Emaitzak: 5
2017 | ||
Mundu natural eta aitzinako | horrekiko harremana ez da unibertsala, ez da zuzen zuzenekoa; herriko zenbaiti dagokio. Gainera, gizakiz eta aberez osatutako mundua ere badenez, andere eta tarteka jaun izendatzen ditugun gizakiei eta izakiei dagokie hartu eman horren berri jaso eta zabaltzea. | |
2020 | ||
Digitalizazio eta Adimen Artifizialeko Espainiako Idazkaritzak dagoeneko landu ditu mugikorretako aplikazioak erabiltzeko irizpideak, eta semaforoan oinarritutako kolore kode bat proposatu dute: gorriak infekzio susmoa adieraziko luke, bere burua bakartu eta zuzenean joan luke osasun zerbitzuetara test antigeniko bat egitera; | horiak harreman ez estua adieraziko luke, eta badaezpada zorrotz zaindu luke bere burua, ea sintomarik agertzen den; eta, azkenik, berdeak ez lirateke susmagarriak izango, eta bizimodu arrunta egingo lukete. Alderdi etikoak eta pribatutasunekoak ere aztertu dituzte. | |
Lehenengo fruitua begirada luze eta baikor bati dagokio, ausartuko bainaiz esatera azken urteotako olatu feministak eragindako aldaketa sakonek moldaketa estrukturalak bultzatu dituztela, olatua joandakoan ere iraunen dutenak. Ideia | hori harremanik ez duten adibideekin osatu daiteke: batetik, irakaskuntzan nabari den berdintasunaren aldeko lana dago, umeen lexikoan berdintasun eta feminismo hitzak sartu dituena; bestetik, antolakuntza feministara heltzen ari diren neska gazte askorentzat bizipen hori da, hain justu, politikarekin eta militantziarekin duten lehen harremana, eta bizitzen ari diren esperientzia horiek guztiek betirako iraungo dute haien gorputz, buru eta keinuetan. | |
Inazio Krisostomo Lizaso. Neska ezkongabe | horrekiko harremana ez zen behineko izan, beste ume bat izan baitzuten geroxeago. Ezkontza saihesteko agiria sinatu eta dirua emanda konpondu zuen egoera, abade izateko bere bidetik apartatu gabe. | |
2021 | ||
" Kontzeptualizazio" bankarioan"(...) irakasleak ikasleak inposatutako edukiek osatzen duten ezagutza faltsuez" betetzen" doan bitartean, praktika problematizatzailean, aldiz, ikasleak mundua ulertzeko eta jasotzeko euren gaitasuna garatzen doaz. Mundu | horrekiko harremana ez zaie errealitate mugiezin gisa aurkezten, baizik eta eraldatzen ari den edo prozesuan dagoen errealitate gisa". (op.: 94). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Pamiela | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Elhuyar Zientzia eta Teknologia | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
hori harreman | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hori harreman ez | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |