2004
|
|
askatasun psikologikoak dukeen independentziaren eta errealitateari zor dion fideltasunaren arteko tentsioa, hain zuzen ere. Tentsio
|
horri esker
gizakiak bere arbitrarietateari aurre egin diezaioke, errealitateak eskatzen dion egokitzapena onartuz, alde batetik, baina, bestaldetik, gizakiak berak modulatzen du errealitateari diokeen atxikimendua, bere interpretazioaren eta hautuen jabe izanez.
|
|
Orobat bere praxia. Baina
|
horretarako
gizakiak bere praxiaren jabe izan behar du, hots, bere praxiaren kontziente eta nagusi. Autojabetze horri esker, desegoki, oker edo inmoral iritzi dion praxia (egintza puntual bat zein ohitura luze bat) alda dezake, horretarako borondaterik, indarrik eta egokierarik (laguntza barne) izanez gero.
|
|
Are nabariago da hori munta zerbait duen jarduerei eta egintzei dagokienez. Balioeste edo baloratze
|
horren bidez
gizakiak bere egiteen zentzuari antzematen dio. Eta, funtsean, prozesu honetan datza gizon emakumeok egiten duguna zuzenesteko dugun joera geure geurea, zuzenespena hainbatetan (maizegi!) oinarrigabea edota eztabaidagarria izango bada ere.
|
2006
|
|
definitu dugu. Orientazio
|
horretan
gizakiak bere burua merkatuan arrakastaz erabiltzeko moduko gauza modura sentitzen du: ez agente aktibo gisa, ez giza potentzien eroale gisa.
|
2009
|
|
Gai subtilari hurbilketarik egokiena metafora da batzuetan. Arima
|
hori
gizakia bera da bere barneenean, gizakia bere osoan, espiritu eta materia kontrajarritan erdibitua gabe. Hain zuzen ere, espirituaren eta materiaren batasuna da Goethe klasiko grekoen maitalearen giza arima.
|
|
ideia
|
hori
gizakiarena berarena delako,
|
|
Eta paradoxa handi hori azaltzen saiatuko gara. Paradoxa
|
hori
gizakiaren beraren betiko paradoxa baita. Horrelaxe ikusiko dugu azken zatian Heidegger, oraindik ere XXI. mendean, kontraesan horretatik atera ezinean.
|
|
Loturaren beharra dago Moderniaren lehen paradigma honen guziaren atzean. Eta lotura
|
hori
gizakiari berari egingo zaio. Berea den ezaugarri bati:
|
2016
|
|
askatzen duen energia baizik. Energia
|
hori
gizakiak bere onurarako erabiltzen du (gogoratu,
|
2017
|
|
1 Erreakzio askotan (konbustioetan, bereziki), ezaugarririk garrantzizkoena ez da produktua, erreakzioak askatzen duen energia baizik. Energia
|
hori
gizakiak bere onurarako erabiltzen du (gogoratu, bestela, erregaiak: gasolina, butanoa, gas naturala&).
|
2018
|
|
Gaur egun, Osasunaren kontzeptu dinamiko hau da onartuena, eta dinamikotasun
|
horretan
gizakia bere osotasunean hartu beharra dago.
|
|
behin bere jatun irensle kontzientzia esnatu delarik, ezer ez zaio aski izango, faltan izango du elika dosia beti. Hedakortasun hori, banitatea, euforia, zenbait drogek ematen duten lebitazio etxafuegoa, unibertsoaren jatorrizko big bang aren uhin perpetualekin sintonian sentitzea, nola uko egin
|
horri
gizakiak bere askazian zizelkatua badu arrastaka ibili arren, apur bat bederen, hegan egiteko nahimena. Probatu ez duenak ez daki zer den hau; probatu duenak errepikatu nahi, gaurik gau.
|