Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2003
‎Euskal Herriko Historia eta Gaur Egungo Munduaren Historiari eskainitakoak. Duela hogei urte plazaratutako terminologia arazoak bere horretan jarraitu zuten, historialarien sakabanaketak eta lehentasun desberdinek bigarren mailan utzi dituztelako, irakasle, ikerle eta ikasle bakoitzak bere erara erantzun baitie lanean sortutako kezka eta galderei.
2006
‎Kontuan hartu behar dugu ere, Orreagako gudua eta gero, 778an, baskoien irudia are basatiago erakutsi zela. IX. XII. mendeko kronikagileek ere ildo horretatik jarraitu zuten, nahiz eta baskoien ikuspegi horrek ez zuen errealitatearekin bat egiten.
2008
‎Arrazoiketa horri jarraituz heltzen da Klandermans aipaturiko ondorio nagusira, hau da, mugimendu bakezalea gehiago zela mugimendu tradizionala berezko gizarte mugimendu berria baino, zeina egoerak bultzatuta mugimendu berrien izaera eta ekintza motak besarkatzera heldu zena,.
2013
‎Horrela, mugimenduarentzat performance espazio berezi bat sortu zen, festibalena (USAko mugimendu hippyak egin zuen lez). Eredu hori jarraitu zen baita Chileko Festivales de la Nueva Canción delakoetan (lehena 1969an) edo Brasileko Festival da Música Popular Brasileiratan (1965etik). Horrek guztiak ordura arte gune txikietan (peñas deituak Chilen, adibidez) elkartu eta harremandu zen korronteari bozgorailu publikoa eman zion.
‎baina kasu horietan, egoerak horretara behartuta. Chico Buarqueren kantetan, adibidez, joera hori jarraituz, hain dira metaforikoak hitzak ezen eta zuzenegiak diren. Berehala izan ziren zentsuratuak.
2015
‎Egile askok landu izan du talde politiko edota gizarte bateko biztanleen sailkatze profesionalaren metodologia, baina, hala ere, oraindik ez da lortu guztiok erabiltzeko moduko sailkapenik. Euskal abertzaletasunaren gaiari dagokionez, Corcuera izan zen4 haren gizarte azterketa hasi zuena, eta ildo horri jarraituz kaleratu dira beste lan guztiak. Hemen eskaintzen dena Corcuerarenean oinarrituta Ludger Meesek5 erabilitakoa da, hainbat eranskinekin.
‎Idazki horretan nolabaiteko aldarrikapen historikoa egiten zen esanez gerrara joateko ausardia Independentzia gerratik zetorkiola espainiar emakumeari. Horri jarraituz, Gerra Zibileko emakume milizianoak aurrekoak borrokatu ziren ideia berdinengatik borrokatzen ziren: herriaren askatasunaren eta eskubideen defentsaren alde; eta helburu horrekin bizitza sakrifikatzeko gai ziren, laztantzeko zituzten esku berberekin armak hartuta.
‎Emakume milizianoak kritikatzearekin batera, errepublikar fronteetan tropak mistoak zirenez, etengabeko ezkontzak eta dibortzioak gauzatzen zirela aipatzen da, ezkondu ostean hiru egun libre lortzen zituztelako («La bonita manera de hacerse el amor en el frente rojo», La Libertad). Ildo horretatik jarraituz, etsaien eremuan dibortzioa eta abortua legezkoak izatea sekulako izugarrikeriatzat jo zuten, besteak beste, 1936ko abenduaren 21ean La Libertaden argitaraturiko artikulu batean: maitasun librean bizi zirenez, emakumeak gizon guztienak ziren eta honek izugarri zabaltzen zituen gaixotasunak.
2016
‎Fellahim en teoria erabat deuseztatu zen 1936 altxamendu arabiarraren ostean. Sionistak laster jabetu ziren integrazioa ezinezkoa zela, eta teoria horrekin jarraituz gero eskubide historiko lar eskaintzen zizkietela arabiarrei. Beste behin, erbestearen eta kanporaketaren ideia indartu zuten, jada ez zuen garrantzirik noiz izan zen kanporaketa, garrantzitsua erbeste horren ideia eta horrek zekartzan lurralde eta jabetza eskubideak ziren (Sand, 2011:
‎juduenganako gorrotoa erlijioan oinarrituta, ez geroan asmatuko zen ustezko arraza batean oinarrituta. Kristauentzat juduak Jesusen hiltzaileak ziren, eta beraz sinesmen hori jarraitzen zutenak kristauen etsaiak. Asko ziren juduei leporatu zizkieten ekintzak:
‎Paradigma honen arabera, frankismoa faxismoa izango litzateke, izan ere eskuineko diktadura atzerakoi eta errepresibo baten koadroarekin bat egiten bait du. Espainiako historialarien kasuan, lehen aipatutako Marti Marin eta Josep Fontana alde batera utzita, Julian Casanovak, adibidez paradigma horri jarraitu egin dio. Casanovaren arabera, Espainiako erregimena Alemania eta Italiakoak jaio ziren testuinguru berdinean (krisi egoera bat, ekonomikoa zein politikoa, langile mugimenduak aurrera egin zezakeen momentu bat eta testuinguru horretan burgesiak biraketa autoritario bat ematen du) jaio ziren, beraz analogiak dira.
‎gisa definitu baino, beste definizio batzuk aurkitzen saiatu izan denik, betiere, izpiritu marxista? horri jarraituz. Horietako bi izan ziren Benjamin Oltra eta Amando De Miguel (1978).
2022
‎117) definitu nahi, hau da, zer ez den kultura herrikoia zehaztea soilik. Ildo hori jarraitu izan bagenu kultura herrikoiak duen autonomia eta berezitasunak galduko zituzkeen eta gainera kultura nagusiarekiko menpekotasunera ala kontrakulturaren rola izatera mugatuko zitekeen. Bestetik, merezi duen autonomia eskaini nahian, kultura herrikoia konpartimentu itxi bat bezala, testuinguru sozioekonomikoarekin harremanik gabekoa, ulertzeko arriskua ere zegoen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia