Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2023
‎(d) Isilpeko eginbeharrak bere horretan jarraituko du, baita euren agintaldia amaitu ondoren ere, eta eurak dauden lekua gorabehera.
‎Izendatutako arbitroaren aurrera agertu baino lehenago, alderdiak ados jarri eta beste arbitro bat izendatuz gero, lan agintaritzaren mendeko bulego publikoari jakinaraziko diote hori, bulego publikoak arbitro horri bidal diezaion hauteskundeetako administrazio espedientea. Arbitro horrekin jarraituko du prozedurak.
‎Haatik, KAk sarri sarri adierazi du negoziazio kolektiboa sindikatu askatasunaren oinarrizko edukian sartzen dela, hots, oinarrizko eskubidea dela (ikusi ekainaren 2ko 103/ 2004 KAE). Hartara, sindikatuaren negoziazio kolektiborako eskubidea urratzen denean (baina ez beste subjektu batzuena, enpresa batzordearena, berbarako), sindikatu askatasunaren babes egokia eska daiteke zeharkako bide horri jarraituz.
‎ABEEEren ebazpenean zehaztutako aldia bukatu eta ezinbesteko kasuak bere horretan jarraitzen badu, baimen berria eskatu da.
‎Hain justu ere, iraupenari dagokionez, kontratua izan daiteke ikuskizun baterako nahiz batzuetarako, aldi baterako, denboraldi baterako, ikuskizunak kartelean iraun artekoa edo ekoizpen fase desberdinek iraun bitartekoa. Gainera, ondoz ondoko luzapenak akordatzea ahalbidetzen da, betiere, enpresaren aldi baterako beharrizanak, kontratua egitea justifikatu zuenak, bere horretan jarraitzen badu.
‎Bestalde, lan kontratuak bere horretan jarraitzen du, enpresaren titularra aldatzen denean, bai eta besterentzeko moduko enpresa baino zati txikiagoen titularra aldatzen denean ere. Hori berori baieztatzen du LELTBren 44.1 artikuluak, ondokoa esatean:
‎(1) Langile batek lan kontratua dela eta, 1500 euro jasotzen ditu oinarrizko alokairu gisa. (2) Geroago, hitzarmen kolektiboan oinarrizko alokairu gisa ezarritako 1000 euroak 1200 eurotara igotzen dira, gainerako alokairu kontzeptuak bere horretan jarraitzen dutela.
‎Hitzarmen edo akordio kolektiboek, euren esparruko jarduera zehatzak izan dezakeen berezitasunaren arabera, ezar ditzakete distantziara lan eginez gauza daitezkeen lanpostu eta eginkizunak, lan jarduera modalitate horri ekin eta bere horretan jarraitzeko baldintzak, distantziara egindako lanaren gehieneko iraupena, bai eta distantziara lan egiteko akordioaren eduki gehigarriak eta beste edozein gai ere, gai horiek arautzea egokitzat jotzen bada.
‎Egin eginean ere, langile horiek une jakin batean baino ez dute batera jardungo, kasuan kasuko zereginak hala behar duelako (Fernandez Costales Muñiz). Ondorenez, batera lan egingo duten langileen banakako lan kontratuak bere horretan jarraituko dute, ez dute indarrik galduko; baterako lanak enpresaren barne egituran du eragina eta ez kanpora begira (Rodriguez Piñero).
‎Espainian krisi ekonomikoak bere horretan jarraitzen zuela eta, lan zuzenbidea laster bihurtu zen horren aurka egiteko lanabes. Urteek aurrera egin ahala, ezari ezarian, liberalizazioaren eta malgutasunaren aldeko apustua egin zen.
‎Nolanahi ere, 2013ko maiatzaren 27ko AGren 4 Salako epaiaren ekarpena da" lan arloko enpresa taldeen"" aparteko osagaiak" berregituratu izana; alabaina, horrek berarekin dakar oraindik ere" talde patologikoak" izatea, eta, ondorenez, halakoen inguruan aldez aurretik zeuden arazoek bere horretan jarraituko dute seguruenik (GOERLICH PESET).
‎Autore horri jarraituz autonomiaren kontzeptuak hurrengo ezaugarriak izango ditu: a) Autonomia duen subjektuak ahalmen mugatua du eta jatorriz boterea banatzen duen subjektuaren mende egongo da. b) Bere arauak egiteko eta emateko ahalmena da autonomia. c) Arau horiek antolamendu juridikoa osatuko dute, baina jatorrizko subjektuaren antolamendu juridikoan barneratuko dira. d) Arauketaren ahalmenaz gain, politika publikoak jorratzeko eta betearazteko gaitasuna dakar. e) Politika publikoak betearazteko diseinatu dituen estrategia eta erabakien gainean erantzukizuna izan dute.
‎Batzordeak 2013ko ekainaren 21ean Estatuko Gobernu Kontseiluan bere txostena aurkeztu zuen, txostenak berak honakoa dio: " Administrazio Publikoen Erreformarako Batzordearen (CORA) sorrerak bide erreformista horri jarraitzen dio, gure sektore publikoaren azken hamarkadetako erradiografiarik zehatzenari ekiteko". Txostenari begiradatxo bat ematea besterik ez dago, erreformarako justifikazioa egoera ekonomikoan dagoela ikusteko.
‎Aipatu dugu ere, EKk toki autonomiaren erakunde bermearen egituratzea 1981ean gauzatu zela (EKk toki autonomiaren gaineko xedapena KAren garapena behar izan zuen eta hori 1981ean eman zen) eta, printzipio horri jarraiturik, Estatuak gauzatzen zituen kontrol horiek bertan behera gelditu ziren. Horren adibidea izan zen urriaren 28ko 40/ 1981 Legea.
‎" Ondare ondasunak eta eskubideak eskuratzeko, administratzeko, defendatzeko eta besterentzeko araubidea lege honetan eta lege hau garatzen edo osatzen duten xedapenetan ezarritakoa izango da. Osagarri gisa, administrazio zuzenbideko arauak aplikatuko dira, dagozkion egintzak onartzeko eskumenari eta horretarako jarraitu beharreko prozedurari buruzko gai guztietan, bai eta zuzenbide pribatuko arauak ere, araubide juridikoaren gainerako alderdiei dagokienez".
‎Bigarren neurriari dagokionez, gordailua zenbatzen hasi eta hiru hilabeteko epean plana aurkeztu edo onetsi ez bada, edo neurriak aplikatu ez badira, gordailuak ez du interesik sortuko. Hiru hilabeteko epe berri bat igarota, ez betetzeak bere horretan jarraitzen badu, gordailua hertsapen isun bihurtuko dela erabaki ahal izango da. Neurri horren helburua bikoitza da, zigortzekoa eta zuzentzekoa, eskuragarritasunik ezaren akordioarekin alderatuta:
‎Autonomia erkidegoa antolatzean edo eskumenen banaketa egitean EAEko autonomia estatutua ez da finantza zaintzarekin gogoratzen. Beste autonomia erkidegoetako estatutuek bai aipatzen dute (Katauinako autonomia estatutuaren557 218.5 artikulua, Galiaziako autonomia estatutuaren558 49.1 artikulua edota Andaluziako559 autonomia Estatutuaren 60.3 artikulua, esate baterako), baina EAErako ez zen bide hori jarraitu.
‎Dohaintza edo traditiodun kontratua. Baina bide horretatik jarraituz, kontuan izan behar dugu KZren zerrenda hori numerus apertus dela eta traslazioa baimentzen duten bestelako negozio juridiko atipikoak ere egon daitezkeela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia