Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 783

2000
‎Umeek eta bertakoek ikusten badute badagoela bertakoa ikasteko interesik, horrek berak dakar bertakoaren prestijioa. Hitz batzuk ikasi, egituraren batzuk... gehiago bada hobeto, baina horrek gauzak asko erraztuko lituzke.
‎Datu hauek jubeniletik gorakoenak dira eta noski, hor haurren datuak ez dira kontuan hartzen. Zorionez adin horretan gauzak aldatzen ari dira eta gero eta ume gehiago ari da pilotan jolasten.
‎Pilotan jokatzen ari zarela jendeak aholku asko ematen dizkizu, bai Martin Ezkurrak, baita kalean jendeak ere. Bai, ni burugogorra naiz, baina askotan konturatzen zara zuk daukazun irudipen horrekin gauzak ez direla ondo ateratzen, eta orduan oroitzen zara hark esandakoarekin. Eta Martin Ezkurrarekin hori gertatu izan zait, entzun bai, kasurik egin ez eta gero berak esandakoa egitera behartua egotea.
‎" Eleberri zabala da, interpretazio anitzekoa. Nik sarea osatu eta sare horren baitan gauza asko iradoki baino ez ditut egiten, eta irakurleari lan bat eskatzen diot, memoriaren bitartez liburuan dauden zuloak bete ditzan. Jolasa dago." (Argia 1504) Hala ere, liburuaren interpretazioari buruzko bere iritzia honela adierazi zuen:
‎Gurean, bederen, tamaina bereko astakeriak, baita larriagoak ere, ausarki ikusia nintzen egunkariko nominetan neure izena agertzen zenetik. Alferrik, ordea, horren gauza jakina oroitaraztea. Togasen arrazoiarekin bat egitea hautatu nuelarik, urrun zegoen nigandik etorkor agertu nahia, baizik eta nire kolera —bestondoa, beroa eta orduak iragan arauz emendatzen zihoakidan samina zimentarri zituena— kanporatu behar zakarra.
‎—Are, Saragueta —lehengo astean birtopatu ginenetik" Eduardo" erraten zidan, baina abuztuko asteazken horretan gauzak ez zeuden beren lehengoan— ez erran pitokeriarik. Urte franko egina haiz heure inguruko kaken berri ematen, orain inoxoaren predikuan hasteko.
‎Ez gara hemen xehetasun aspergarrietan luzatuko, soil soilik adieraziko dugu Brown jauna froga errefutaezinak lortzera iritsi zela dastamenaren aldaketari buruz, eta horren erakusgarri gisa aipatuko dugu elikatze ohiturak guztiz aldatu edota egokitu behar izan zituela, nekearen nekez; froga errefutaezina ez zen, ordea, dastamenera soilik mugatzen. Esan bezala, astelehen ilunabarrez gertatu zen dastamen aldaketarena, hori gauza segurua da. Gainerako sentzumenak noiz aldatzen joan zitzaizkion, alegia aste hartako zein egun jakinetan, ez genuke zuhurtasun osoz esaten jakingo, baina gutxi gorabeherako hurbilketa batek ere guztiz eusten dio kontakizunaren espirituari eta hariari eta erakargarritasunari, eta berdin izango da eta berdin ez bada, berdintsu adierazten badugu asteartean aldatu zitzaiola usaimena beti ere, hori bai, ustekabean; asteazkenean, ikusmenar; ostegunean, entzumena; eta ostiralean, ukimena; beste era batera ere izan zitekeen noski, hori ez dago ukatzerik, eta akaso lehenago aldatuko zitzaion en  tzumena ikusmena baino, eta ukimena, beharbada, ez zitzaion ostiralez mudatuko, neurri handi batean ukimena esku berrien jabetzarekin aldatuta zeukalako, aldez edo moldez, ordurako.
‎Bai, elkarrekin ezer adostu aurretik, neure erabakiak hartzeko, neure asmoak gauzatzeko gai nintzela erakutsi nahi nion. Eta ez dut ukatuko, azkenik, irrikaz nengoela Dabiden barrena nola zegoen jakiteko; besterik gabe, udarako zein asmo zuen jakin nahi nuen, horrekin gauza asko argituko baitzen; baina nahitara ezer galdegin ez (batetik, ahalik eta axolagabeen agertu nahi nuen beraren aurrean; eta, bestetik, amorante hitza aipatzeko aukerarik ttikienak kirioak airean jartzen zizkidan), eta gelara jo nuen: bakarrik egotera, bakarrik lo egiten saiatzera, bakardadeari eta loezari, eta hotzari aurre egitera.
‎" Otso edo zakur gisa sumatzen den labore espirituarekin hasiko gara. Ikusmolde hori gauza arrunta da Frantzian, Alemanian eta herri eslaviarretan. (...) Mecklenburgeko zenbait lekutan, non labore otsoaren sinesmena bizi bizirik dagoen, denek diote beldurra azken laborea ebakitzeari, otsoa bertan omen dago eta;(...) Mecklenburgen zutik dagoen laborearen azken sortari berari deitzen zaio otsoa, eta hura ebakitzen duen gizonak" otsoa du", eta animaliari zekale otso, gari otso, garagar otso deitzen diote, ale mota zelakoa den" (Urrezko abarra, II bol., 82 orr.).
‎Ez zitzaidan ardura Lauaxetak kontatutako abentura ezinezko hura benetan gertatutakoa edo zoro batek asmatutakoa izatea. Gustatu egiten zitzaidan, liluratu egiten ninduen, eta hori gauza handia zen, hori zen benetan ardura zuena. Zer gehiago eska niezaiokeen lagun bati, adiskide bati?
‎Eta ez dago autoa iristen ez dan baserririk. Hori gauza handia da.
‎Zuk ikusi egiten nozu, eta bostekoa emon deustazu, ez da halan? Hori gauza handia da! Eta badakizu nor nazen, zuk nitaz idatzi dozu, erreportaje zabala egin zenduan nire fusilamenduaren 60 urteurrenean, eta pentsatu dot...
2001
‎Euskal Herrian nazio arazo handi bat dago eta egia da nazio arazo hori azken finean klase arazo bat dela. Baina hori gauza guztiekin gertatzen da. Demokraziaren azken aldian ere klase arazo bat dago, baina politikoki ez da horrela definitzen.
‎Dena finkatzeko joera du, ekonomia, politika eta gizarte alorrean ere. Gogo alferkeria horrek gauzak zurrun egitera eramaten zaitu. Eta istorio honetan norbaitek, dena alde batera uzten du, bere bizitza, eternitatea uzten du, norbait maitatzeko.
‎Ehun urteko historia horretan gauza asko aldatu da, bai Donostiako estropadan, bai Orioko traineruan. Orduan mutil guztiek herrikoak eta arrantzaleak behar zuten izan.
‎PSNren baitan gero eta gehiago entzuten da zuk diozun alternantzia hori gauza litekeela, baina horretarako su etena ezinbestekoa litzatekeela.
‎Hala ere, nik uste dut erantzun maila bat izaten ari dela eta horrek geldiaraziko dituela egin nahi diren astakeriak. ' Nirekin edo nire aurka' horrekin gauza asko justifikatu nahi dira. Bestetik, EEBBek NBErekiko zorra ordaindu duela esan du, baina NBEko sarreretan oraindik ez da diru hori ikusi.
‎Chamoux frantziarra hamahirugarrena egiten hil zen, Kangchenjungan, jaitsieran. Egun horretan gauza inportante bi gertatu ziren Kangchenjungan: Chamoux hil eta Erhard Loretanek hamalaugarrena igo zuen.
‎Zergatik? Hori gauza erraza da esplikatzen: gauza horiek gorde zirenean, izkribuz jaso ziren eta aski goiz gainera; gure artean, berriz, gauza horietarako ardura joan den mendean sortu zen.
‎Hemen franko bereizkuntza egin genuke garaiei eta lekuei begiratzen diegula. Badugu, dakizuen bezala, historia aurreko epe guztiz luzea, baina horretaz gauza askorik ezin esan daitekeenez gero, isilik egotea hobe izango dut. Prehistoria delako hori alde batera utziko dugu, beraz.
‎Astarloak baditu merezimendu gailenak eta, gailenak izateaz gain, beti aitortzen ez zaizkionak. Berak erakutsi zigun, izan ere, nola euskal adizkiak parti, deklinabide mugagabearen berezitasuna berak ezagutu zuen Darrigolek baino lehenago eta utz ditzadan horretan gauzak, gaia behar bezain landua ez dagoelako. Kontrako aldetik, berriz, berak sartu zuen, ez sortu, testuak (hitzak, hobeki esan) azken muturreraino xehatzeko usadioa eta partiketa modu hori, Arana Goirik ontzat hartu zuelako noski, bizirik zegoen 1936an, nahiz zokoratuxea, Altubek esaten digunez.
‎Platonen ideia nozioa hitz honek ohiko hizkera grekoan zuen esanahiaz jabeturik hobe ulertuko dugu: edozein ikuspuntutik begiratuta ere gauza bat ezagutaraztea ahalbidetzen duen forma hori gauzaren ideia da: Partenoia goizez edo ilunabarrez, Plaka auzotik edo Atenasko kanpoaldetik begiraturik, Akropolian zuen kokapenagatik, eta bere ateburu eta doriar ordenari esker ezagut zitekeen.
‎Nia barneko sentsuaren arabera errepresentatua eta objektuak espazioan nigandik at benetan espezifikoki erabat ezberdinak diren agerpenak dira, baina ez dira pentsatzen horregatik gauza ezberdin gisa. Objektu transzendentala, kanpoko begiespenen zein barneko begiespenen oinarrian datzan objektua, ez da materia, ezta zerizan pentsatzailea bere baitan ere, baizik guri ezezaguna zaigun agerpenen oinarria (A379 (E342)).
‎Erlazioaren arabera substantzia eta akzidentea, kausa eta efektua eta, azkenik, komunitatea ditugu. Judizio kategorikoan" S P da" esaten da, adibidez," gizon hori beltza da", eta horrekin gauza bera (substantzia) eta gauza horren ezaugarri edo akzidente baten arteko bereizketa egiten da. Gauza bera egonkorra da eta akzidenteak alda daitezke, ez dira funtsezkoak.
‎Badakizu orduan gai franko aipatu zirela, antropologia, biodinamika, filosofia, pintura eta bistan dena, sortzearen misterioari zegokion azken aurkikuntza hau. Lehen aldia zen, gutxi ateratzen nintzelako agian, gisa horretako gauzak entzuten nituela: harritu eta lasaitu nintzen.
‎– Herorrek irakurtzak horretarako gauza baldin bahaiz! Nik martxa diat hemendik.
2002
‎Eta kontra jartzen badira... baboarena egina izango dugu berriro. Baina mundu horretan gauzen berraztertze bat gertatuko den konfidantza daukat. Honek ordea denon artean joko arau berdinak adostea ekarri behar du berekin, eta honetan ere betikoan gaude.
‎... eta alderantziz, kazetariak ofizioa hartzen du idazten eta ofizioa beharrezkoa da idazteko, enkarguzko gauzak badira ere. Nahitaez, artea sortzera zoazenean, zure burbujan sartu eta lana egitean, beti ondo etorriko zaizu ofizioa, horren gainean gauzak egiteko.
‎Hala ere, gure iritziz, ez dago alde handirik euskarazko taldeen eta erdarazko taldeen artean. Horretan gauzak asko aldatu dira, irakasle euskaldunakheldutasunera iritsiz joan diren heinean.
‎Hori modu indibidualean zein kolektiboan eman daiteke. Jarrera horrek gauza bitxiak sortzen ditu.
‎Hortik aurrera arratsalde osoa eman genuen hizketan: ea zer ikasten nuen, ea haren kuadrilarekin atera nahi nuen... era horretako gauzak galdetu zizkidan. Oso mutil atsegina iruditu zitzaidan hasiera batetik, oso irekia, baina ez hori bakarrik, oso erakargarria ere egin baitzitzaidan.
‎Hiri horretan gauza harrigarriak gertatzen dira.
‎Hori beste zerbait da, eta nik nahi nuke benetan politika mailan gauzak beste modu batera egituratuko balira. Baina hori gauza bat da, eta beste bat arras desberdina gure kulturaren zati aberats bati, barnean hizkuntza duela, uko egitea, bigarren mailako zerbait izango balitz bezala; pentsatuko bagenu bezala gizarte apaingarri baten gisakoa dela, nahi dugunean kendu, nahi dugunean jarri, aukeran, egiteko modukoa.
‎Zeren, Tolosako babarrunak apartak izanik ere, euskaldun bakoitzak bere baitan ezkutatzen duen hizkuntzalaritxoak erakutsi izan baitigu, urte hauetan guztietan, Tolosan hobeki egiten dela euskaraz, demagun, Apatamonasterion, Ultzaman edo Urepelen baino. Hori gauza" jakina" da, eta ez du merezi hemen luzamenduetan ibiltzea gardenak diren kontuekin, zeren hala izanik, baten batek gauza hauek beste gisa batera ikus balitza ere, ez baikintezke gai izango hitzaren poderioz, luzapenetan ibilita ere, kontrakoaz gogatzeko. Bada, horretara nindoan:
‎– Ni ez nengoen erreparatuta baina Marinak, Joselurekin batera gimnasiora egiten duen beste Tomasito horren amak, ba horrek gauza bera esan dit, Areetakoak ez dituela azken egunotan orduak jo. Ahaztu baino lehen, Eusebia izan da arrastian, ezagutzen ez nuen botika bat eskatu dit eta bihar etortzeko esan diot, nahiz eta domeka izan ostatuko atetik sartuta kasu egingo diozula.
2003
‎Ia urte erdi Espainiako narratiba saria eman zizutenetik. Horrek gauza asko aldatu ditu zure bizitzan, ezta?
‎Horrek ere erantzunaren nolakoa eragingo du eta. Kontraesana ematen du, horren gauza funtsezkoa gabe identitateari eustea. Aldiz," Izan liteke inor euskaldun vasco, euskara gabe?".
‎Bagenuen gure ondoan pertsona bat benetan saiatuko zena guri gehigarriak ematen, kritikatzen behar bazen, edo oniritzia eta babeslekua eskaintzen. Eta hori gauza handia da, bakarra bada ere.
‎Hala ere, herri estrategia horrek alderdien interesen gainetik egon behar du. Hori gauza daitekeela uste dugu. Inork ez du pentsatzen bere ildo politikoa bestearen aurretik edo gainetik jartzea.
‎(Oharra: Euskerazko lehenengo mezea itzulpen honen bidez emon zala, hori gauza ziurra da. Baina Arrazolan emondako horixe izan zala lehenengoa, hori beste gauza bat da:
‎" H" euskal hizkia da, iparraldekoak ugari sartzen dabena (eta badabe horretarako errazoerik). Guk, ostera, aspaldiko urte luzeetan horren beharrizanik ez dogu izan, eta ez dot uste horregaz gauza handirik galdu dogunik. Euskera batua beharrezkoa bada eta hori lortu nahi badogu, azaletik hastea da errezena eta emon behar dan lehenengo pausoa ortografia bateratzea da.
‎Herritarren %23k ez du iragaten gauzen prezioa pezetatara; eurotan egiten ditu eragiketak eta aski du erreferentzia hori gauzek zenbat balio duten kalkulatzeko.
‎Dena den, mugimendu horrek gauza gutxi frogatuko die, sandalia ez baita alderdi horretatik okertuko, behatzetatik gertuago baizik.
Horrek gauza asko argitzen du, eta ildo jakin bat markatzen du: organo emaileen kopurua handitzeko garatu beharreko lehenengo ekimena organoen emaitzari buruz publiko handira iristen den informazioa hobetu egin behar da, kuantitatiboki eta kualitatiboki.
‎Garai horretan gauzak hozteko lau teknika famatuenak aipa ditzakegu: 1) Airez egindako errefrigerazioa.
‎Baina pintore horrek gauzak gogoratzeko zaletasun handia zeukan edo, beste era batera esanda, asko gustatzen zitzaion pintoreari gauzak ondo gogoratzea. Horregatik gogoratzen zituen Iduseko aitaginarreba eta erraina, eta horregatik bidaltzen zizkien bere koadro batzuk.
‎Kattin, gauzak asko okertu ziren eta orain zuzentzeko garaia dela uste dut. Zure gurasoak ere tartean sartu ziren eta horrek gauzak gehiago kakaztu zituen. Zure gurasoekin hitz egin behar badut, hitz egingo dut.
‎Tira, horrek gauzak pixka bat argitzen ditu. Funtzionario izatea, egun, egokitu lekigukeen loteriarik onena da.
‎Lehenengo aginduaren kontra bekatu egiten dute, beraz, azti edo sorginekin harremana dutenek, haiei galdetzera, edo haien praktiketan sendabide bila zuzentzen direnek. Baina" sorguiñac dagozena sinistatzea ezta pecatu", hori gauza jakina baita Elizarentzat; beraiengana jotzea da bekatu, besterik gabe, honako pasartean ongi asko azaltzen zaigun bezala:
‎Horregatik, zentzuzkoagoa iruditzen zait gizakiaren onerako hautatzea eta kito. Izan ere, aurrerapenak batzuei gauza onak ekartzen dizkie, baina ez dira horren gauza onak gizakien bizitzaren alderdi askotarako, hau da, guztiontzako. Hortaz, aurrerantz egin nahi dugu pertsona bakoitzaren onera ko eta haren hurbil egoteak balioko digu neurtzeko ona ala txarra izan den guk emandako pauso bakoitza.
‎Eta geure burua arindu nahi dugu. Horretarako gauzarik hoberena eskuordetzea da, adituen gain eskuordetzea: adituen esku uzten ditugu gai ugari, Jainkoaren edo mundu honetako Egiaren bikarioen esku utzi ditugu auzi gehiegi, eta otzantasunak lasaitzen gaitu.
2004
‎Alde batetik behar da irakaskuntza, baina bestetik euskal giroa behar da bultzatu. Adibidez, joan den astean izanen zen pastorala eta hori gauza ona da, itxura ona ematen du. Baina guhaurrek badakigu pastoralaren arizaleek behar dutela euskara ikasi.
‎Kubako sakarokratek eratutako proiektu bat airean ibili zen denbora askoan, proiektu honen bultzatzaile nagusia euskalduna zen gainera, Miguel Aldama bizkaitarra. Bizkaitik ekarritako soldatapeko langileekin ingenio handi bat sortu nahi zuten Aldamak" nere bizkaitarrak" deitzen zien herrikideei; horretarako, txinatarren antzeko kontratuak erabili nahi zituzten, baina laster ohartu ziren asmo hori gauza ezina zela, euskaldun haiek ez ziren sasi esklabotzara makurtuko eta.
‎Jose Ramon Rekalde bere senarrarekin begi bat handituta eta ezpainak belunduta ikusi zuten lekukoek, eta bera eta Maria Teresa nire arreba preso sartu zituzten. Horren aldean gauza ttikia izan zen baina anaia Jose Manuelek beranduago beste istiluren bat izana zuen Maiatzaren batean Sindikatu Bertikaleko funtzionario batekin, eta tartean muturreko batzuk izan zirela eta aita Boulevardera joan zenean, han hitz batzuk izanak zituen Meliton Manzanas komisarioarekin. Ordurako aita notarioen dekanoa zen.
‎Liburu bat idatzi nahi dute eta informazio bila Parisera doaz. Hara bidean Toulousetik pasa behar dute lagun bat jasotzera, eta ibilbide horretan gauzak ustekabean okertuko zaizkie.
‎2 Epaiketan homologatutako hitzarna aurkara daiteke, transakzio judizialamenak izango ditu legeak epaiketa bidezko transakzioari eratxiki ondoreak, eta hitzarmen hori gauza daiteke, epaiak eta epaiketan onartutako hitzarmenak betearazteko izapideen bidez. Hitzarmerentzat ezarri arrazoiengatik eta moduan.
‎euskalgintzaren eta euskal kulturaren esparruak berezko jarduera autonomoa behar duenez, berezkotasun hori ez da joko politiko alderdikoien mirabe bihurtu behar. Guztiarekin ere, korapilo hau askatzea ez da horren gauza erraza: hain zuzen ere, nola jakin dezakegu, argi antzean jakin, euskararen politikatik hizkuntza horren politizaziora igaro garela, euskalgintzaren politika arloa utzirik politizazioaren joko arbuiagarrian abiatuak gabiltzala?
‎kantitatearen eta kalitatearen arteko dialektika ez da norabide bakarreko elkarrekintza hutsa, eta euskarazko gaitasun komunikatiboa ez da hobetuko gaur egungo dinamika soziolinguistikoari jarraiki. Horretan gauzak dauzkagun baino garbiago eduki behar genituzke euskaltzaleen artean bederen, gai horren gainean aditzen diren iritzi batzuk harrimenez eta espantuz hartzekoak baitira.
‎Frantsesa ezin da alderatu euskararekin, hori gauza jakina da. Dena dela, Kanadako gutxiengo frankofonoari gertatu bide zaiona gertatzen zaigu guri ere administrazioko langile erdaldun gehienekin.
‎Baina, guztiarekin ere, horrek ez du aditzera eman nahi jardun mikroetako giza komunikazioaren esparru pertsonaletan hizkuntza joeren nondik norakoek hutsaren hurrengo efektuak dituztenik. Hegemoniak bere legea ezartzen digu gupidarik gabeko erdalduntze logika nagusiaraziz, hori gauza jakina da; haatik, erresistentziak ere bete dezake bere zeregin xume eta apala hizkuntza eta kultura zapalduaren alde.611
‎Pasarte luze horrek gauzak asko argitzen ditu, historiografiaren aldetik bederen, gauzak nola gertatu ziren, gertakarien prozesua nola izan zen esaten baita. Eztabaida maila honetan, alde hatera utzita aranazaleek euskalaritzan izan zezaketen gaitasuna, jokabidearen gardentasunean datza arazoaren mui­ na.
‎Horietan, egiaren kontzepzio semantikoaren aldeegin zuen, hau da, egiazkotasuna semantikari dagokiola esan zuen, adierazpen linguistikoak erreferitzen dituzten objektuekin harremanetan ezartzen dituen eremuari, alegia.Tarski egiaren nozio aristotelikotik abiatzen da. Horren bertsio gaurkotuaren arabera,, perpaus bat egiazkoa da bsb perpaus horrek gauza egoera existente bat designatzen badu?. Badirudi horrekin Tarskik egokitasunean oinarritutako egiaren hala holako interpretazioadefendatzen duela. Halere, Tarskik definizio aristotelikoa berrituko du (T) formakodefinizioak aldeztuz.
‎Minari buruz ikcrtuz hirugarren pertsona batcklor dezakeen jakintza zientifiko guztia eskuratu arren, horrekin bakarrik Mirenck ezin izandu mina zer den erabat ikasi. Mircn super zientzialariak kasu horretan gauza berri batikastea da, hain zuzen, Nagelek darabiien argudioa aldebiko dualismoa justifikatzeko, Argudio horri, ezagutzaren argudioa, esan ohi zaio.
‎Atzera begiratu behar hori oso kritikatua izan da eta, disposizionahsten ustez, ez da beharrezkoa, posible baita zerbaiten funtzioa aurrera begira egindako teoria baten bitartez definitzea. Horretarako gauzaren ezaugarriak eta gaitasunak eradisposizionaiista batean definitu behar dira, joera edo propentsio legez ulertuta (probabilitateen bidez).
Horregatik gauzak garbi utzi behar dira.
Horretarako gauza bat besterik ez zuen egin behar.
‎Oso desberdina zegok. Kanpotar pila zegok, eta horrek gauza asko aldarazi ditik. Bahoa karrikatik eta bazegok herrian bizi eta ezagutzen ez duan jendea.
2005
‎Horrek erran nahi luke euskal departamendu bat badugula. Eta horrek gauzak alda ditzake, bereziki Hegoaldeari begira. Baina oraino amets bat egoten da, ez dakit nola aitzinatu behar dugun, Gobernuaren jokamoldea ikusiz uste dut urrun den oraino".
‎Forma berri batzuk... Gipuzkoarrentzat hori gauza erraza da zeren uste dute gipuzkeraz egin eta batuaz ari direla. Baina hori ere ez da egia.
‎Wegener ek plazaratutako kontinenteen jitoaren teoria ez zen onartu, beste zenbait arrazoiren artean, batez ere ez zuelako argi azaltzen nola eta zergatik mugitzen ziren plakak. Gaur egun, plakek duten mugimendua zehaztasun handiarekin ezagutzen da, baina horren gauza izugarri handien mugimendua sorrarazteko gai diren indarrei buruzko eztabaida oraindik pil pilean dago. Azkeneko hamarkadetan arlo honetan, zientzietako esparru guztietan bezala, pilatutako datu kopuru izugarriari esker aurrerapen handiak lortu dira, baina aurrerapena urratsez urrats gertatu da.
‎Argi dagoena da gai askotan okerreko bidetik goazela, ez bakarrik ingurumen gaietan, baizik eta orokorrean. Bestalde, gai horiei buruz gero eta kontzientzia handiagoa dagoela uste dut, eta horrek gauzak pixka bat aldaraz ditzake. Oso zaila da esatea hemendik hamar urtera aldaketa erradikala izango dela, baina argi dago ingurumen eta gizarte gaiekiko kontzientzia gero eta handiagoa dela, batez ere Hego Amerikan, bere eskubideak errespetatzeagatik eta bere ingurunea kutsatzea nahi ez dutelako borrokatzen baita.
‎Esan dezakegu nire bizitza tristeturik dagoela jaio nintzenetik eta horrela jarraitu behar duela bukatu arte. Tristura kentzen ikasi nahiko nuke, batzuetan pentsatzen dut horretarako gauza alaiak bilatu behar ditudala, baina non. Telebista jarri dut, lau ordutan milaka gauza ikusi ondoren pentsatzen hasi naiz eta zera ondorioztatu dut:
‎–Beraz, labur azalduta: helbide horrek gauza bakarra diosku, Japoniakoa dela. Ez galdetu niri zergatik dabilen buruko zer hori Japoniako helbide baten bila.
‎Naroak berriro egin du barre. Neska horren gauzak esateko moduari hain lañoa eta maleziarik gabekoa deritzo!
‎Izeko Rosak kontatu zuen errieta ere egin ziola don Juanek Beatriz andreari. Galdetu omen zion don Juanek ze errezo klase egiten zuen horren gauza inportantearekin ez konturatzeko. Galdetu zion misterioak zenbatu ere ez ote zituen egiten, eta ze errezo demonio egiten zuen, eta zeri begira egoten zen errezatzen zuenean.
‎Epaileak ezin dira erratu denbora neurtzen dutenean. Hori gauza ziurra zen Mateorentzat, erdi lo egon arren.
‎Gu ez gara besteak bezalakoak, ez dugu ezagutu aita izatearen eta seme alabak edukitzearen dimentsioa. Hori gauza oso garrantzizkoa da bizitzan eta uko egin diogu dimentsio horri. Dudarik gabe gu motzak gara horretan.
‎Zenbaitzuek antzinako aliantza eta zuzenbide naturala parekatzen dituzte. Zalantza izpirik gabe, hori okerrekoa da, antzinako aliantza horretan gauza asko Jainkoaren borondate askean oinarritzen baitira, nahiz eta zuzenbide naturalarentzat arbuiagarri izan ez. Horregatik, arrazoimena ondo erabiliz gero, bereizi beharrekoak dira, bateko, Jainkoaren zuzenbidea, Jainkoak berak batzuetan gizonaren bitartez betearazten duena, eta, besteko, gizonen zuzenbidea.
‎Nola ez zitzaion berari bururatu pentsatu du. " Horren gauza nabarmena". Herrian bazuten hitz bat horretarako, baina ahaztua du.
2006
‎M. G. ESNAL. Sinboloek eta beraien lana egingo dute, baina nik gizarte patriarkalaren habeak nola suntsitzen dituen, normaltzat ematen ditugun gauzak nola zalantzan jartzen dituen ikusita neurtzen dut erradikalismoa. Gizonak onartzea edo ez onartzea taldean, hori gauza puntuala da. Erradikala ikusten ez dudan moduan bularretakoak erretzea.
‎1929ko atzeraldi izugarri hartara bitartean estatistika ekonomikorik ia ez zegoen, eta Bigarren Mundu Gerraz geroztik joan ziren mamitzen gaur komunikabideetan etengabe entzuten diren indizeak. «Baina politikariak dio Williamsek azkar ohartu ziren; informazio ekonomikoan zenbait berri txar kenduz hemendik, beste pasarte horretan gauzak pittin bat hobeto jarriz, horrela hurrengo hauteskundeak errazago irabaz zitzaketela».
‎Edozein eginbide egoki gauzatzeko agindua emango du, hori gauza badaiteke berehala edo 799 artikuluan ezarri epean.
‎Garai eta leku guztietan gertatu da hori. Kapitalismo politiko eta irrazional hori gauza bat da, eta beste bat kapitalismo modernoa: kapitalismo enpresariala, bitarteko ekonomiko hutsez arautua, modu autonomoan eta mekanismo propioz (merkatua).
‎tradizionala, karismatikoa eta arrazional legala. Soilik mundu modernoan aurki daiteke autoritate sistema arrazional legala, eta soilik sistema horretan gauza zitekeen burokrazia modernoaren erabateko
‎Azkenik, gerta daiteke agentziak beste subjektu batengana jotzea horrek gauza dezan iragarlearen publizitate hedapenerako kontratua; komisio kontratuaren arauen arabera, komisio hartzailearen ordezkapena deritza horri. Dagokigun kasuan erosketen banaguneek hartuko dute agentzien lekua.
‎Haien komunitate ttipian bizitzeko gogoa emaiten zidan, baina soberalotua nintzen ene Bilboko biziari, eta ez nuen sekula biztanleen lasaitasun eta urostasun xume huralortuko. Baina zinez zortearena konpondu nahi nuen, ziur bainintzen horrek gauza asko aldatuko zituela.
‎Imitatu ezin horretan gauzak txarretik okerrera joan ziren, gainera. Gauetako esnatze tupusteko haien ondorengo gure festak amaituak ziren, jakina, baina bestelako zirti zartak ere oso bajatuak, eta ez nire gogo faltaz.
‎Bietan Hawai. Esaten zuen hori gauza serioei barre egitea dela.
‎Eta" aholku hura sekula ahantzi gabe, loreen maitatzera eta lorategien zaintzera fierki saiatu nintzen". Horrez gain gauza gutxi dakigu Marie Émilie andereñoari buruz. Badakigu" gizonen zitalkeriak gerra ankerra piztu zuenean" ihesi joan zela familia osoa.
‎–Ni harritzen nauena da nola ausartzen zineten gu astero hara bidaltzen, etxe horretan gauzak nola zeuden jakinda.
‎Kontura gaitezen: IV VI. mendeko euskal hiri nagusian (Iruña Veleian), ez bakarrik euskaldunak bizi ziren, ez bakarrik euskaraz hitz egiten zuten, baizik eta baita ere euskaraz idazten zuten sasoi horretako gauzarik modernoena eta kultur mailarik altuena eskatzen zuena: erlijio kristaua.
‎Hori bai, pentsatzekoa da, aholkularitza, kasu askotan, administrazio bereko sail batetik bestetara eman dela... Eta aholkularitzak bere horretan gauzak asko aldatzea zaila denez, egokiago legoke bitartean bermatu ez den beste hitz bat.
‎Jakina, kulturaren ikuspegitik ari den ikertzailearentzat —kultura homerikoaren aurka sortu zen lehen filosofiaren, Filosofia arkaikoaren oinarriak ulertu nahi dituen ikertzailearentzat— eztabaida historizistak ez dauka hain garrantzi handirik; ikuspegi horretatik gauzak erraztu egiten dira, gauzak soildu eta argitu egiten dira: kultura homerikoa —filosofia homerikoaz hitz egiterik ez bada— gizarte eredu oso baten epistemologia edo ulerkuntza bilakatzen da, Zibilizazio mizenikoan, Aro Lausoan eta Arkaismoan partekatuko zuten mundu ikuskera, hain zuzen.
‎Izan ere, gauza, hemen eta orain baten baitan kokaturik dago; baina, aldi berean, bere existentziaren edo iraupenaren une bakoitzean, hemen eta orain horietatik bereizi egiten da, iraute hutsaren kariaz. Beste era batera esateko, gauza batek denboran zehar irautea aski izango da, abstrakzio prozesu orokortzaile horrek gauza hori izen baten adiera izateko gai bilaka dezan. Horrexegatik esan dezakegu hain zuzen izena dirauen gauzari" dagokiola".
‎Nire ustez zuk artikulu gutun deitzen duzun nire –eta nire eleberriaren– aurkako testuak ez du erantzun luzerik merezi; berez laburrik ere ez, baina isilik gelditu ezinak erantzutera behartu nau. Zeuk bertan idatzitako hitz gutxi batzuk gogorarazi besterik ez dizut egingo, apur batean gogoeta egin dezazun, horretarako gauza baldin bazara: " Ezta nahita ere ez likek inork idatziko hain eleberri txarrik".
‎Tolosan galtzak soka batez lotuta, aurpegia hauts kolorekoa zuen pobre bat ikusi dut, bat batean sentitu dut nik tipo horrekin gauza asko neukala komunean, hura pobreagoa izatea, gainerantzean antz harrigarria genuen. Pobre hari begira ni, ohartu gabe beroki elegantea zeraman emakume baten kontra estropezu egin dut.
2007
‎Eta gero sekularizazioaz hitz egiten dugu, «jendea sekulartu egin da!», bada halaxe da, eta Jainkoari eskerrak gainera halaxe dela! Horrek esan nahi du elizak erakusten ez duen ikuspegi bat izan dezakeela pertsona batek, eta hori gauza positiboa da. Bestela erlijioak taliban bihurtzen gaitu, Bin Laden batzuk.
‎Haren eragina eta beste batzuena ere, bizi izan balira. Batzuek beren bizia luzatu ahal izan balute, mugimendu horretan gauzak beste era batera joan zitezkeela. Izan liteke.
‎Sentimendu oso indartsu batetik eraikitzen duzu eta idealizatzen joaten zara. Idealizatzeko ahalmen horrekin gauza handi asko egin daitezke. Ziur naiz horrekin guztiarekin zerikusia duela nire adierazteko beharrak eta nire pelikuletan islatzen den amodioaren ikuspegiak.
‎Garai hartan kasuari buruzko pertzepzio ugari eta desberdinak zirela, eta dokumentalean agertu dudanez, ni neu pertzepzio joko perbertso baten biktima izan nintzen. Egoera horretan gauzak ez dira" diren bezala"" ematen duten bezala" baizik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hori 782 (5,15)
ori 1 (0,01)
Lehen forma
hori 201 (1,32)
horrek 157 (1,03)
horretan 100 (0,66)
Hori 58 (0,38)
horren 49 (0,32)
Horrek 41 (0,27)
horretarako 35 (0,23)
horretako 32 (0,21)
horrekin 24 (0,16)
Horretarako 9 (0,06)
hortan 9 (0,06)
horretatik 8 (0,05)
horregatik 7 (0,05)
horretaz 6 (0,04)
horri 5 (0,03)
Horregatik 4 (0,03)
horren gainean 4 (0,03)
Horrekin 3 (0,02)
Horren 3 (0,02)
Horren inguruan 3 (0,02)
Horretan 3 (0,02)
horri esker 3 (0,02)
horri buruz 2 (0,01)
horri buruzko 2 (0,01)
HORI 1 (0,01)
Horren aldean 1 (0,01)
Horren kontra 1 (0,01)
Horrez gain 1 (0,01)
horietan zehar 1 (0,01)
horregaz 1 (0,01)
horren arabera 1 (0,01)
horren aurrean 1 (0,01)
horren baitan 1 (0,01)
horren inguruan 1 (0,01)
horren trukean 1 (0,01)
horretara 1 (0,01)
hortako 1 (0,01)
hortarik 1 (0,01)
ori 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori gauza asko 92 (0,61)
hori gauza bat 45 (0,30)
hori gauza handi 44 (0,29)
hori gauza jakina 28 (0,18)
hori gauza on 27 (0,18)
hori gauza erraztu 18 (0,12)
hori gauza bakar 17 (0,11)
hori gauza berri 15 (0,10)
hori gauza eder 12 (0,08)
hori gauza ez 12 (0,08)
hori gauza guzti 12 (0,08)
hori gauza aldatu 9 (0,06)
hori gauza batzuk 9 (0,06)
hori gauza bera 9 (0,06)
hori gauza harrigarri 8 (0,05)
hori gauza polit 8 (0,05)
hori gauza arraro 7 (0,05)
hori gauza esan 7 (0,05)
hori gauza gehiago 7 (0,05)
hori gauza zaildu 7 (0,05)
hori gauza arrunt 6 (0,04)
hori gauza ezan 6 (0,04)
hori gauza ezberdin 6 (0,04)
hori gauza gutxi 6 (0,04)
hori gauza ondo 6 (0,04)
hori gauza oso 6 (0,04)
hori gauza seguru 6 (0,04)
hori gauza bi 5 (0,03)
hori gauza egin 5 (0,03)
hori gauza erraz 5 (0,03)
hori gauza hori 5 (0,03)
hori gauza onik 5 (0,03)
hori gauza positibo 5 (0,03)
hori gauza txar 5 (0,03)
hori gauza anitz 4 (0,03)
hori gauza argi 4 (0,03)
hori gauza ezin 4 (0,03)
hori gauza garbi 4 (0,03)
hori gauza interesgarri 4 (0,03)
hori gauza normal 4 (0,03)
hori gauza ongi 4 (0,03)
hori gauza ziur 4 (0,03)
hori gauza baldin 3 (0,02)
hori gauza behar 3 (0,02)
hori gauza bitxi 3 (0,02)
hori gauza funtsezko 3 (0,02)
hori gauza garrantzitsu 3 (0,02)
hori gauza guti 3 (0,02)
hori gauza izugarri 3 (0,02)
hori gauza konplikatu 3 (0,02)
hori gauza nagusi 3 (0,02)
hori gauza natural 3 (0,02)
hori gauza nola 3 (0,02)
hori gauza okertu 3 (0,02)
hori gauza pixka 3 (0,02)
hori gauza txiki 3 (0,02)
hori gauza zail 3 (0,02)
hori gauza argitu 2 (0,01)
hori gauza beste 2 (0,01)
hori gauza egon 2 (0,01)
hori gauza gehiegi 2 (0,01)
hori gauza gogor 2 (0,01)
hori gauza guzi 2 (0,01)
hori gauza hobeki 2 (0,01)
hori gauza horiek 2 (0,01)
hori gauza ikaragarri 2 (0,01)
hori gauza inportante 2 (0,01)
hori gauza nabarmen 2 (0,01)
hori gauza nahiko 2 (0,01)
hori gauza onartu 2 (0,01)
hori gauza potolo 2 (0,01)
hori gauza segur 2 (0,01)
hori gauza serio 2 (0,01)
hori gauza sinple 2 (0,01)
hori gauza txiker 2 (0,01)
hori gauza ugari 2 (0,01)
hori gauza zeharo 2 (0,01)
hori gauza abstraktu 1 (0,01)
hori gauza adimen 1 (0,01)
hori gauza adostu 1 (0,01)
hori gauza agindu 1 (0,01)
hori gauza ahal 1 (0,01)
hori gauza ahul 1 (0,01)
hori gauza ainitz 1 (0,01)
hori gauza aipagarri 1 (0,01)
hori gauza aipatu 1 (0,01)
hori gauza aitzinatu 1 (0,01)
hori gauza alai 1 (0,01)
hori gauza alda 1 (0,01)
hori gauza alor 1 (0,01)
hori gauza alternatibo 1 (0,01)
hori gauza areago 1 (0,01)
hori gauza arin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia