2007
|
|
Ikusi berri dugunez, hizkuntzabatean dugun gaitasun komunikatiboa hizkuntza horren berorren erabilera eginkizunen araberakoa izan ohi da. Hizkuntza minorizatua baldin bada, esan dugu hizkuntza hori ez dela gai izango hiztunaren identitate kulturala eta soziala garatzeko.Aldiz, hizkuntza
|
hori
hizkuntza nagusia baldin bada, espainieraren eta frantsesarenkasuan bezala, esan dugu, hizkuntza hori izango dela subjektu elebakarraren edoelebidunaren edo eleanitzaren nortasuna garatuko duena.
|
2010
|
|
Egia da hizkuntza gutxituko kontsumitzaileak eduki ditzakeen indiferentzi kurbek hizkuntza gutxitu horretako produktuen aldeko alborapena eduki dezaketela, pertsona horri gehiago gustatzen bazaizkio hizkuntza gutxitua erabiltzen duten ondasunak, 2 irudikoen antzera.
|
Horregatik
hizkuntza nagusian kontsumitzeari uzten dion kopurua, hizkuntza gutxituan gehitzen duen kontsumoa baino txikiagoa da. Eta bi hizkuntzetako produktuetan antzeko prezioak izatetik, hizkuntza gutxituko produktuak garestiago izatera pasako balira, alderantzizko prozesua gertatuko litzateke
|
2015
|
|
Bideoak erakusten du baliabide handiko eskola berria dela, laborategi eta instalazio berriekin, herrialde osoan egiten hasi diren eskola publiko bateratu horien ildoan. Kitxuera izango omen da eskola
|
horren
hizkuntza nagusia, eta hasia omen da dagoeneko eredu horretan.
|
2016
|
|
Adituen arabera, munduko hizkuntzen %5 besterik ez dago Interneten. «Multzo
|
horretan
hizkuntza nagusiekin batera euskara dagoenez, Interneten osasun ona duela esan daiteke», azaldu du Josu Waliñok. PuntuEus fundazioko zuzendaria da.
|
2018
|
|
Garbi dago, beraz, euskaldunei eskubide linguistikoak ukatzea eta lurraldetasuna hertsiki lotuak direla. Ekonomia lurraldearen antolaketarako lokarri estrategikoa da, eta hala izateko, ekonomia
|
horrek
hizkuntza nagusi bat behar du, Etheringtonen arabera.369 Ekonomiaren hizkuntzak ematen dio lurralde bati identitate komun bat. Euskaldunek ez badute eskubiderik euskal hiztun gisa, Euskal Herria ezin da artikulatu lurralde gisa:
|
2022
|
|
Gero eta eleaniztunagoak garen neurrian, komunikazio egoera ezberdinetan hizkuntza hautua egiteko beharra gero eta maizago gertatzen den zerbait da, aurrean dugun pertsona edo pertsonekin hizkuntza bat baino gehiago partekatzen baitugu. Hizkuntza hautu horretan askotariko faktoreek hartuko dute parte, batzuk norbere ezaugarri pertsonalei lotutakoak (hizkuntza gaitasuna eta motibazioak), beste batzuk testuinguruari lotutakoak (ohitura, lurralde
|
horretako
hizkuntza nagusia zein den...) baina badira baita ere hizkuntza bakoitzaren ospe eta erakargarritasunari lotutako arrazoiak. Hizkuntzek balio sinbolikoa hartzen dute, metaforikoki azalduta, hizkuntza bakoitza soineko jakin bat bihurtzen da, ezaugarri sinbolikoz jositako soineko.
|
|
Eremu akademikoan eta zientifikoan hizkuntza horren normalizazioeta sistematizazio prozesua zein den jakiteko urrats bat ematea du helburu. Azterketa hori beharrezkoa da kontuan hartzen bada euskara ezagutza zabaltzeko hizkuntza gisa lekua egiten saiatzen ari dela eta mundu
|
horretan
hizkuntza nagusiak daudela, bereziki ingelesa (Canagarajah 2004; Hanauer, Sheridan eta Englander 2019). Ildo horretan, badirudi beharrezkoa dela euskara hizkuntza zientifiko gisa sendotzeko prozesu bat egotea, horrek ezagutzaren transferentzia erraztuko duten lanak egitea ahalbidetzen baitu.
|