2010
|
|
(XVNDO HW [HEL] LW] D HUHGXUD EXHOWDWX], HW [HEL] LW] DUHQ JDEH] LDUHQ bidegabekeria konpontzeko modu zuzena da eraiki beharreko OXU] RUXDUHQ DUDEHUDNR %2 (SRUW] HQWDMH PLQLPR EDW H] DUW] HNR EHWHEHKDUUD, QRODEDLWHNR] LUULNLWX OHJDOD ELODWX]. + RUUHOD, (V painiako Konstituzioak bermatzen duen eskubide
|
horri
heltzea ORUW] HQ GD, JXW [LHQH] HSH HUWDLQHUD.= LUULNLWX, HGR WUDQSD W [LNL bat izan dela uste duzu, ala euskal eredua sortzeko orduan aha legin guztiak egin zirela uste duzu?
|
2014
|
|
Eraiki gabeko arkitektura inoiz jotzen ez den musika partitura dela pentsatzen badugu (Sainz, 1990: 197), ezbairik gabe pentsatu dugu obra eraikia dela marrazki guztien xedea, eta hortaz helburu
|
horri
heltzeko pentsamendua izan dugula marra bat marrazten dugun bakoitzean. Badaude, ordea, eraiki gabeko eraikinen marrazkiek eraikitako benetazko eraikinek baino eragin eta garrantzi handiagoa izan dutela baieztatzen dutenak ere (Carpo, 2013: 129), eta, hortaz, arkitektura zer den eta zer ez denaren ika mika ez dago guztiz argi, eta artikulu honen eremutik kanpo gelditzen da.
|
|
Jorge Sainz arkitektoaren banaketa aipatuko dugu, lehenbizi; arkitekturaren eta eraikinaren arteko lotura kausa efektuzkoa burutzen du Sainzek, hau da, proiektu marraztua ez du elementu existentzialistatzat hartzen, haren ustez eraiki gabeko arkitekturak ez dauka eraiki denak daukan bezainbeste garrantzirik. Testuinguru
|
horri
helduz, proiektuaren araberako banaketa bat sortzen du, «lehenagoko» irudiak aipatzen ditu (denbora mugarria obran, hots, eraikian, kokatzen duelarik), «bitarteko» marrazkien segida, obra egikaritzen den bitartekoak, eta azkenik «geroko» irudiak aipatzen ditu, jada eraikita dauden elementuak islatzen dituztenak. Aipagarria da nola Boullè edota Archigrameko marrazkiak azken kategoria horretan kokatzen dituen, eta ez «lehenagoko» marrazkietan.
|
2016
|
|
Nekez garatuko dute, ordea, gaitasun hori, tresnarik ematen ez badiegu horretarako. Eta
|
horretan
helduok, badugu erantzukizun zuzena. Ez da bakarrik guztiok, beraiek barne, erabiltzen dugun hiria irudikatzeko orduan kontuan hartzen ez ditugula, baizik eta haiei zehazki zuzendutako eremuen diseinuari dagokionean ere, ez ditugula aintzat hartzen.
|
2017
|
|
Horregatik, agian, parametrizismoaren tesiak badu nondik heldu, tresnak zer eta nola egin baldintzatzean, gure imajinario eta sormen moduak ere moldatzen direlako. Hari
|
horri
helduta, Ivan Sutherland ek 1963an MITen ordenagailu bidez lagundutako lehen diseinu tresna sortzean, nolabait, parametrikotasunaren garaian murgiltzen hasi ginela esan genezake, erabiltzaile xumearen logikatik behintzat. Ordutik aurrera eta hainbat diseinu eta CAD softwareri esker teknika artisauen eraldaketa edo moldatzea gertatu da, baliabide eta aukera berriak gehituz produktu, eraikin eta industria diseinuan besteak beste.
|
2021
|
|
Baldintza ekosistemiko horretatik abiatuta, gure ustez, etxeko gauzei buruzko hausnarketarako gune bat irekitzen da. Ikuspuntu
|
horretatik
heldu behar diogu berriro" Home Stories" ekimenerako gonbidapenari," Gure etxeak gure bizimoduen adierazpide dira, gure eguneroko ohiturak moldatzen dituzte eta, funtsean, gure ongizateari eragiten diote".
|