2006
|
|
Aurkakotasuna konkurtso intzidenteen bitartez gauzatuko da, eta onartutako hitzarmena onesten edo ukatzen duen epaiaren bidez ebatziko da; epaiak ezin du, inola ere, hitzarmena aldarazi, baina
|
horren
interpretazio egokia zehaztu ahal izango du, beharrezkoa denean eratutako aurkakotasunari buruzko ebazpena emateko. Edozein kasutan ere, epaileak oker materialak edo kalkulu okerrak ongi ditzake.
|
2007
|
|
Lege organikoaren erreserba modu zabalean interpretatuko balitz, milaka lege organiko egon lirateke. Aitzitik, Konstituzio Auzitegiak erreserba
|
horren
interpretazio murriztailea egitea hautatu du; izan ere, ulertu behar dena da konstituziogilearen asmoa hurrengo hau izan zela: lege organikoaren bidez garatzea artikulu horietara bildutako eskubide eta askatasunen egikaritza arautzen duten oinarrizko edukiak egikaritzeko baldintzen oinarrizko arauketa, horien funtsezko edukia eta eskubidea egikaritzeko edo horretaz gozatzeko araubidean modu eragingarrian eragiten duena (uztailaren 23ko 173/ 1998 KAE).
|
|
Eskubide
|
horren
interpretazioa egiteko, Auzitegiak joera antiformalista izan du argi eta garbi; izan ere, auzitegiaren ustez, prozesuko arauak eta prozeduraren moduak eskubidea osorik gozatzeko bitartekoak dira, eta ez xedeak (otsailaren 6ko 15/ 1984 KAE, maiatzaren 9ko 142/ 1994 KAE); arauak oinarrizko eskubidearen eragingarritasunari mesede egiteko moduan interpretatzea eskatu du, proportzionaltasun printzipio... Horrek esan nahi du ebazpen judizialak ziodunak izatea eta behar den beste frogatuta egotea eskatuko dela, bereziki zigor esparruan, errugabetasun presuntzioa ezabatzea ahalbidetuko du eta?
|
|
Bada, printzipio honek gainerako xedapenetarako ezartzen duena da horien atzeraeraginezko aplikazioa debekatuta dagoela banakako eskubideak murrizten dituzten xedapenak direnean. Bigarren kasu
|
horrek
interpretazio arazo askoz gehiago planteatzen ditu: banakako eskubideak murrizten dituzten xedapenei buruz hitz egiten denean, zer eskubideri buruz ari da konstituziogilea?, banakako edozein eskubideri edo banakako eskubide jakin batzuei buruz?
|
|
banakako eskubideak murrizten dituzten xedapenei buruz hitz egiten denean, zer eskubideri buruz ari da konstituziogilea?, banakako edozein eskubideri edo banakako eskubide jakin batzuei buruz? Konstituzio Auzitegia hasiera hasieratik ohartu zen printzipio
|
horren
interpretazio hedatzailea eginez gero arauak aldatzeko ulerkera kontserbadoreegia ezar zitekeela, legegilearen eginkizuna zailduz eta antolamendu juridikoa «zurrunduz»; izan ere, arau berrikuntza ororen aurrean norbaitek beti esan zezakeen arau berriak berak «eskuratutako eskubideak» ukitzen zituela, banakako eskubideak murrizten zituzten arauen atzeraeragintasunik ezaren printzipio hau alega...
|
|
Tratatuak Agiriaren hartzaileak Europar Batasuneko erakundeak eta estatu kideak soilik direla esan arren, Europar Batasuneko zuzenbidea aplikatzen dutenean, Agiriak ez du Europar Batasuneko eskumen esparrua aldatzen. Konstituzio Tratatua Espainiako antolamenduaren atal bihurtuko balitz, Espainiak berretsitako eskubideei buruzko hitzarmena den neurrian, ezin izango litzateke eragotzi
|
horren
interpretazio eragingarritasunak EKren 10.2 artikuluan ezarritako irismen orokorra izatea EKn aldarrikatutako eskubide eta askatasunei dagokienez. Azken buruan, horrek esan nahi du Konstituzio Tratatuan Europar Batasunerako soilik ezarritako oinarrizko eskubideei buruzko irizpide horiek azkenean Espainiako agintari publikoei ezarri ahal izango litzaizkiekeela, ez Europako Erkidegoko zuzenbidea aplikatzen dutenean soilik, baita Europako Erkidegoko zuzenbidearen barruan ez dauden beste esparru batzuetan aritzean ere.
|
2008
|
|
1 Zatitutako sozietatea azkendu ostean zatiketa proiektuan aktiboaren osagaien bat ez bazaio eratxiki ezein sozietate onuraduni eta proiektu
|
horren
interpretaziotik ezin bada ondorioztatu nola egin behar den banaketa, osagai hori edo horren ordaina sozietate onuradun guztien artean banatuko da, zatiketa proiektuan sozietate horietako bakoitzari eratxikitako aktiboaren arabera.
|
|
2 Zatitutako sozietatea azkendu ostean zatiketa proiektuan pasiboaren osagaien bat ez bazaio eratxiki ezein sozietate onuraduni eta proiektu
|
horren
interpretaziotik ezin bada ondorioztatu nola egin behar den banaketa, sozietate onuradun guztiek izango dute horren gaineko erantzukizun solidarioa.
|
|
TLOren 16 artikuluaren idazkeraren hedadurari buruz, zenbait autorek joera ezkorra agertu izan dute: batetik, kalifikazio arau
|
hori
interpretazioari buruzko kapituluan sartu izana kritikatu dute; bestetik, arauketa hori alferrekoa dela baieztatu dute, dagoeneko Zuzenbide pribatuan zehatz mehatz araututa baitago erakunde hori; atzenean, Administrazioak artikulu horren abusuzko erabilpena egin dezakeela aipatu dute, zergadunek zergak aurrezteko izan ditzaketen aukerak zapuzteko. Gero azalduko dugun moduan, zenbait kasutan tributu legeak berak eskaintzen ditu aukera bat baino gehiago helburu berbera lortzeko, eta, horietarik bat aukeratzean, ez da simulaziorik gauzatzen.
|
|
Bestetik, TLOren 179.2.d) artikuluak tributu arau haustearen gaineko erantzukizuna kentzen die kontsulta baten erantzunean Administrazioak adierazitako irizpideen arabera diharduten zergadunei, baldin eta zergadunaren inguruabarrak eta kontsultaren erantzunak jasotakoak berdinak badira eta harrezkero aldatu ez badira. Arau
|
horren
interpretazio hertsia eginez gero, uler daiteke berandutza korrituak zergadunari dagozkiola, manu horretan tributu arau haustearen gaineko erantzukizuna bakarrik kentzen zaiolako; berandutza korritua, ostera, ordainketa atzeratzeagatik sortzen da, baina ez beti tributu arau haustea gauzatzeagatik.
|