2000
|
|
Irakaskuntzaren edukiei begiratuz gero eta hau konstante nabarmena izan da Moyano legearen ondoren, errazago izango zaigu curriculumaren izaera nazionalaz ohartzea. Azter dezagun, hasteko, oinarrizko irakaskuntzako curriculuma osatzen duten ikasgaiak zein diren, eta gero ekingo diogu
|
horren
interpretazioari. Lehenengo mailako irakaskuntzako oinarrizko mailari dagokionez gogoratu Moyano legeak bi maila bereizten zituela honako hauek izango lirateke:
|
2001
|
|
Modu ezin argiagoan antzeman daiteke estrategia horrenbidezko gai jorratzea: a) arretagunearen aldatzeak berekin dakar gaiaren aldatzeaere; b) estrategia
|
horren bitartez
interpretazio berriak bidera daitezke; c) argudiapen eskemen aldaketa ere bidera daiteke. Honelatsu:
|
|
Gauzak horrela, mota
|
horretako
interpretazioetan egilearen nobelagintzarenoinarrian dagoen poetikaren kontrakoa azaleratzen dela uste dugu; izan ere, R. Saizarbitoriaren ibilbide literarioan literatura ez da zernahi mezu ideologiko defenditzeko gunea izan.
|
2003
|
|
Gero, Johannesburgora joan ziren, herrialde nagusien arteko akordioak nolabait inposatzera, eta orain gerra izan eta gero, Cancunerajoan dira gauza gehiago adostera. Egin iezaguzu pasabide
|
horren
interpretazio bat.
|
2004
|
|
Adibidez, tenperatura (zenbait espezietan izakibakoitza arra ala emea izango den inguruko tenperaturarcn ondorioa da, beraz, ez dago geneetan, idatzita?), eiikadura, bizkarroiak,. Egile horien ustez cz dago irizpide finkorik baliabide bat informazioa dela eta beste bat kausa arrunta dela esateko, edozein baliabide izan daitckeela informazioa diote, zcntzu
|
horretan
interpretazio kontua besterik ezdclako. Gaincra, diote. organismo berdinak ekoizieko gaitasuna dela ugaikeia eta ezin delabakarrik geneen craginarekin azaldu.
|
2006
|
|
Hortik gorako graduazioa duten edariak ezin dira zabaldu horiek kontsumitzea eta saltzea debekatuta duten tokietan. Halere, arau
|
horren
interpretazioa harago doa; izan ere, PLOren in fine 8.5 artikuluak erregelamenduak ahalbidetzen ditu tabakoa eta edari alkoholdunen publizitatearen baldintzei, edukiari eta formari dagokienez, betiere pertsonaren segurtasuna eta osasuna babesteko asmoz, eta zuzeneko edo zeharkako kontsumoa ez bultzatzeko, gehienbat kirol, hezkuntza eta osasunaren arloan (De la Cuesta, 2002: 136).
|
|
Horiek bezalaxe, deontologia arauak borondatez betetzen dira neurri handi batean. Baina, edozein kasutan, araua bete den ala ez erabakitzeko, arau
|
horren
interpretazioa eta aplikazio azterketa egin da. Azterketa hori organo baten esku egongo da.
|
|
Iragarlearen definizioa eta ezaugarriak PLOren 10 artikuluan jasotzen dira, eta, Legearen arabera, edozein pertsona, fisiko zein juridikoa, publiko zein pribatua izango da iragarlea, eta egintza juridikoak egiteko ahalmena eta publizitatea egiteko interesa ditu. Arau
|
horren
interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela, beste subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990:
|
2008
|
|
Prozedura: 3.5.01 irudia ikusi eta gero,
|
horren
interpretazioa egin banaka edota talde txikietan. Ondoren, 3.5.02 irudia ikusi emaitza aztertzeko.
|
2009
|
|
Kazetariak, benetan aditua izan nahi badu, ezinbestekoa du gertaera horrenaurretikoak zeintzuk izan diren jakitea, baita jazoeraren ingurumaria ere. Erahorretan bakarrik egin lezake gero jazoera
|
horren
interpretazioa. Testuingurutik atedozein manipulazio oso erraza da.
|
2012
|
|
Arauak asegurudunaren komunikazioa «posta» hitzarekin identifikatzen du, baina adituak bat datoz esatean termino
|
horren
interpretazioak zabala behar duela izan, eta postaz egindako komunikazioaz gain, urrutiko edozein baliabidez egindakoa ere sartuko litzatekeela kontzeptu horren barruan. Hau da, faxez egindakoa, posta elektronikoz, eta abar (Tato, Fernández eta Herrera, 2010:
|
|
Horiek bezalaxe, deontologia arauak borondatez betetzen dira neurri handi batean. Baina, edozein kasutan, araua bete den ala ez erabakitzeko, arau
|
horren
interpretazioa eta aplikazio azterketa egin da. Azterketa hori organo baten esku egongo da.
|
|
Hortik gorako graduazioa duten edariak ezin dira zabaldu horiek kontsumitzea eta saltzea debekatuta duten tokietan. Halere, arau
|
horren
interpretazioa harago doa; izan ere, Publizitatearen Lege Orokorraren 5.5 artikuluak erregelamenduak ahalbidetzen ditu edari alkoholdunen publizitatearen baldintzei, edukiari eta formari dagokienez, betiere pertsonaren segurtasuna eta osasuna babesteko asmoz, eta zuzeneko edo zeharkako kontsumoa ez bultzatzeko, gehienbat kirol, hezkuntza eta osasunaren arloan (De la Cuesta, 2002: 136).
|
|
Iragarlearen definizioa eta ezaugarriak PLOren 8 artikuluan jasotzen dira, eta, Legearen arabera, edozein pertsona, fisiko zein juridikoa, publiko zein pribatua izango da iragarlea, eta egintza juridikoak egiteko ahalmena eta publizitatea egiteko interesa ditu. Arau
|
horren
interpretaziotik, honako ondorio hau atera daiteke: publizitate komunikazioan sor daitezkeen arazoen erantzule nagusia bera izango dela, beste subjektuek de facto izan dezaketen erantzukizuna baztertu gabe; adibidez, emakumezkoen irudia gutxiesten duen spot bat hedatzen denean (publizitate debekatua), iragarleaz gain agentziak eta hedabideak ere erantzule izan baitaitezke (Acosta, 1990:
|
2014
|
|
Milia Lasturko eresiaren adibidea aipatuko dugu, kantuaren interpretazioaketa genero posizioak kantuaren zentzua nola eralda dezakeen adierazteko. BenitoLertxundik badu «Milia» kantua, eta kantu horretan eresi
|
horren
interpretazio bategiten du, irakurketa bat. Kantuaren doinuei erreparatuz, argi dago Erdi Aroko kutsuaeman nahi izan diola kantuari, eresiaren garai historikoa kantura ekartzeko asmozedo, eta hil kantuaren kutsua emanez.
|
|
Prozedura: 1.5.5.01 irudia ikusi eta gero,
|
horren
interpretazioa egin banaka edota talde txikian. Ondoren, 1.5.5.02 irudia ikusi emaitza aztertzeko.
|