2001
|
|
Egia da, gaurko jardunaldian ikusiko dugun bezalaxe, modu ugari daudelaikasgelan autonomiaren esparrua lantzeko, eta denak direla baliagarri; baina, ikas prozesuaren helburua hiztun eraginkorrak sortzea dela gogoan izanda, zailenairuditzen zait, ikasgela autonomoki jarduteko gonbitea egingo duen gunea egiteaeta jardun
|
hori
ikas prozesuaren mesederako izatea. Uste dut hor dagoela autonomiaren gaiari heltzeko zailtasunik handiena.
|
2002
|
|
Ebaluazioa ikas prozesuaren atala da; sistematikoki informazioa jaso, antolatu eta interpretatu dugu, modu
|
horretan
ikas prozesua bideratzeko akatsak etadesbideratzeak zuzenduz.
|
|
Hala eta guztiz ere, hasierako hominido haiek abantaila nabarmenak zeuzkaten gainerako animaliakaz alderatuta, zeren: a) gizakien burmuina handiagoa baitzen gainerako ugaztunena baino; b) burmuin handiago
|
horrek
ikaste prozesuak ahalbidetzen baitzituen.
|
2010
|
|
Kontuan hartu behar da ikasleek konpetentzia ezberdinak dituztela atzerriko hizkuntzan, eta horrek baduela eragina ikaste prozesuan. Pentsatzen dugu aniztasun
|
horrek
ikaste prozesua bera aberastu egiten duela: batetik, atzerriko hizkuntzan konpetentzia baxua daukaten ikasleak konpetenteago direnekin sartzen direlako taldean, hau da, kide gaituagoen laguntza bultzatzen da taldeetan; eta bestetik, uste dugulako espezialitate ezberdinetako kideak elkarrekin aritzea onuragarri eta aberasgarria dela.
|
2013
|
|
Autore berak aipatzen duenez, ikasle eta irakasleek formulatzen dituzten ekarpenak nolabait «zaindu» egiten direnean, ikasgelan lanerako giro aproposa sortu ez ezik, subjektu bakoitzarengan ere giro emozional positiboa lortzen da.
|
Horrek
ikaste prozesuaren asebetetze maila hobetzen du, ikasleei komunikazioan aurkitzen dituzten oztopoak gainditzen lagunduz, beren buruarekiko konfiantza irabaziaraziz eta, ondorioz, komunikatzeko gaitasuna erraztaraziz.
|
2021
|
|
Edonola ere, motibazioaren aktibazioan irakasleak duen rola ezinbestekotzat jo izan da, nola ikasleenganakoan, hala bere buruarenganakoan, eta konfiantzan, formazioan, ezagutzan, gaitasunean eta esperimentazioan kokatzen du BE1 ek motibaziorako oinarria. Ikasleen kasuan, gainera, arestian aipatutako rol aldaketa ere jartzen du mahai gainean motibaziorako pizgarri gisa; hots, esperimentatzeak parte hartzea aktiba lezakeela, eta, aldi berean,
|
horrek
ikas prozesuaren gidaritza hartzera hurbiltzen baditu, motibazioan ere eragin positiboa izan lezake.
|
|
Horren ordez, testuliburuaren erabilera pertsonalagoa eskatzen dute, batetik, eta beste proposamen batzuekin tartekatuta, bestetik (GL). Hala eta guztiz ere, haien iritziz, euskarrieta jarduera proposamen alternatiboek ez dute bere
|
horretan
ikas prozesu motibagarririk sortzen, eta zenbaitetan, ohiko bihurtu diren baliabideetara jotzen da horien eraginkortasun pedagogikoa zalantzan jarri gabe.
|
|
Bi eragile batzen direnean, biak egokitu behar dira, eta biek ikasi behar dute. Lankidetza
|
horrek
ikas prozesu bat behar du. Beraz, uste dugu hortik badagoela zeregina, nahiz eta gero eta naturalagoa izan.
|