2008
|
|
Dena dela, printzipio
|
hori
nolabait ere kontrajarri egiten da gero praktikan orain arteko etxebizitza politikaren muina izan den babestutako etxebizitzen produkzioarekin. Hain zuzen ere, azken urteotako etxebizitza eskaintza aztertzeko unean argi eta garbi ikusten da etxe berrien eraikuntzaren bidetik doala parte hartze pribatu zein publikoen ardatz nagusia (orotara 66 mila etxebizitza berri hamar urtean), eta beraz, garapen iraunkorrarekin era kontrajarrian.
|
|
guregana ere iritsi da eta familia etxe atxikien eredua klase ertainen amets bilakatu da. Horrela, lurraren erabileran dezente estentsiboagoak diren auzoak eraiki dira azken urteetan eta
|
horrek
nolabait lurrarekiko presioa areagotu egin du, horren adierazgarri da Getxo eta bere inguruetan azken urteetan izandako bilakaera. Iparraldean, berriz, beste erabilera batzuetarako ia lurrik gabe geratu dira lurzoruaren erabileraren gainean izan dituzten lege permisiboen ondorioz.
|
2011
|
|
Zutabe horien eraikuntzan, komunitatearen pisua eta integrazio komunikatiboa beste elementu ororen gainetik daude.
|
Horrek
nolabait, agente horien botere hartze edo empowerment prozesu bat eragiten du. Beraz, merkatu arrakasta eta aurrerakuntza soziala batera joan daitezkeen bi errealitate dira (Moulaert, Martinelli, Swyngedouw eta Gonzalez, 2005).
|
|
Horrek, taldeak urtero egiten duen erritua egiteko eskaerari ematen dion baimen sinbolikoaz gain, diru kopuru bat ematen du bederatziurren osteko afaria ordaintzeko. Gastu
|
hori
nolabait zuritzeko, udalak taldeari identifikazio fiskalaren zenbakia eskatu dio, eta horren ondorioz sortu da Marijesien Lagunen Elkartea. Eskaera horrek gatazka txiki bat eragin du taldearen barnean, Marijesien sektore batek errituak duen kapital sinbolikoa pilatzeko saiakera bat bezala bizi izan baitu.
|
2014
|
|
Alta, 2010ean ez bezala, 2008an agerian geratzen dira legezko errealitate
|
hori
nolabait gainditzeko nahia eta saioa. Ez beti, baina bai sarri.
|
2020
|
|
Hala ere, liburuaren sarreran egileak aldarrikatzen duenez, erlatibismoaren inguruko lan akademikoak geroz eta ugariagoak dira, eta horrekin batera bi fenomeno interesgarri gertatu dira: " Batetik, erlatibismoaren auziak dakartzan erronka eta inplikazioen analisiak geroz eta zorrotzagoak dira, oro har, bai alde zein kontrako argudioak formulatzen dituztenen aldetik; eta, bestetik, trataera horren ondorioz ustezko fama txar
|
hori
nolabait lausotzen ari zaio azken aldian" (20 orrialdea). Tradizio akademiko horretan kokatzen da Andoni Olariaga, bere lanaren abiapuntuari dagokionez honako hau baieztatzen duena:
|
2021
|
|
Igerabidek (op., 61) irudikatzen duen legez, heroiak" paradisu infernu paradisu" eskemako bidaia sinbolikoa egin behar du; aurretik zehaztu den moduan, egitura zirkularrekoa, baina ez, horregatik, bide laua. Ipuin gehientsuenetan —guk alderatutakoetan denetan— erritu iniziatikoa ezkontzarekin amaitzen da eta, momentu horretan, protagonista helduarora iritsi dela uler daiteke, ziklo
|
horri
nolabait amaiera emanez, beraz. Tam eta Can Vietnamgo bertsioan, aldiz, amaordeak Cendrillon jazartzen segitzen du ezkondu ostean ere, eta Buda da hor heroiari laguntzen diona (Van Tuan, Guillon eta Hoffet Gachelin, 2013).
|