2003
|
|
Euskal Herriko Historia eta Gaur Egungo Munduaren Historiari eskainitakoak. Duela hogei urte plazaratutako terminologia arazoak bere
|
horretan
jarraitu zuten, historialarien sakabanaketak eta lehentasun desberdinek bigarren mailan utzi dituztelako, irakasle, ikerle eta ikasle bakoitzak bere erara erantzun baitie lanean sortutako kezka eta galderei.
|
2006
|
|
Kontuan hartu behar dugu ere, Orreagako gudua eta gero, 778an, baskoien irudia are basatiago erakutsi zela. IX. XII. mendeko kronikagileek ere ildo
|
horretatik
jarraitu zuten, nahiz eta baskoien ikuspegi horrek ez zuen errealitatearekin bat egiten.
|
2008
|
|
Arrazoiketa
|
horri
jarraituz heltzen da Klandermans aipaturiko ondorio nagusira, hau da, mugimendu bakezalea gehiago zela mugimendu tradizionala berezko gizarte mugimendu berria baino, zeina egoerak bultzatuta mugimendu berrien izaera eta ekintza motak besarkatzera heldu zena,.
|
2013
|
|
Horrela, mugimenduarentzat performance espazio berezi bat sortu zen, festibalena (USAko mugimendu hippyak egin zuen lez). Eredu
|
hori
jarraitu zen baita Chileko Festivales de la Nueva Canción delakoetan (lehena 1969an) edo Brasileko Festival da Música Popular Brasileiratan (1965etik). Horrek guztiak ordura arte gune txikietan (peñas deituak Chilen, adibidez) elkartu eta harremandu zen korronteari bozgorailu publikoa eman zion.
|
|
baina kasu horietan, egoerak horretara behartuta. Chico Buarqueren kantetan, adibidez, joera
|
hori
jarraituz, hain dira metaforikoak hitzak ezen eta zuzenegiak diren. Berehala izan ziren zentsuratuak.
|
2015
|
|
Egile askok landu izan du talde politiko edota gizarte bateko biztanleen sailkatze profesionalaren metodologia, baina, hala ere, oraindik ez da lortu guztiok erabiltzeko moduko sailkapenik. Euskal abertzaletasunaren gaiari dagokionez, Corcuera izan zen4 haren gizarte azterketa hasi zuena, eta ildo
|
horri
jarraituz kaleratu dira beste lan guztiak. Hemen eskaintzen dena Corcuerarenean oinarrituta Ludger Meesek5 erabilitakoa da, hainbat eranskinekin.
|
|
Idazki horretan nolabaiteko aldarrikapen historikoa egiten zen esanez gerrara joateko ausardia Independentzia gerratik zetorkiola espainiar emakumeari.
|
Horri
jarraituz, Gerra Zibileko emakume milizianoak aurrekoak borrokatu ziren ideia berdinengatik borrokatzen ziren: herriaren askatasunaren eta eskubideen defentsaren alde; eta helburu horrekin bizitza sakrifikatzeko gai ziren, laztantzeko zituzten esku berberekin armak hartuta.
|
|
Emakume milizianoak kritikatzearekin batera, errepublikar fronteetan tropak mistoak zirenez, etengabeko ezkontzak eta dibortzioak gauzatzen zirela aipatzen da, ezkondu ostean hiru egun libre lortzen zituztelako («La bonita manera de hacerse el amor en el frente rojo», La Libertad). Ildo
|
horretatik
jarraituz, etsaien eremuan dibortzioa eta abortua legezkoak izatea sekulako izugarrikeriatzat jo zuten, besteak beste, 1936ko abenduaren 21ean La Libertaden argitaraturiko artikulu batean: maitasun librean bizi zirenez, emakumeak gizon guztienak ziren eta honek izugarri zabaltzen zituen gaixotasunak.
|
2016
|
|
Fellahim en teoria erabat deuseztatu zen 1936 altxamendu arabiarraren ostean. Sionistak laster jabetu ziren integrazioa ezinezkoa zela, eta teoria
|
horrekin
jarraituz gero eskubide historiko lar eskaintzen zizkietela arabiarrei. Beste behin, erbestearen eta kanporaketaren ideia indartu zuten, jada ez zuen garrantzirik noiz izan zen kanporaketa, garrantzitsua erbeste horren ideia eta horrek zekartzan lurralde eta jabetza eskubideak ziren (Sand, 2011:
|
|
juduenganako gorrotoa erlijioan oinarrituta, ez geroan asmatuko zen ustezko arraza batean oinarrituta. Kristauentzat juduak Jesusen hiltzaileak ziren, eta beraz sinesmen
|
hori
jarraitzen zutenak kristauen etsaiak. Asko ziren juduei leporatu zizkieten ekintzak:
|
|
Paradigma honen arabera, frankismoa faxismoa izango litzateke, izan ere eskuineko diktadura atzerakoi eta errepresibo baten koadroarekin bat egiten bait du. Espainiako historialarien kasuan, lehen aipatutako Marti Marin eta Josep Fontana alde batera utzita, Julian Casanovak, adibidez paradigma
|
horri
jarraitu egin dio. Casanovaren arabera, Espainiako erregimena Alemania eta Italiakoak jaio ziren testuinguru berdinean (krisi egoera bat, ekonomikoa zein politikoa, langile mugimenduak aurrera egin zezakeen momentu bat eta testuinguru horretan burgesiak biraketa autoritario bat ematen du) jaio ziren, beraz analogiak dira.
|
|
gisa definitu baino, beste definizio batzuk aurkitzen saiatu izan denik, betiere, izpiritu marxista?
|
horri
jarraituz. Horietako bi izan ziren Benjamin Oltra eta Amando De Miguel (1978).
|
2022
|
|
117) definitu nahi, hau da, zer ez den kultura herrikoia zehaztea soilik. Ildo
|
hori
jarraitu izan bagenu kultura herrikoiak duen autonomia eta berezitasunak galduko zituzkeen eta gainera kultura nagusiarekiko menpekotasunera ala kontrakulturaren rola izatera mugatuko zitekeen. Bestetik, merezi duen autonomia eskaini nahian, kultura herrikoia konpartimentu itxi bat bezala, testuinguru sozioekonomikoarekin harremanik gabekoa, ulertzeko arriskua ere zegoen.
|