Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Ni herdoildua dagoen hizkuntza desherdoiltzen ahalegintzen naiz. Halako likido bat botatzen saiatzen naiz askatasun bat emateko eta askatasun horretatik literatura egiteko. Literaturaz hitz egitean, sarritan, euskara herdoildua dagoela esaten dugu.
2003
‎Juan Garayarrek mito askori egin nahi izan die aurre bere aurreneko nobela umoretsu honetan. Hasteko, Euskal Herriko egoera politikoa hain aldrebestua dagoenez gai horrekin literatura egiterik ez dagoela uste dutenei," La estrategia de la sardina" rekin erantzun die. 60 euskal belaunaldiaren biografia heterodoxoa egin du bertan, 1967an Gipuzkoan indarrean jarri zuten salbuespen egoerarekin hasi, eta Franco hil ondorengo amnistia eta geroko hilabetetaraino doan narrazioan.
2008
‎Salaketa etxe kalte izan du batzuetan ordea. The constant gardener (2001) farmazia industriaren gehiegikerien aurkako aldarritzat goraipatua izan da, eta hori ere bada, baina nobela horrek literaturari egindako ekarpenik handiena, gutxiagotan aipatua, alargundu ostean hildako emazteaz maitemintzen den gizonaren istorio hunkigarria da. Le Carreren lanean konstantea da, izan, hunkitzeko gaitasuna.
2010
‎Lotsatiren bizitzaren oroimena etxekoentzat gelditu zen, semearen edo anaiaren suizidioa ulertu gabe ahaztu nahi izan zuten gertuko senideentzat. Gero, berehala etorri zen Gerra Zibila, eta, beste kasu askotan bezala, kolpetik ezabatu zuen Lotsatik denbora labur horretan literaturan egin zuen ibilbidea, harena bezalako familia abertzalea gogor astinduta gainera.
2013
‎Arazoa da balio txikiaren seinalamendu hori literaturatik egiten zaiola askotan. Literaturak ere, hobeto estalitako antzeko arrazoiengatik, beste munduko baliorik ez.
2017
‎Badaude pare bat neska, auzitegitik atera gabe bizi direnak. Egunak ematen dituzte han hiltzaileen aitorpenak arakatzen, horrekin literatura egiteko modu berri bat aurkituko dutelakoan. Niri interesik gabeko jardunak iruditzen zaizkit, baina irakasleak ez die haiei niri eman didan egurrik ematen.
2021
‎Eta, horrek aurreko azpiatalean zehazten zen moduan, balio etikoak azaltzeko funtzioarekin harremana lukeela uste dute IEE1 ek zein LIR3 k, nahiz eta horri didaktismoan erortzeko arriskua ikusten dion GE1 ek. Baina, nork bere burua eta inguru hurbila ezagutzeaz gain, garapen kolektibotik garapen pertsonalerako bidean jarriz, gizartea eta bere bilakaera ere ezagutzeko beharraz mintzatzen da AIR1, eta horretan literaturak egiten duen ekarpena, akaso, beste ikuspegi batetik:
‎Jendeak hitz egiten duen bezala, jendeak hitz egiten duen hizkuntzaren bertsio idatzi bat behar dugu. Eta gero horrekin literatura egin behar dugu, hizkuntza oinarri duen baina hizkuntza baino gehiago den idazketan oinarritutako ariketa hau.
‎Azpiratze sentimendu horren kontra nago, autolesio horren kontra, gutxiespen horren kontra, libertatearen kausa irabaz genezakeela sinestetik urruntzen gaituen mespretxu horren kontra, herri bati bere buruan sinesteko tresnak kentzen dizkion begirada dominatzaile horren kontra. Eta iruditzen zait horren kontra literaturak egin dezakeen guztia egitea ondo eginda dagoela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia