2010
|
|
Desberdintze logika honek arlo pribatura eramango zukeen kultura eta hizkuntza, identitatea, sentimendu nazionala, etxeko erlijio bilakatuz. Tribu
|
horrek
hizkuntz komunitate auto zentratu eta itxiaren norabidea har dezake identitate paradigma, edota presio talde bihurtu, botere publikoetan lobbying lana burutuz, eragin paradigman murgilduta. Zizekek" parapolitika" deitu duena.
|
|
Lehenik, hizkuntza komunitateak hizkuntza ikerketaren beharrezko objektuak direla erakutsi behar dugu, horrela beroriek oharkabean uzten dituzten bestelako joera arruntak gaindituz. Ondoren, komunitate forma horiek giza bizitzaren antolaketarako ezinbestekoak direla adierazi behar dugu,
|
horretarako
hizkuntza komunitatearen legearen balio orokorretik abiatuko garelarik. Hizkuntza komunitatearen eta ama hizkuntzaren arteko interakzioak, orduan, agerian utziko du zein den haren sakoneko esanahia ulertzeko bidea, ze hizkuntz indarren eragiteko formak hizkuntza komunitatearen bizitzeko beharretan oinarritzen dira.
|
|
Horren haritik, bada, funtsezkoa da atzematea" hizkuntza komunitatea" —aipatutako gertaera guztien artean— modu argienean zehaztu daitekeena dela: berori, bai kanpotik bai barrutik, zientifikoki iker daiteke, ikerketa
|
hori
hizkuntza komunitatearen legearen baliozkotasunetik ondorioztatzen delarik. Horren aurrean, baina, herria, nazioa eta estatua bezalako gertaerak askoz ere gehiago dira herrien eta garaien pentsaera ezberdinen menpeko:
|
|
" Funtsean hizkuntza —ez berori gerora zatikako produktutan etorri zaigun bezala, baizik eta bere existentzia bizi eta aktiboan, bai eta berorrek pentsatzea bera barru barrutik posible egiten duen horretan ere— nazioa bera da, alegia, zuzenean eta egiazki nazioa" [W. v. Humboldt, GS VII, 641]. Bera ziur dago ama hizkuntzan osatutako mundu espiritualaz, bai eta
|
horrek
hizkuntza komunitatean bertan duen etenik gabeko eraginkortasunaz ere. Eta konbentzimendu hori agerian geratzen da W. v. Humboldtek hizkuntza eta nazioa modu harrigarrian parekatzen dituenean eta, are gehiago, parekatze hori bera berriz ere honako hausnarketarekin indartzen duenean:
|
2012
|
|
Lastotzat hartu den
|
horrek
hizkuntz komunitatea elikatzeko balio dezake; erregai sinbolikoa dela esan ohi dugu Sorguneak ikerketa taldean. Gutasunaren ispilu izan liteke.
|
|
Katarina Zdjelar Serbiako artistaren Of More Than One Voice erakusketa izango da lehendabizikoa. Euskal Rock Erradikala deiturikoa du abiapuntu, 80ko hamarkadan fenomeno
|
horrek
hizkuntza komunitatean zein jendearen nortasunean izan zuen eraginaz hausnartzeko. Urtarrilaren 25etik apirilaren 28ra bitartean egongo da ikusgai.
|
2014
|
|
Susmoa baitut, «ondo. Segi, segi horrelaxe» sotil
|
horrek
hizkuntz komunitatearen partaide sentitzearekin duela zerikusi handia eta ez jendaurreko lana egiten duen pertsona horren trebetasun handixeago edo txikixeagoarekin. Amona horiek beraiek ezagutu izan duten hizkuntza eta kulturak biziraungo duela sumatzean azaltzen duten onespen eta barne lasaitasuna da hein handi batean «ondo.
|
2016
|
|
Laburpena. DiKomA Proiektua udalerri mailan hizkuntz ekologiaren diskurtsoa sozializatzeko eta
|
horren bidez
hizkuntz komunitatearen sistema ahalmentzeko 2012 eta 2014 bitartean burututako ekintza ikerkuntza erako ikerketa proiektua izan da. Artikulu honetan proiektuaren ezaugarriak, metodologia eta emaitza nagusiak azaltzen dira.
|
|
«Kezka nuen ezker abertzalearentzat euskararena izan zitekeela hautesle batzuk fidelizatzeko eta mundu jeltzalea higatzeko gai bat. Batetik, ezker abertzalearentzat nahiko erraza eta logikoa zelako; bestetik, ikusten nuelako
|
horrek
hizkuntza komunitateaz gutako askok daukagun kontzepzioan alarmak piztu zitzakeela. Epe labur ertainerako etekina da mugimendu politiko batentzat, baina epe ertain luzera desastrea da hizkuntza komunitate batentzat».
|