2007
|
|
Gure aita poztu egin zen momentu hartan, eta jendea ikusita aitarekin bezalaxe pentsatzen dut nik besteekin. Pertsona ona da, badago errespetua, eta errespetu
|
hori
gizatasunetik dator. Hemen kalteak egiten dituztenak beste horiek dira, handiki horiek, eta infernua horientzako egongo da.
|
2008
|
|
Amnistiaren Aldeko Mugimenduak (AAM) Ertzaintzaren eskaera gogor salatu du: «Minbiziak jota dagoen pertsona bati eskumuturreko telematikoa jarri nahi izateak argi erakusten du polizia
|
horren
gizatasuna eta etika non gelditzen diren». AAMren ustez, neurri horren helburua ez da Ertzaintzaren segurtasuna bermatzea, euskal presoari «xantaia eta presioa» egitea baizik.
|
2009
|
|
Hemen, Güemesen, Ernesto eta bere taldeak ez du ordainik eskatzen. Nor berak erabaki behar du
|
hori
gizatasunez eta erantzukizun osoz. Etxean bezalaxe sentitu dut nire burua Güemesko aterpean. Zalantzarik gabe, berezia da Ernestoren eskaintza.
|
2011
|
|
Horiek horrela, elkarrizketa eta bakea nahi bada, abiapuntuak berak ez luke eztabaidagaia edo ekibokoa izan behar. H. d., elkarrizketa bideratzeko eta onezkoak egiteko eta elkarrekin onez onean bizitzeko, partaideen beste aurretiazko espliziturik ez suposatzeak ematen du zuhurrena, denek horixe nahi izatea baino (elkarrizketa eta onezkoak egitea); eta nahi izate
|
horren baitan
gizatasunari eta gizalegeari buruzko bere aitortza inplizitu zilegizkoak suposatzea denek bata besteari. Bestela esan, abiapuntuak diskurtso minimalista bat baino ez luke suposatu behar.
|
|
gizadiarentzako Hasiera Berria —tenore honetan Heideggerren filosofia guztiak itu horretara destatua ematen baitu— Hitlerren garaipenari, Alemania historikoaren izar ordu nazistari, lotua ikusten da. Horretarako, darrai Heideggerrek, noraezekoa da" jatorrizko
|
horren
gizatasun historikoa sakrifizioaren minak zoritua" izatea (ib.). Gerrak, horrela, zentzu osoa dizu:
|
2012
|
|
Horiek horrela, elkarrizketa eta bakea nahi bada, abiapuntuak berak ez luke eztabaidagaia edo ekibokoa izan behar. H. d., elkarrizketa bideratzeko eta onezkoak egiteko eta elkarrekin onez onean bizitzeko, partaideen beste aurretiazko espliziturik ez suposatzeak ematen du zuhurrena, denek horixe nahi izatea baino (elkarrizketa eta onezkoak egitea); eta nahi izate
|
horren baitan
gizatasunari eta gizalegeari buruzko bere aitortza inplizitu zilegizkoak suposatzea denek bata besteari. Bestela esan, abiapuntuak diskurtso minimalista bat baino ez luke suposatu behar.
|
|
Baina azter ditzagun sakonago hizkuntza politikoki zuzenak praktikan dituen ondorioak. «Ezgaitasuna duen pertsona» esapidea erabiltzeak pertsona
|
horren
gizatasuna onartzea baldin badakar, eta «ezgaitu» hitzarekin horrelakorik gertatzen ez bada, ba al da alderik dezgaitasuna duen pertsona batek dituen aukeren eta aipatu dugun ONCEren iragarkiko protagonista bezala ezgaitua baino ez den pertsona baten aukeren artean?
|
|
" Ohartzen ari nintzen jada ez nituela ikasleak nire bulegoan ikusten. Eta
|
horrek
gizatasuna kentzen ziola harremanari. Aurrez aurre dauzkadala hitz egin nahi dut beraiekin eta sikiera hau galdetu:
|
2013
|
|
Eskualduna k ere «boche» hitza maiz erabili zuen alemanen izendatzeko. Beaupréren eta Fabrice d. Almeida eta Christian Delporteren azalpenei jarraiki, «boche» deitze
|
hori
gizatasuna kentzearen parte izanez, abereekin lotzearen baitan kokatzen dugu. Helburua beti bera zen:
|
2020
|
|
Eta mintzaira galtzen duenak..., ai!, zoritxarreko
|
horrek
gizatasuna galtzen du, animaltasunera hurbiltzen da, mudatu egiten da haren existentzia maila: emakume edo gizon zen, neska edo mutil; orain, kasurik onenean, txakur edo tximu baten pareko.
|
|
Norberaren baitako errealitate unibertsala da, gizaki bakoitzaren barruan beste gizaki guztiak daude. Gizaki
|
horrek
gizatasun pentsamendu ederrak izan ditzake. Bidaian abiatzen denak, ostera, bere barrua utzi, eta arriskutsuki menturatzen da bere baitatik kanpora.
|
2023
|
|
Hala, erabaki horren arabera, indiarrak Gaztelako basailu bilakatu ziren eta zergak ordaindu behar izaten zizkioten, eta beltzak, aldiz, Jan Mostaert(), gertakari bat Amerikaren konkistan (1535). esklabo soilak baino ez ziren, eta zergakeuren jabeek ordaintzen zituzten. Erabaki hori lege bihurturik (Indietako Legeak48) historiografia espainolak erabili du legenda beltzaren ahogaiztoek barreiaturiko makurkeriei aurre egiteko, lege
|
horren
gizatasuna goraipatuz. Zoritxarrez, lege horren ontasuna ezin izan da inoiz frogatu, hura indarrean ezarrizuteneko Antilletako indiar gehienak hilik baitzeuden.
|
|
Hori zen bidea? Edo bide
|
horretan
gizatasuna galtzeko bidea ez ote zen, akaso?
|