2002
|
|
Ni herdoildua dagoen hizkuntza desherdoiltzen ahalegintzen naiz. Halako likido bat botatzen saiatzen naiz askatasun bat emateko eta askatasun
|
horretatik
literatura egiteko. Literaturaz hitz egitean, sarritan, euskara herdoildua dagoela esaten dugu.
|
2003
|
|
Juan Garayarrek mito askori egin nahi izan die aurre bere aurreneko nobela umoretsu honetan. Hasteko, Euskal Herriko egoera politikoa hain aldrebestua dagoenez gai
|
horrekin
literatura egiterik ez dagoela uste dutenei," La estrategia de la sardina" rekin erantzun die. 60 euskal belaunaldiaren biografia heterodoxoa egin du bertan, 1967an Gipuzkoan indarrean jarri zuten salbuespen egoerarekin hasi, eta Franco hil ondorengo amnistia eta geroko hilabetetaraino doan narrazioan.
|
2008
|
|
Salaketa etxe kalte izan du batzuetan ordea. The constant gardener (2001) farmazia industriaren gehiegikerien aurkako aldarritzat goraipatua izan da, eta hori ere bada, baina nobela
|
horrek
literaturari egindako ekarpenik handiena, gutxiagotan aipatua, alargundu ostean hildako emazteaz maitemintzen den gizonaren istorio hunkigarria da. Le Carreren lanean konstantea da, izan, hunkitzeko gaitasuna.
|
2010
|
|
Lotsatiren bizitzaren oroimena etxekoentzat gelditu zen, semearen edo anaiaren suizidioa ulertu gabe ahaztu nahi izan zuten gertuko senideentzat. Gero, berehala etorri zen Gerra Zibila, eta, beste kasu askotan bezala, kolpetik ezabatu zuen Lotsatik denbora labur
|
horretan
literaturan egin zuen ibilbidea, harena bezalako familia abertzalea gogor astinduta gainera.
|
2013
|
|
Arazoa da balio txikiaren seinalamendu
|
hori
literaturatik egiten zaiola askotan. Literaturak ere, hobeto estalitako antzeko arrazoiengatik, beste munduko baliorik ez.
|
2017
|
|
Badaude pare bat neska, auzitegitik atera gabe bizi direnak. Egunak ematen dituzte han hiltzaileen aitorpenak arakatzen,
|
horrekin
literatura egiteko modu berri bat aurkituko dutelakoan. Niri interesik gabeko jardunak iruditzen zaizkit, baina irakasleak ez die haiei niri eman didan egurrik ematen.
|
2021
|
|
Eta, horrek aurreko azpiatalean zehazten zen moduan, balio etikoak azaltzeko funtzioarekin harremana lukeela uste dute IEE1 ek zein LIR3 k, nahiz eta horri didaktismoan erortzeko arriskua ikusten dion GE1 ek. Baina, nork bere burua eta inguru hurbila ezagutzeaz gain, garapen kolektibotik garapen pertsonalerako bidean jarriz, gizartea eta bere bilakaera ere ezagutzeko beharraz mintzatzen da AIR1, eta
|
horretan
literaturak egiten duen ekarpena, akaso, beste ikuspegi batetik:
|
|
Jendeak hitz egiten duen bezala, jendeak hitz egiten duen hizkuntzaren bertsio idatzi bat behar dugu. Eta gero
|
horrekin
literatura egin behar dugu, hizkuntza oinarri duen baina hizkuntza baino gehiago den idazketan oinarritutako ariketa hau.
|
|
Azpiratze sentimendu horren kontra nago, autolesio horren kontra, gutxiespen horren kontra, libertatearen kausa irabaz genezakeela sinestetik urruntzen gaituen mespretxu horren kontra, herri bati bere buruan sinesteko tresnak kentzen dizkion begirada dominatzaile horren kontra. Eta iruditzen zait
|
horren kontra
literaturak egin dezakeen guztia egitea ondo eginda dagoela.
|