Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2003
‎Pobre direnen diru iturri nagusi diren esparruak sustatuz eta garatuz baino ezda posible gosea eta pobreziaren gaur egungo maila modu esanguratsuan murriztea, nazioarteko garapen helburuen ildotik22 Helburu horrek ingurunearen jasangarritasunarekin batera izan behar du arestian aipatutako nekazaritza politika berriaren ardatza. Nekazari txikien nazioarteko mugimenduak Via Campesina alegia, elikadura subiranotasunaren inguruko proposamenean gauzatzen du ikuspegi berrihori.
2006
‎Hain zuzen ere, ikuspegi ekologiko transakzionalak bultzatzen gaitu beste sistemen ekarpenak eta testuinguruekologiko ezberdinetako aldagaien arteko elkarrekintzak kontuan izatera. Besteakbeste, haurra adoptatu duen adopzioko familian sartzeak sortzen duen talkak etafamilia horren ingurune hurbilaren eragina aztertu behar dira. Jo dezagun, beraz, eragin sorburu diren beste maila batzuk aztertzera, haurra adoptatzen duen familiatik hasita.
2007
‎· beraz, herri horrek ingurunea errespetatzen du
2008
‎Horrek guztiak muga iruditu dakigukeen arren, giza espezieak duen abantailatzat hartu izan da (Freijo, 1986), gure jokabidea askoz ere malguagoa, plastikoagoa baita, eta plastikotasun horri esker ingurunean gerta daitezkeen aldaketetara hobeto egokitzeko gaitasuna baitugu (ingurumen gogorretara, hainbat ohitura eta kulturatara, eta abar). Ildo horretan, heldugabetasunari esker, gizakiaren jokabidea malgua edo plastikoa da.
‎Ikaskuntzak edo konduktismoak pertsonaren portaera eta portaera horretan inguruneak duen eragina ditu ardatz. Ikaskuntzaren teoria sortu zen garaian, psikoanalisia (ikus 5 gaia) krisian zegoen.
‎Baina zer babes esleitzen zaio fitxategi bati, kopia baten bitartez edo editore batez sortzen denean? Hori ingurunearen arabera izango da (ikus 4 kapitulua), baina umask komandoaren bitartez ingurune hori alda daiteke. Preseski, umask komandoan modu absolutua baino ezin da zehaztu, baina baimenak zehaztu beharrean debekuak zehazten dira.
2009
‎Hori dela eta, erregioen industria politikaren gakoa, gehienetan, ekoizpenfaktoreak dira alde batetik, eta industriara (enpresa ehunera) edo horren ingurune instituzionalera bideratutako politikak (Armstrong eta Taylor, 2001).
2010
‎Hori dela-eta, erregioen industri politikaren gakoa, gehienetan, ekoizpen faktoreak dira alde batetik, industriara (enpresa egitura) bestaldetik eta, azkenik, enpresa egitura horren ingurune instituzionalera bideratutako politikak (Armstrong eta Taylor, 2001).
2012
‎Aniztasuna kudeatzeko modu demokratikoenaeredu kontsoziazionala izan daiteke, baina eredu hori, nazio eta kultura desberdinak moduorekatuan kudeatzeko aukera ematen duena? ezin da edozein ingurune politikotan aplikatu.Eredu horrek ingurune politiko egokia behar du, Espainiako eta Frantziako estatuek eskainiezin dutena. Hasteko eta behin, haien tamainagatik, orain biltzen dituzten nazioen artekodesorekagatik, eta, batez ere, estatu bi horietan mendez mende nagusitu den kultura politikojakobinoarengatik.
2014
‎Egoerazko testuinguruaren oso mendekoa da ahozko bat bateko elkarrizketa, eta, beraz, testuinguruari erreferentzia egiten dioten hizkuntza osagai asko ditu.Silva Corvalan ek (1996) testuinguru horri ingurune soziala deritzo eta ahozkohizkeraren edo ahozkotasunaren ezaugarrien artean, ingurune sozialari egokitzenzaizkion hizkuntza erabilerak aipatzen ditu. «Ingurune sozial» adigaiak solaskideenpertsona arteko harremanak, komunikazioa garatzen den espazioa eta denbora etahizketa gaia hartzen ditu barnean.
‎«Ki»aren, unibertso guztian dagoen energiaren mugimendu jariakorraz ari da. Arte horrek ingurunearen zati bakoitzean (paisaia, argia, kolore, espazio edo objektuetan) dagoen energia neurtu eta eraldatzea bilatzen du, gure inguruan eta barrenean «ki»aren zirkulazioa handituz. Zure ingurune guztiak zugan eragina dauka.
‎horia, berdea edo urdin argia, kolore apalak, koloratzaile mineralak edo begetalak dituzten margoak. Gisa horretan ingurune atsegin eta natural bat sortuko dugu.
‎Hori guztia muga iruditu dakigukeen arren, giza espezieak duen abantailatzat hartu izan da (Freijo, 1986), gure jokabidea askoz ere malguagoa, plastikoagoa baita, eta plastikotasun horri esker ingurunean gerta daitezkeen aldaketetara hobeto egokitzeko gaitasuna baitugu (ingurumen gogorretara, hainbat ohitura eta kulturatara, eta abar). Ildo horretan, heldugabetasunari esker, gizakiaren jokabidea malgua edo plastikoa da.
‎Europan Lehen Mundu Gerra hasi zenean, Arnold Lucius Gessell (18801961) bere lanak egiten ari zen AEBn. Haren ideia nagusiaren arabera, heldutasunprozesu biologikoa da gaitasun berriak agertzearen erantzulea, eta prozesu horretan inguruneko estimulazioak ez du inongo eraginik. Beraz, Gessellek, Rousseauk bezala, herentziak garapenean duen garrantzia nabarmendu eta ingurunearen eragina gutxiesten zuen; AEBn eskola madurazionista edo innatistaren sortzailetzat hartu zen.
‎Haur Hezkuntzako haurrengan aurkitu izan da batez ere. Haur horiek oldarkorragoak dira, etengabe mugitzen dira, dena ukitzen dute; portaera horretan inguruneak ez dauka halako eraginik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia