2001
|
|
Eredu
|
horrek
hizkuntz gaitasunaren garapenak sorturiko norbanakoen ezberdintasunez gain, bigarren hizkuntzen gizabanakoan izan ditzakeen eragin sozialakere hartzen ditu kontuan. Arrazoi horregatik hizkuntza eta elebiduntasunaz dugun arren, kultura eta kulturbiduntasuna ere kontuan izan beharrekoaspektuak lirateke eredu honetan.
|
2009
|
|
Euskararen Datu Baseko informazioaren arabera, 2001ean Etxauriko helduen %8, 1 ziren euskaldunak eta %16, 3 ia euskaldunak. 25 adin tarte
|
horren
hizkuntza gaitasunaren bilakaera ere positiboa da urtez urte. Etxauriko adinekoen taldea da, aldiz, 2001ean euskaldunik ez zuen talde bakarra.
|
2011
|
|
|
Horiekin batera
hizkuntza gaitasuna ere kontuan hartu behar dugu. Baina harrera egoeren tipologian zuzeneko eragile barik, bai ingurunearen definizioan, nola aldeko edo kontrako jarreretan zeharkako eragile gisa ari denez, aurrerago aztertuko ditugu euskara jakiteak eta ez jakiteak izan ditzakeen ondorioak.
|
|
Haurrei egunero ipuin bat irakurtzea edo une berezietan liburu bat oparitzea dira, besteak beste, seme alabei maitasuna eta irakurzaletasuna irakasteko gurasoek eman ditzaketen lehen urratsetako batzuk. Jarduera
|
horrek
hizkuntza gaitasunak garatzen lagunduko die, baina ezagutza berriak eskuratzeko eta ikasketetan aurrera egiteko iturri gisa ere balioko die.
|
2013
|
|
Gure ustez, kalean euskaldunak trinkotuagoa gaudela pentsatzeak badu bere zentzua; enpresetan ez bezala, kalean elkarrizketarako solaskideak neurri handi batean guk aukeratzen ditugu, eta aukeraketa
|
horretan
hizkuntza gaitasunak ere eragiten duela uste dugu. Enpresan, aldiz, lanpostuak markatzen ditu lan harreman gehienak eta horrek asko zailtzen du euskaldunen trinkotzea.
|
|
Horrek telebistak corpusaren eremuan landu beharreko politikarekiko inplikazioak ditu: alegia, nola lortu multzo
|
horrentzat
hizkuntzaren gaitasun baxua traba ez izatea euskarazko emanaldiak jarraitzeko (hizkuntza lantzen duen programazioa, euskarazko azpitituluak, e.a.). Bestetik, multzo horretako askok eskolarekin lotzen dute gehienbat euskara (Alberdi eta Artola 2007). Euskara ikasgelari atxikitako hizkuntza da, ez lagunarteari, ez familiari, ez aisialdiari, ez telebistari, ez beste zenbait abarri.
|
2015
|
|
Une batetik eta bestearen artean hamabosten bat urte pasa daitezke erraz gaur egun. Beraz, bitarte luze honetan zehar gazteek izango dituzten hizkuntza esperientziek zeharo marka dezakete euren hizkuntza joera euskararen ala erdararen aldera makurtzeko. Egun, aukera gehiago ikusten ditugu bitarte luze
|
horretan
hizkuntza gaitasuna are gehiago kamusteko ontzeko baino. Eskura ditugun datuen arabera, antzematen dugu guraso garaira hizkuntza gaitasun kamutsarekin iristen diren gehienek erdararako joera izaten dutela (Ikusi 5 taula). egi – Gaurko gazteak, biharko gurasoak
|
2016
|
|
" es el resultado(...) de combinar lo útil con lo agradable, en un maridaje de lo lúdico con lo rentable" (Sánchez Carrión, 1987: 54). Ez dut uste gehiegi bortxatzen dudanik Txepetxen espiritua ikuspegi
|
hori
hizkuntza gaitasun bikaina duten hiztunen bizipena deskribatzeko erabilita.
|
2021
|
|
Beste gazte batzuk ere ikerketaren espaziotik beste espazioetara pasatzeko aukera izan dutela adierazi digute, eta
|
horrekin
hizkuntza gaitasuna hobetu dutela:
|