Emaitzak: 4
2015 | ||
...azio batean) hizkuntzaren berezko erabileratik abiatzen da prozesua; behar besteko erabilerak hizkuntzaren berezko ezagutza eskainiko dio jatorrizko hiztunari, eta, azkenik, hizkuntzaren behar besteko ezagutza horrek hiztunari bere ingurua interpretatu eta inguru horri erantzunak emateko tresna baliagarria damaionez, horrek hiztunaren behar adinako berezko motibazioa eragingo du; berezko motibazio | horrek hizkuntza lantzera bultzatuko du jatorrizko hiztuna, era horretan kultur motibazioa erdietsita; horrek, aldi berean, hizkuntzaren kultur ezagutza ekarriko du ondorio modura, eta, azkenik, kultur ezagutza behar bestekoa denean, hori kultur erabileran gauzatuko da. Horra zirkulua itxirik. | |
Kultur erabilera hori areagotu ahala, ordea, hizkuntzaren gramatika esparruaz landa barneratuko da ikaslea, eta ezarianezarian hizkuntzaren esparru naturaletan sartu eta berezko ezagutza erdietsiko du. Berezko ezagutza horri esker, akabuan, hiztun berriak bere ingurua interpretatu eta inguru horri (dela jendeari, dela eguneroko kontuei) erantzunak emateko tresna baliagarria eskuratuko du hizkuntza berriarekin batera; horrek, bistan denez, ikaskuntza prozesuan aurrera jarraitzeko beharrezko duen berezko motibazioa sendotuko du berarengan, eta berezko motibazio | horrek hizkuntza lantzen segitzeko gogoa (kultur motibazioa) areagotuko du, bidenabar zirkuituko zirkulazio egokia bermatuta. Horra, berriro, zirkulua itxirik. | |
2020 | ||
Eta zeharo garbik ematen du saio batean balio lezakeela, baina ez irakurleak erakarri nahi badira. Horixe zen dilema; gai arinak, errazak, tratatu irakurlea erakartzeko edo euskarak jantzitasuna behar duenez, jakintza gaiak landu, nahiz | horretarako hizkuntza landua eta taxutua egon behar. (Azurmendi 2007: | |
Eta zeharo garbik ematen du saio batean balio lezakeela, baina ez irakurleak erakarri nahi badira. Horixe zen dilema; gai arinak, errazak, tratatu irakurlea erakartzeko edo euskarak jantzitasuna behar duenez, jakintza gaiak landu, nahiz | horretarako hizkuntza landua eta taxutua egon behar. (Azurmendi 2007: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 4 (0,03) |
Lehen forma
horrek | 2 (0,01) |
horretarako | 2 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hori hizkuntza | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hori hizkuntza landu | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |