Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Egia da, gaurko jardunaldian ikusiko dugun bezalaxe, modu ugari daudelaikasgelan autonomiaren esparrua lantzeko, eta denak direla baliagarri; baina, ikas prozesuaren helburua hiztun eraginkorrak sortzea dela gogoan izanda, zailenairuditzen zait, ikasgela autonomoki jarduteko gonbitea egingo duen gunea egiteaeta jardun hori ikas prozesuaren mesederako izatea. Uste dut hor dagoela autonomiaren gaiari heltzeko zailtasunik handiena.
2002
‎Ebaluazioa ikas prozesuaren atala da; sistematikoki informazioa jaso, antolatu eta interpretatu dugu, modu horretan ikas prozesua bideratzeko akatsak etadesbideratzeak zuzenduz.
‎Hala eta guztiz ere, hasierako hominido haiek abantaila nabarmenak zeuzkaten gainerako animaliakaz alderatuta, zeren: a) gizakien burmuina handiagoa baitzen gainerako ugaztunena baino; b) burmuin handiago horrek ikaste prozesuak ahalbidetzen baitzituen.
2010
‎Kontuan hartu behar da ikasleek konpetentzia ezberdinak dituztela atzerriko hizkuntzan, eta horrek baduela eragina ikaste prozesuan. Pentsatzen dugu aniztasun horrek ikaste prozesua bera aberastu egiten duela: batetik, atzerriko hizkuntzan konpetentzia baxua daukaten ikasleak konpetenteago direnekin sartzen direlako taldean, hau da, kide gaituagoen laguntza bultzatzen da taldeetan; eta bestetik, uste dugulako espezialitate ezberdinetako kideak elkarrekin aritzea onuragarri eta aberasgarria dela.
2013
‎Autore berak aipatzen duenez, ikasle eta irakasleek formulatzen dituzten ekarpenak nolabait «zaindu» egiten direnean, ikasgelan lanerako giro aproposa sortu ez ezik, subjektu bakoitzarengan ere giro emozional positiboa lortzen da. Horrek ikaste prozesuaren asebetetze maila hobetzen du, ikasleei komunikazioan aurkitzen dituzten oztopoak gainditzen lagunduz, beren buruarekiko konfiantza irabaziaraziz eta, ondorioz, komunikatzeko gaitasuna erraztaraziz.
2021
‎Edonola ere, motibazioaren aktibazioan irakasleak duen rola ezinbestekotzat jo izan da, nola ikasleenganakoan, hala bere buruarenganakoan, eta konfiantzan, formazioan, ezagutzan, gaitasunean eta esperimentazioan kokatzen du BE1 ek motibaziorako oinarria. Ikasleen kasuan, gainera, arestian aipatutako rol aldaketa ere jartzen du mahai gainean motibaziorako pizgarri gisa; hots, esperimentatzeak parte hartzea aktiba lezakeela, eta, aldi berean, horrek ikas prozesuaren gidaritza hartzera hurbiltzen baditu, motibazioan ere eragin positiboa izan lezake.
‎Horren ordez, testuliburuaren erabilera pertsonalagoa eskatzen dute, batetik, eta beste proposamen batzuekin tartekatuta, bestetik (GL). Hala eta guztiz ere, haien iritziz, euskarrieta jarduera proposamen alternatiboek ez dute bere horretan ikas prozesu motibagarririk sortzen, eta zenbaitetan, ohiko bihurtu diren baliabideetara jotzen da horien eraginkortasun pedagogikoa zalantzan jarri gabe.
‎Bi eragile batzen direnean, biak egokitu behar dira, eta biek ikasi behar dute. Lankidetza horrek ikas prozesu bat behar du. Beraz, uste dugu hortik badagoela zeregina, nahiz eta gero eta naturalagoa izan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia