2008
|
|
Kontua ez da nazio identitate horiek berez antagonikoak diren ala ez, baizik eta zer izan diren esperientzia historikoaren argitan gaur arte. Bost axola dio afera horretan Aristondok edo nik zer diogun kontraesan
|
horren
interpretazioa dela-eta. Inporta duena da antagonikoak izan direla eta egungo egunean oraindik halaxe direla gertatutako guztiaren ispiluan.
|
2009
|
|
Alabaina, Aristotelesen jarauntsian ez zegoen garbi erabakia arimako funtzioek euren artean nola jokatzen duten; eta, batez ere, Filosofoak airean utzi duen puntu bat izan da, berak jainkozko eta hilezkortzat eman duen arima razional hori, indibiduala ala kolektiboa ulertu behar den (gizadiaren arima edo), eta arima indibiduala ala kolektiboa ote den hilezkortzat hartu behar dena. Unibertsitateetan aristotelismoa gailenduz joan ahala,
|
horren
interpretazioak laster aniztu dira, hala eta ezen XIII. eta XIV. mendeetan arimari buruzko eztabaidak puri purian egon baitira Parisen. Ortodoxia eliztarra salbatzearren, Unibertsitateak behin eta berriro interbenitu duen arren hainbat doktrina debekatuz, Birjaiokundean eztabaidak ez direla epelagotu ikusten da, Europa guztira hedatu baizik (averroismoa).
|
2014
|
|
–Jarrera horren aurka Renanen erantzuna erabatekoa zen: ...alantzagarri gertatzen da? 85 Lastima, Herder, Fichte, Hegelek, historikotasunaren maisuak Renanentzat, zer bai, eta nazioen historikotasuna justu ez ohartu izatea? 86. Bukatzeko, eta nazioaren teoriari buruz, Renanek bere proposamenean, hitzaldian eta Straussi idatzitako bi eskutitzetan zehar agertzen den ad hoc (Alsazia eta Lorrena berreskuratzeko) egindako argumentazioaz gain, tesi boluntarista
|
horrek
interpretazio borobilegia ez izateko arreta handia jarri zuen: «nazio batek oraina eta geroa behar ditu», edo «edozein modutan, bere existentzia nazionala legitimatuko duen eskubidea izateko iragana behar du»? 87 E. Antxustegiren sarrera luzea sintesi honekin hesten da:
|
2016
|
|
Argiaren estalki bezala agertzen zena, erlijioaren pareko sinesmena zen, argiaren sortzaile gisakoak argiari traba egiten balio bezala, sortzearen iturriaren interpretazioa, bortxaz, gizakiak egina, argia argi izatea, berez, nahikoa ez balitz antzera. Bizidun isla
|
horrek
interpretaziorako bidea irekitzen zuen, argiaren funtsa bazterturik edo bere indarrari giza iturri bat eman nahirik. Horretan munduan zehar, gizakiak izango zuen kontrol gosea argi eta garbi zagerren eta dirdira batetik bestera izan zitekeen irakurketa biziki desberdina izaten ahal zela ageri zen ere, agian sinesmenaren araberakoa, eta harritzekoa zen ikustea argiaren errealitatea nola desberdintzen ahal zen, interpretazioaren arabera, errua egi bihurturik eta itxura funtsa bilakaturik.
|
2021
|
|
Guk istorioak orainetik kontatzen ditugu eta, nahiz eta lehena asko aztertu, azkenean, interpretatu egiten ditugu. Gainera, ari zara gaurko ikuspuntutik eta gaurko parametroetatik interpretatzen, eta ikusleak ere ikuspegi eta parametro beretik egiten du film
|
horren
interpretazioa: orainetik.
|