Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2002
‎Merkataritza harremanen eta misioen bidez, Europako herri kristau ak harremanetan jarri ziren. Horrek kristautasunaren hedapena bizkortu zuen.
2003
‎Baina, beldurrarena ez ezik, ez ote zen hura" itxaropenaren kultura" baita ere? Beste hitz batzuetan esanda, zein puntutaraino azpimarratzen ziren aurreko horiekin batera kristautasunaren mezu positiboak –anaia arreba arteko maitasuna, edo beste munduko dohatasuna eta zoriona, esaterako–. Delumeaurentzat garbi dago fededunengan beldurrak esperantzak baino gehiago eragin zuela.
2004
‎Ikasketa humanistikoek, letrek, gogo jardunek... beteko zuten ikasi beharrekoaren zatirik handiena, eta horren guztiaren oinarrian fedezko egiak errebelatzen zituzten testu sakratuez gain antzinateko filosofiako testu klasikoak ere egongo ziren. Alabaina, azpimarratu behar da filosofia klasiko hori kristautasunaren pentsamenduaren galbahetik pasatuta irakasten zela. Eta horrek suposatzen zuen hausnarketa filosofikoari berezkoa eta jatorrizkoa zaion jarrera kritikoa eta eztabaidatsua kenduta helduko zela ikasleengana.
2009
‎anarkismo, marxismo, existentzialismo... Ateismo hori ez ote da Jainkoaren aurpegi berri garbiago bat, eta antikristautasun hori kristautasunaren lorearen lorea baizik ez apika. Koherentziak ere graduak dauzka.
‎Dena den, galdera hori erantzutea ezinezkoa dirudienez, hauxe da esan daitekeen bakarra: errealitatea ukatzea, berori onartzen ez den heinean, hori kristautasunaren espezifikoa dela. Izan ere, adibidez, Greziako mitoak munduaren fabulak dira; baina ez dituzte bilakaera eta munduaren ezaugarri nagusiak (mina esaterako) alboratzen.
2010
‎ebanjelioaren eta fede kristauaren mezu nagusiaren kontra doala azpimarratu zuen filologoak,, mezu nagusia ez baitzen hori izan, hain zuzen ere,[] bakea hartu zuela, berpiztu egin zela baizik?. Ustezko heterodoxia horrek kristautasunaren lehen mendeetan bere tokia eduki lezakeela onartuta, Gorrotxategik uste zuen, ordea, arazo filologikoak askoz sakonagoak zirela,. K.o. 350 urtea baino lehenago ez baitugu aurkitzen hilentzako formula kristau horren bariante bakar bat ere?.
‎Gero, nazio guztien baiezkoaz, batzordeak prestaturiko agiria onartzea ezinbestekoa zen. Itun horretan kristautasunaren aipamen garbia egin behar zela errepikatu zuen Vatikanoak behin eta berriz. Baina garbi zegoen zenbaitek ez zuela hori onartuko.
2012
‎Erromako lehen kristauak, pertsegituak izatean, lurpeko zuloetan ezkutatu beharrean gertatu ziren, eta horrek kristautasuna mugimendu iraultzaile bihurtu zuen. Zenbaitzuek kristau ikasbidearen alde bizia eman zuten eta martiri bihurtu, eta beste batzuk, berriz, ermitauak esate baterako, haitzuloetan bizi izan ziren bakardadean.
2013
‎Gizontasunaren balio horrek XIX. mendearen bigarren erdian hartu zuen indarra, eta XVIII. mendean baizik ez zen agertu, George L. Mosseren arabera. Gizontasunaren irudi hori kristautasunak ere zabaldu zuen, Jainkoak gizonari indar fisikoa eta mentala eman omen zizkiolako, bere burua babes zezan. Eta hortik gerla egitera urrats laburra zegoen.
‎Jarrera optimista horren aurrean azken hiru iruzkin. Lehenik, sentiberatasun hori kristautasunean presente egon da betidanik; postmodernitateak, beharbada, hori birgogoratzeko balio dezake, baina lur berriaren aurkikuntzarik ez dago planteamendu horretan. Bigarrenik, postmodernitatearen ekarpena sentiberatasun hori bizitzeko moduan egon liteke; baina susmatzen dugu postmodernisten bizimoduan ez dagoela bizitza burgesetik kanpoko proposamen sinesgarririk.
2016
‎Izan ere, uste ezaguna eta zabaldua da iluntasunak hainbat izaki gaizto kanporatzea dakarrela, (gaua gauekoentzat), eta hobe dela haiekin topo ez egitearren babesean egotea, etxe barrenean esate baterako. Ezinezkoa da zehaztea zenbateraino den sineste hori kristautasun aurrekoa ala kristautasunak eragindakoa edo indartutakoa, mundu paganoa gaitzestearren. Batetik pentsa liteke ilunpearen beldurra unibertsala dela, baina bestalde euskal mitologian gorde dira gauez eta normaltasun osoz gertatzen diren hainbat lamina eta basajaun istorio, hauek gauez etxeetan sartu eta gizakiek ordainetan utzitako opariez gozatzen erakusten dizkigutenak.
2022
‎Harariren kontakizunaren ezaugarririk nabarmenetako bat erlijio monoteistaren kritika eta arbuioa da. Kontuan hartuz jainko monoteista hori kristautasunaren eta judaismoaren jainkoa dela, Harariren jarrerak ausart samarra dirudi. Ausarta eta erakargarria, jainko horrek gero eta erakarpen gutxiago du eta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia