Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2008
‎Kontua ez da nazio identitate horiek berez antagonikoak diren ala ez, baizik eta zer izan diren esperientzia historikoaren argitan gaur arte. Bost axola dio afera horretan Aristondok edo nik zer diogun kontraesan horren interpretazioa dela-eta. Inporta duena da antagonikoak izan direla eta egungo egunean oraindik halaxe direla gertatutako guztiaren ispiluan.
2009
‎Alabaina, Aristotelesen jarauntsian ez zegoen garbi erabakia arimako funtzioek euren artean nola jokatzen duten; eta, batez ere, Filosofoak airean utzi duen puntu bat izan da, berak jainkozko eta hilezkortzat eman duen arima razional hori, indibiduala ala kolektiboa ulertu behar den (gizadiaren arima edo), eta arima indibiduala ala kolektiboa ote den hilezkortzat hartu behar dena. Unibertsitateetan aristotelismoa gailenduz joan ahala, horren interpretazioak laster aniztu dira, hala eta ezen XIII. eta XIV. mendeetan arimari buruzko eztabaidak puri purian egon baitira Parisen. Ortodoxia eliztarra salbatzearren, Unibertsitateak behin eta berriro interbenitu duen arren hainbat doktrina debekatuz, Birjaiokundean eztabaidak ez direla epelagotu ikusten da, Europa guztira hedatu baizik (averroismoa).
2014
‎–Jarrera horren aurka Renanen erantzuna erabatekoa zen: ...alantzagarri gertatzen da? 85 Lastima, Herder, Fichte, Hegelek, historikotasunaren maisuak Renanentzat, zer bai, eta nazioen historikotasuna justu ez ohartu izatea? 86. Bukatzeko, eta nazioaren teoriari buruz, Renanek bere proposamenean, hitzaldian eta Straussi idatzitako bi eskutitzetan zehar agertzen den ad hoc (Alsazia eta Lorrena berreskuratzeko) egindako argumentazioaz gain, tesi boluntarista horrek interpretazio borobilegia ez izateko arreta handia jarri zuen: «nazio batek oraina eta geroa behar ditu», edo «edozein modutan, bere existentzia nazionala legitimatuko duen eskubidea izateko iragana behar du»? 87 E. Antxustegiren sarrera luzea sintesi honekin hesten da:
2016
‎Argiaren estalki bezala agertzen zena, erlijioaren pareko sinesmena zen, argiaren sortzaile gisakoak argiari traba egiten balio bezala, sortzearen iturriaren interpretazioa, bortxaz, gizakiak egina, argia argi izatea, berez, nahikoa ez balitz antzera. Bizidun isla horrek interpretaziorako bidea irekitzen zuen, argiaren funtsa bazterturik edo bere indarrari giza iturri bat eman nahirik. Horretan munduan zehar, gizakiak izango zuen kontrol gosea argi eta garbi zagerren eta dirdira batetik bestera izan zitekeen irakurketa biziki desberdina izaten ahal zela ageri zen ere, agian sinesmenaren araberakoa, eta harritzekoa zen ikustea argiaren errealitatea nola desberdintzen ahal zen, interpretazioaren arabera, errua egi bihurturik eta itxura funtsa bilakaturik.
2021
‎Guk istorioak orainetik kontatzen ditugu eta, nahiz eta lehena asko aztertu, azkenean, interpretatu egiten ditugu. Gainera, ari zara gaurko ikuspuntutik eta gaurko parametroetatik interpretatzen, eta ikusleak ere ikuspegi eta parametro beretik egiten du film horren interpretazioa: orainetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia