2006
|
|
Nolanahi ere, eta iritzia denez eskatzen zaidana, esan ditzadan nik auzi honetan kontuan hartzekoak uste ditudanak: a) Derrigorrezko hezkuntzan, testuliburuaren doakotasun unibertsala hobesten dut gainerako balioen gainetik, neurri
|
horrek
gizarte balio berezia eransten diolako testuliburuari, premiazko gaitzat hartzen baita. b) Derrigorrezko hezkuntzatik gora (beti ere araututako ikasketetan, jakina), ikaslearen baliabideen araberako laguntzak ezarri lirateke, bai testuliburuetarako, baita osagarritzat erabiltzen diren liburuetarako ere. Hona hemen, zalantza izpirik ere gabe, irakurzaletasuna eta liburuaren erabilera (fotokopien ordez, adibidez) bultzatzeko guztiz eraginkorra izan daitekeen neurri bat. c) Aldi berean, eta indar berberaz, etengabeko lan pedagogikoa egin da, bai ikasle, bai guraso, bai irakasleen artean, liburuarekiko harremana hobetzearen alde, doakotasunaren pertzepzio jakin batek ekar litzakeen ondorio kaltegarriak saiheste aldera.
|
2007
|
|
Adibide argigarria begien aurrean jartzearren, esate baterako, batek esan lezake: giza eta gizarte balioa izanik ere herrien autodeterminazio eskubidea, ez da kontuan hartzeko modukoa, harik eta, dena delako herri horretan, zeinarentzat eskatzen baita autodeterminazio eskubide
|
hori
gizarte balio moduan, harik eta ausaz enfrentaturik dauden aldeen arteko bakea bermatzen ez den artean.
|
2013
|
|
Berdin jantzitako jende multzo bat dago, eta atzean suntsitutako hiri bat ikusten da. Gure kasuan, hiri
|
horrek
gizartearen balioak irudikatzen ditu. Eskubide politikoak zapaldu dira, salbuespen legeak sortu eta borroka sozialari esker hamarkadatan lortutako eskubideak urte gutxi batzuetan galdu ditugu; munduaren ikuspegi kaotikoa da portada; hala ere, errealitatetik gertuegi egon daiteke.
|
2023
|
|
Emakumeek erabakiguneetan parte hartzeko dituzten baldintzak aldatu behar ditugu.Emakumeen parte hartzearen alde lan egiteko, beharrezkoa da... Botere espazioak partekatzea eta uzteak eragozten dituzten erresistentziei eta inertziei aurre egitea. ...utsi behar dira, espazio guztietan, aniztasun osoan eta ikuspegi intersekzionalarekin emakumeen presentzia bermatuko duten neurriak ezarriz. Zaintza lanen banaketa erantzukidean aurrera guztiz egitea, justizia printzipioa delako eta emakumeen gainkargak herritartasun osoa egikaritzea mugatzen duelako. Zaintza eta bestelako lan feminizatuen sektore profesionala prekarizatuak balioestea, eta sektore
|
horri
gizarte balioa aitortzea, bere baldintzak hobetuz. Emakumeek lidergoetan duten konfiantza, sinesgarritasuna eta eragina mugatzen duten estereotipo eta aurreiritziei aurre egitea. Emakumeen aurkako indarkeria mota guztiak desagerraraztea, baita emakumeen aurkako indarkeria politikoa ere. Lidergoan jarduteko praktikak eta moduak deseraikitzea, besteak beste, menderatzean oinarritutako eredu androze... emakumeen lidergoa bultzatzea eta botere berdintasunean egikaritzeko baldintzak erraztea.
|