2009
|
|
Euskara barbaroa da, beste garai batzuetako hizkuntza da. Orain
|
horren
justifikazio berrirako historiaren filosofia progresista moderno moderno hauek utzita, tesia bera franko zaharra da. Foruak ere antzinakoak eta beste garaietako askatasunak ziren; horregatik kendu omen zizkiguten, zaharrak eta baliogabekoak zirelako, hala esplikatzen zuen Castelarrek?, zahar haien lekuan euskaldunoi askatasun berriak emanez eta Euskal Herria modernizatuz:
|
2011
|
|
Naturan bizi gara. Inoiz ez duena egon behar
|
horren
justifikazioa da. Bortxa saihestezina da?
|
|
Eta ez nintzen ez onena, ez txarrena, baina nire portzentajea da isiltasun konplizearena, biktima errudun egiten duenarena; ez dakit hainbeste Gurutze Iantziren familiei inoiz barkamena eskatuko dieten, ez dut uste barkamen eskeak ugariegiak izango direnik, ez indibidualak behintzat; debatea deitzen zaio, baina konsigna kolektibo bat da bilatzen dena, eman behar den pauso bakoitza taldean eman behar izatea, ez boterearen aurrean bakarrik, baita gure artean ere; ezin da gaur esan taldeak bihar esango duena. Nik nire indibiduala eskatu behar diet Lopez de Lacalleren seme guztiei, hori delako niri dagokidan mina, hori eta min
|
horren
justifikazioak suposatzen duen perbertsio intelektuala.
|
2012
|
|
Naturan bizi gara. Inoiz ez duena egon behar
|
horren
justifikazioa da. Bortxa saihestezina da?
|
2013
|
|
2) Autorea baino jatorragoa izateko tentazioa: alegia, euskarazko esamolde jatorren bat, atsotitz bat, hitz joko bat, aliterazio bat, burutazio lexikal ustez txorrotx bat tartekatzea jatorrizko testuan
|
horretarako
justifikaziorik ez egon arren. Adibidez, jatorrizkoak baldin bazioen when dinner was over, «bazkari legea egin zutenean» itzultzea, eta ez, bazkaldu eta gero?
|
2014
|
|
hala, semita? berbaren erabileran eta
|
horren
justifikazioan. H. Graetzek, Lazarusek, izendatuki aipatzen dizkizute Renanen izkribuak kristautasunaren jatorriaz1486 Polemikan parte hartu duen antisemita sutsuenak, H. Naudh (Johann Nordmannen seudonimoa), gaiztoki aprobetxatzen ditu Renanen ideiak:
|
2017
|
|
Geroztik, diziplina ez zen kanpotik eragindako bortxa hutsean oinarritu. Kartesiar filosofiaren garrantzia, hein batean,
|
horretarako
justifikazio intelektuala eskaintzean zetzan. Horren harira, Descartesek norberaren kudeaketaz osatutako teoriak magia naturala azpiratu zuen alde batetik, baina, bestetik, haren alde aktiboa berreskuratu zuen.
|
|
erregea edo erregina gizakume arruntak dira, beste denak bezalakoak, baina, era berean, boterea dutela suposatzen den subjektu dira, hori zergatik den ez badakigu ere. Familia berezi bateko oinordeko izatea ez da esplikazioa,
|
horren
justifikazioa baizik, azkenean erregeak agortzen direnean erabaki arbitrario baten bidez bilatzen baitira errege berriak. Pentsa, adibidez, Ingalaterrako Henrike VII.a, zeinaren errege jatorria oso den iluna, bere ama Eduardo III.aren laugarren semearen eta bere amorante ez ezkonduaren birbiloba baitzen; aitaren partetik ere lehenaldi ez oso garbi bat dago, ez baitago argi aita Henrike V.aren alargunaren semea zen.
|
2019
|
|
Baina, zernahi gisaz, emakumeak oso bakanetan aurkitzen du ondorengoengan, ondorengo naturalengan nahiz hautaturikoengan? gain behera doakion bizitza
|
horren
justifikazioa: porrot egiten du bere egiten saiatzen denean existentzia gazte horietako baten ekina.
|