2008
|
|
Lehen Hezkuntzako (6 urteko ikasleak) bost arlotan, banatuta eta zailtasunaren arabera mailakatuta, trebatze eta memorizatze jarduera sorta handia eskaintzen du, hau da, euskarari, gaztelaniari, ingelesari, matematikari eta inguruneari dagozkien 200.000 ariketa eta gehiago guztira. Jardueraren izaeraren eta
|
horren bidez
lortu nahi diren helburuen arabera, jarduera tipologia eta azpitipologia askotarikoak sortu dira (20ren bat tipologia). Tipologiez gainera bestelako baliabideak ere erabili dira jardueren diseinuan; jarduerak, maiz, audioz eta irudiz hornitu dira, ariketak hala eskatzen zuenean.
|
|
179) operatibotzat ikus daiteke, eta sistemaren autoerregulazioa, L. J. Calveten ustez, ereduaren ikuspegi inplikatu batean kokatuko litzateke. Hori dela-eta, hizkuntza operatibo eta funtzionalei soilik dagokie hizkuntza beharra adieraztea, bai rol horri eutsi nahi dioten hizkuntzei, bai beste ezeren aurretik rol
|
hori
lortu nahi dutenei. Funtzional izateari utzi dion hizkuntza beste hizkuntza batez ordezkatuko da, eta hiztunek onartuko dute hizkuntza horren balio instrumentalarengatik.
|
2010
|
|
Testuinguru horretan, Pompeu Fabra Unibertsitateak, 1990ean Bartzelonan gobernuaren funtsekin sortutako unibertsitateak, mantendu egin nahi ditu bere ezaugarri izan diren eta diren bikaintasuna eta zerbitzu ematea irakaskuntzaeta ikerketa jardueran. Helburu
|
hori
lortu nahi du munduarekiko eta nazioarteko komunitatearekiko irekitasunaren ikuspegitik, baina leial izan nahi du unibertsitatea bera sortu zuen eta sustatzen duen gizartearekiko. Hain zuzen ere, zaindu egin nahi ditu gizarte horretako nortasun ikurrak —hizkuntza, kultura eta idiosinkrasia katalana—, asko zor baitio gizarte horri.
|
|
Horrez gainera, hizkuntza katalana zaindu, sustatu eta bultzatu nahi dugu, bai eta horren atzean dagoen kultura ere, gure gizartearen nortasun ikur delasoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 95 ko, eta horren arduradun garelako. Unibertsitatearen eginkizun garrantzitsua da, erakunde gisa, eremu urrikoa den eskualde hizkuntza sustatzea, eta helburu
|
hori
lortu nahi du UPFk katalanari dagokionez.
|
2014
|
|
Guk ikertu eta azterturikoari erreparatuz gero, esan dezakegu hainbat arrazoi daudela kode aldaketa hori emateko eta beti beteko duela funtzioren bat, hau da, inoiz ez da aliritzira gertatzen kode aldaketa hori, beti izango da agerikoa ez bada, atzeko arrazoiren bat hori gertatzeko. Arrazoiak hainbat izan daitezkeela esan dugu, beti ere
|
horrekin
lortu nahi denarekin edo eman nahi zaion funtzioarekin loturik. Lionel Jolyk dioenez Soziolinguistikaren oinarrizko kontzeptuak txostenean," alternantzia motibatua ere deitu izan zaio, komunikazio estrategia bati erantzuten diolako...
|
2016
|
|
Legeak nahi duena esango du, baina eskolak bakarrik, bere baitarik, ezin du halakorik lortu.
|
Hori
lortu nahi bada, paradigmaz aldatu behar dugu guztiok: " eginez ikasi" formulaziora egin behar dugu jauzi.
|