain zuzen, transzendentziaren posibleak, hots, errealitate konkretuak:
|
|
Ordura arte, posibilitate horiek munduaz eta munduan tetikoki atzematen nituen, tresnen potentzialtasun gisa: zoko ilunak korridorean ezkutatzeko aukera zekarkidan, bere iluntasunaren ezaugarri potentzial gisa, bere ilunpearen gonbite gisa; objektuaren nolakotasun edo tresnatasun
|
hori
objektuari bakarrik zegokion eta ezaugarri objektibo eta ideal bezala agertzen zen, situazio deitu dugun sare horren benetako parte bat zela adierazten zuen. Baina Bestearen begiradarekin sarearen antolaketa berri bat gainjarri zaio lehengoari.
|