2000
|
|
estatu nazioenegitura modernoen baitan agertzen dituzten ereduak jorratu dituzte banan banan.Askotan nazioek estatu nazionaletara deserosotasuna, lehia, etsaigoa...? ekarridutelako (Euskal Herriaren kasua, adibidez, eredu mota
|
horretakotzat
hartu ohi da). Herritarren eta estatuaren arteko harremanetan islatzen den deserosotasuna, hainzuzen. Eta ondoren hainbat nazio askapenerako mugimendutan eta autodeterminaziorako aldarrikapenetan zertuko den deserosotasuna.
|
2003
|
|
Besoak antxumatuta, atalburuan zutik, itxoiten ikusi nuen komisarioa, trajearen mahuken gainetik esku banarekin besondoak igurtziz edo neurtuz, bere giharrez harro, sabela barneratuz, arnasa lasai hartzea debekatu baliote bezala. Postura koreografiko
|
hori
hartu ohi zuen urduri zegoenean, bere giharrei heltzeak segurtasuna ematen zion nonbait. Ni ikustean adeitasunezko imintzio bat egin zuen eskuarekin airean, erdibidean geratu zitzaion keinu labur eta lotsati bat, ikustekoa baita zeinen urria den gizasemeok elkarri diosalak egiteko erabiltzen dugun imintzioen errepertorioa:
|
2007
|
|
Ikerlanak dioenez, baliteke epikatekinak gizartea bost gaixotasun hilgarrienetatik lautatik askatzea, hots, krisi apoplejiko, bihotz gelditze, minbizia eta diabetesetik; gaitz hauen maiztasuna, izan ere, aipaturiko substantzia
|
hori
hartu ohi duen Panamako etnia bateko kideengan gainerako gizakiengan baino %10 txikiagoa da.
|
2015
|
|
Estatistika horiek, ordea, beste errealitate bat ezkutatzen dute, hala nola mila eurora iristen ez diren pentsionisten portzentaje altua kopuru
|
hori
hartu ohi da oinarrizko beharrak asetzeko gutxieneko gisa. Hego Euskal Herrian pentsioa jasotzen duten 660.000 lagunetik 454.064 dira mila euro horietara iristen ez direnak, %68, 8 alegia.
|
2017
|
|
36 Goiz modernismoa eta modernismoa bereizketarik gabe erabili ohi dira gaiaren inguruko bibliografian, lehen fase
|
hori
hartu ohi baita korrontearen une esanguratsuentzat. Tradizio horri jarraituko zaio hemen ere. ri zentzu benetako eta aldaezin bat aurkitzeko; halere, munduak ez du idealaren zantzu erabakigarririk erakusten, ideala etengabe aienatu eta geroratu egiten delarik.
|
2018
|
|
identitate bati esanahi bat atxikitzen zaionean, hori ez da une jakin batean egiten eta hor geratzen da betiko, entitate hutsezko hizkuntza puska bizigabe baten moduan. Dudarik gabe, iruditu lezake identitateak substantibo mortuak direla; eta, izan ere, eredu epistemologikoek itxura
|
hori
hartu ohi dute abiapuntu teorikotzat. Hala ere, «ni» substantziaduna bakarrik agertzen da halakotzat esanahia adierazten duen jardun baten bidez, zeina saiatzen den bere funtzionamendua ezkutatzen eta bere ondorioak naturalizatzen.
|
2019
|
|
1977ko urtarrilaren 19a da frankismoan zehar ikurrinak pairatutako lege debekuari amaiera eman zioneguna;
|
horregatik
hartu ohi da, hain zuzen, gure bandera nazionalaren legeztapenaren egun gisa. Berez, gertakizun historiko horrek ikurrinaren erabilera eremu guztietan normalizatzea ahalbidetu behar izangozukeen, baina tamalez gauzak ez dira horrela gertatu; ez, behintzat, Nafarroan.
|